تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):دوست ندارم جوانى از شما [شيعيان] را جز بر دو گونه ببينم: دانشمند يا دانشجو.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819733132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه قرچک: توجه به اخلاق ورزشی باعث ارتقا سطح ورزش قهرمانی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه قرچک: توجه به اخلاق ورزشی باعث ارتقا سطح ورزش قهرمانی می شود تهران بزرگ – ایرنا – امام جمعه شهرستان قرچک گفت : توجه به اخلاق ورزشی و منش پهلوانی باعث ارتقای سطح ورزش قهرمانی در جامعه می شود.


حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز سه شنبه در همایش اخلاق در ورزش که با حضور ورزشکاران شهرستان قرچک در محل مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار شد اظهارداشت : امروز توجه به اخلاق در تمامی حرفه ها و زمینه های فکری، علمی و حتی تجاری، صنعتی و بازاریابی قابل مشاهده است و این امر در حوزه ورزش نیز از اهمیت والایی برخوردار است .
وی افزود : اخلاق ورزشی، به عنوان ریشه و روح ورزشی ارتباط مستقیمی با ورزش قهرمانی دارد دارد و می تواند زمینه رشد و توسعه ورزش قهرمانی را نیز فراهم نماید .
وی گفت : در زمینه اخلاق ورزشی می توان به جنبه های فرهنگی، دینی، تربیتی، انسانی، تاریخی و حتی مردم شناختی پرداخت و آن را مورد بررسی قرار داد .
وی تصریح کرد : نخستین مرحله از اخلاق حرفه ای در ورزش این است که بازیکنان بر اساس مقررات موجود بازی کرده و هیچ کس از قوانین تخطی نمی کند که این بازی و رفتار منصفانه نام می گیرد.
اسماعیلی گفت : مرحله دوم اخلاق حرفه ای ، اخلاق جوانمردانه است که در مواقعی، یک بازیکن یا یک تیم به تیم یا بازیکن مقابل امتیازی می دهد.
امام جمعه قرچک مرحله سوم اخلاق حرفه ای را رفتار پهلوانانه اعلام کرد و افزود : رفتار پهلوانانه عمیق تر از دو دسته قبلی بوده و تا جایی پیش می رود که ممکن است در اثر آن، بازی یا مسابقه ای به تیم مقابل واگذار شود که رفتار پهلوانانه به واسطه روح ورزشکاری به واسطه بازیکنان، تماشاچیان و دیگر عوامل، به اجتماع نیز منتقل شده و در عرصه فعالیت های اجتماعی هم نوعی فداکاری و امتیاز دادن به دیگران شناخته شود.
وی تصریح کرد : برخی از بازیکن به دلیل ترس از جریمه خلاف نمی کند که این از نظر مدارج اخلاقی، پایین ترین سطح قرار دارد ، ممکن است بازیکن معتقد است که باید حق دیگران را رعایت کرد و به همین دلیل خلاف نمی کند اما در سومین حالت، بازیکن به این آگاهی و باور می رسد که اگر حقی را رعایت نکند، به یک نظام و سیستم توهین کرده است.
اسماعیلی افزود : در ورزش رقابتی و حرفه ای، مربی به تفکر و اخلاق بازیکن کاری ندارد و در این حال گفته می شود که ورزش و ارزش تناسب و پیوند چندانی با هم ندارند و در این شرایط ارگان های فرهنگی ، دانشگاه ها و رسانه ها می باید سهم خود را در توجه داده به اخلاق ورزشی ادا نمایند .
تهرام564/7254


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن