تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ کس کامل نمی شود مگر هر که را خدا دوست دارد دوست داشته باشد و آن که را خدا دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819918883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفتار و فرهنگ هم استاندارد سازی می‌شود/ تمام آسانسورهای نصب شده قبل از سال 83 غیر استاندارد است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > اصفهان شفیعی:
رفتار و فرهنگ هم استاندارد سازی می‌شود/ تمام آسانسورهای نصب شده قبل از سال 83 غیر استاندارد است
اصفهان - خبرگزاری مهر: مدیرکل استاندارد استان اصفهان گفت: با امضای تفاهم نامه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و اداره کل استاندارد استان ، استاندارد سازی اماکن فرهنگی و برخی از رفتارهای عموم مردم در جامعه در دستور کار قرار گرفته است.



به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین شفیعی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت بزرگداشت روز جهانی استاندارد برگزار شد با بیان اینکه استانداردسازی آسانسورها در استان اصفهان از 10 سال گذشته آغاز شده است، افزود: بر این اساس تمام آسانسورهای نصب شده تا قبل از سال 83 غیر استاندارد بوده است.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح ساماندهی شرکت‌های نصاب آسانسور 200 شرکت شناسایی و از این تعداد 60 شرکت موفق به دریافت مجوز فعالیت شدند، ادامه داد: در این راستا با تعامل با شهرداری‌های استان مقرر شده است که صدور پایان کار برای مجتمع‌های مسکونی با تایید اداره استاندارد در خصوص نصب آسانسور صورت گیرد.

سالانه 2300 مجوز نصب آسانسور در استان صادر می‌شود

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه طی سه سال گذشته به صورت میانگین در هر سال گواهی تایید نصب آسانسور در 2هزار تا 2 هزار و 300 مجتمع مسکونی در سطح استان صادر می‌شود، افزود: در حال حاضر 5 شرکت بازرسی وظیفه نظارت بر روی نصب آسانسور در مجتمع‌ها مسکونی در سطح استان اصفهان را بر عهده دارند.

وی در خصوص مُهر فروشی برخی از شرکت‌های نصب آسانسور نیز بیان داشت: متاسفانه برخی از شرکت‌های نصاب آسانسور در استان اصفهان که قبلا فعالیت داشته و در حال حاضر موفق به دریافت مجوز نشده‌اند با رایزنی با شرکت‌های دارای مجوز نصب مُهر این شرکت‌ها را خریده و برای نصب از آن استفاده می‌کنند که با برخورد جدی اداره استاندارد مواجه خواهند شد.

شفیعی با اشاره به فعالیت 190 آزمایشگاه همکار در سطح سازمان‌های استان اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: این آزمایشگاه‌ها نمونه‌های تولید شده در بخش‌های مختلف را بررسی و نتیجه را برای اداره کل استاندارد استان ارایه می‌دهند.

وی در ادامه با ارایه آمار 6 ماهه از فعالیت‌های اداره کل استاندارد استان اصفهان نیز گفت: طی این بازه زمانی 202 پروانه کار علامت استاندارد در سطح استان برای تولید کنندگان صادر شده است.

پلمپ 60 خط تولیدی در استان طی 6 ماه گذشته

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با اشاره به انجام بیش از 2هزار و 900 بازرسی در سطح استان اصفهان طی 6 ماه گذشته افزود: در این بررسی‌ها به یک هزار و 86 واحد تولیدی تذکر و اخطار داده شده است و 60 مورد خط تولید نیز در سطح استان به دلیل مشکلات زیاد در عدم رعایت استانداردها پلمپ شده است.

وی ادامه داد: طی 6 ماه گذشته بازدید مستمر از 15 شهربازی در سطح استان صفهان انجام شده است که طی این بازدیدها، 7 شهربازی به دلیل مشکلات فنی پلمپ شد که از این تعداد 4 شهربازی رفع نقص و 3 شهربازی هنوز در وضعیت پلمپ است.

شفیعی با بیان اینکه استاندارد سازی فرهنگ و رفتارهای اجتماعی برای شهروندان پاتخت فرهنگ و تمدن ایران زمین امری ضروری است، ادامه داد: در این راستا با امضای تفاهم نامه بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و اداره کل استاندارد استان اصفهان استاندارد سازی اماکن فرهنگی و برخی از رفتارهای عموم مردم در جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر واحدهای تولید طلا در استان اصفهان نیز به صرت کامل در سطح استان در حال انجام است، افزود: با توجه به بازرسی‌ و نظارت‌های انجام شده تاکنون یک هزار و 420 کد شناسایی برای طلاسازان در سطح استان اصفهان تعریف شده است.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت در طح استان اصفهان نیز یکی دیگر از فعالیت‌های اداره کل استاندارد استان اصفهان است، اظهار داشت: بر این اساس طی 6 ماه گذشته با همکاری شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان اصفهان 4 هزار و 926 ناظر استاندارد بر فعالیت‌های این جایگاه‌ها نظارت داشته‌اند.

وی عدم استاندارد بودن مصالح ساختمانی کارگاهی و زیرزمینی را از جمله چالش‌های اداره استاندارد استان اصفهان عنوان کرد و افزود: تولید تیرچه بلوک، آجر و شن و ماسه در استان اصفهان بدون رعایت استانداردهای لازم صورت می‌گیرد.

شفیعی با بیان اینکه شهرداری و نظام مهندسی باید نظارت کافی را در کاربرد مصالح ساختمانی در ساخت و سازها داشته باشند، ادامه داد: این در حالی است که هیچ یک از این سازمان‌ها خود را متولی استفاده از این مصالح نمی‌دانند.

وی با اشاره به باطل کردن مجوز پروانه کار150 واحد تولیدی مصالح ساختمانی در سطح استان اصفهان طی 6 ماه گذشته اظهار داشت: البته باید توجه داشته باشید که کارخانجات بزرگ تولید مصالح ساختمانی از جمله سیمان و کاشی دارای پروانه استاندارد هستند.

40 درصد از نانوایی‌های استان اصفهان غیر استاندارد هستند

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 40 درصد از نانوایی‌های استان با استفاده از دستگاه‌های پخت نان غیر استاندارد اقدام به تولید نان می‌کنند، ادامه داد: این در حالی است که استان اصفهان با دارا بودن 25 واحد تولید دستگاه‌های تولید نان استاندارد رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده و دستگاه‌های تولیدی خود را به استان‌های دیگر و خارج از کشور نیز صادر می‌کنند.

وی در خصوص بررسی‌های مواد غذایی تولید شده در استان و به ویژه فرآورده‌های لبنی با توجه به اتفاقات اخیر مرتبط با استفاده از روغن پالم گفت: در بازرسی‌های صورت گرفته هیچ یک از فرآورده‌های لبنی تولید شده در اصفهان از روغن پالم استفاده نمی‌کنند.

شفیعی با بیان اینکه مواد غذایی فله‌ای موجود در بازار یکی دیگر از چالش‌های استان اصفهان است، ادامه داد: دراین راستا اداره بهداشت استان باید نظارت جدی‌تری در خصوص تولید و توزیع مواد غذایی فله‌ای در بازار داشته باشد.

وی در ادامه شعار سال جاری سازمان جهانی استاندارد را نیز "استاندارد تراز کننده میدان رقابت" عنوان کرد و افزود: هفته استاندارد از 16 الی 22 مهر ماه در کشور برگزار می‌شود.


۱۳۹۳/۷/۲۳ - ۱۴:۵۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن