تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805365163




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد نگاهمان را به رشته هاي حمايتي از جمله شنا و ژيمناستيک عوض کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۳:۳ب.ظ)
رئيس کميته ملي المپيک: بايد نگاهمان را به رشته هاي حمايتي از جمله شنا و ژيمناستيک عوض کنيم رئيس کميته ملي المپيک در نشستي به ارائه گزارش درباره عملکرد کاروان اعزامي ايران به بازي هاي اينچئون پرداخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، در نشست مطبوعاتي مسوولان کميته ملي المپيک بابت گزارش عملکرد کاروان اعزامي ايران به بازي هاي آسيايي اينچئون، مهندس کيومرث هاشمي، رئيس کميته ملي المپيک، ضمن تشکر ويژه از اصحاب رسانه بابت پوشش مناسب اين رقابت ها گفت: اين موفقيت فعلي کاروان ايران فقط مربوط به فدراسيون ها نبوده و يک کار گروهي و منسجم سبب حصول اين مهم شد. زماني که ما آمديم آن چيزي که در وهله اول احساس کرديم اعزام يک کاروان خوب در کنار تلاش فدراسيون ها و کادر فني توسط کميته ملي المپيک بود.
وي ادامه داد: اولين کاري که ما انجام داديم کاهش تنش هاي موجود در ورزش کشورمان بود. اتفاقي که به عنوان يک اصل و با همکاري مسوولان ورزش کشور تا اندازه اي بدان رسيديم. از ديگر موارد هماهنگي بين تصميم گيرندگان ورزش بود. درست است که کميته ملي تصميم گيرنده اصلي در اعزام نفرات و رشته هاي حاضر در مسابقات است، اما؛ همکاري توأمان کميته و وزارت که به صورت فني و تخصصي بود سبب ايجاد يک تعامل دو طرفه بين مسوولان وزرشي شود.
هاشمي با اشاره به وجود تمرکز در فرصت اندک تا رقابت هاي بازي هاي آسيايي اينچئون اظهار داشت: از ديگر موارد و رويکردهاي کميته ملي المپيک بحث تمرکز بود. ما فرصت کمي داشتيم تا روي رشته هاي مدال آور کار کنيم و به همين جهت به سراغ رشته هايي که مدال گيري در آنها مسجل بود رفتيم.
نگاه ما يک نگاه کيفي بود و بعد از انتخاب هجده رشته مدال آور، 4 رشته، از جمله شنا، بدمينتون، ژيميناستيک، تنيس روي ميز به عنوان رشته هاي حمايتي اعزام نموديم.
وي ادامه داد: پيش بيني ما از کاروان اعزامي گرفتن 25 مدال طلا بود که اگر کشتي و وزنه برداري ما مي توانست موفقيت صد درصد داشته باشد مي توانستيم از اين ميزان عبور کرده و خواسته مان را محقق کنيم.
باور داشتن رسانه ها موضوع ديگري بود که کيومرث هاشمي آن را از عوامل اصلي موفقيت کاروان اعزامي به بازي هاي اينچئون دانست و در اين مورد تصريح کرد: باور داشتن رسانه ها که قلبا به آن اعتقاد داريم باعث شد تا پوشش و تحليل هاي خوبي انجام شود. ما به شما رسانه اي ها نياز داريم و اگر قرار است در المپيک موفقيت بيشتري کسب کنيم بايد همچنان در کنار ما باشيد همان طور که ما در کنار شما هستيم.
دبير کميته ملي المپيک از ديگر موارد ويژه بابت اعزام يک کاروان موفق به بازي هاي آسيايي را در کنار فدراسيون ها بودن دانست و گفت: ما اين بار با يک نگاه متفاوت که دستوري نبود در کنار فدراسيون ها قرار گرفتيم. در کميته من و همکارانم اين احساس را به وجود آورديم که اگر حرفي زده شود از روي دلسوزي است تجربه اي که بسيار موفق بود و بازتابي خوبي داشت.
کيومرث هاشمي در ادامه به حمايت هاي دولت در اعزام کاروان ايران به بازي هاي آسيايي اشاره کرد و اظهار داشت: در اين بين از کمک دولت نمي توان به سادگي گذشت. براي اولين بار در طول تاريخ بعد از انقلاب است که يک دستگاه دولتي در 6 ماه اول تمام بودجه خود را دريافت مي کند. اين مرهون لطف رئيس جمهور و آقاي نوبخت است که صد در صد بودجه ما را زودتر از موعد در اختيار ما قرار دادند.
وي در ادامه ايجاد انگيزه را از ديگر عوامل موفقيت کاروان ايران دانست و اذعان داشت: ايجاد انگيزه براي ورزشکار عامل مهم ديگري بود که ما به آن پرداختيم. نگاهي که ورزشکار متوجه شود کميته صد درصد او را حمايت مي کند و در کنار اوست.
آخرين مورد، بحث کمک هاي مجلس به کاروان اعزامي بود که کيومرث هاشمي با اشاره به آن گفت: در کنار کمک هاي دولت مجلس نيز کمک هاي زيادي به ما کرد و به همين خاطر توانستيم حضور موفقي در بازي هاي آسيايي داشته باشيم.
رئيس کميته ملي المپيک دو ويژگي مهم را باعث نتيجه گيري بهتر کاروان اين دوره نسبت به دوره قبل دانست و تصريح کرد: ما دو ويژگي داشتيم که باعث شد اين کاروان نسبت به دوره قبل عملکرد بهتري داشته باشد. اين حرف ما بدان معنا نيست که دوره قبل ضعيف تر بود، بلکه به خاطر اين است که در بازي هاي گوانجو، کاروان ايران بهترين عملکرد را داشت و به همين خاطر با آن مقايسه مي شود. اولين مورد اين است که تعداد طلاهاي ما نسبت به دوره قبل افزايش داشت و اين نشان مي دهد که ورزش ما پتانسيل گرفتن طلاي بيشتر را دارد.
وي ادامه داد: دومين موفقيت در ورزش بانوان ما بود. در دوره قبل بانوان ما 14 مدال گرفتند که در اين دوره به 16 مدال رسيد. اين نشان مي دهد که به ورزش بانوان توجه بيشتري شده است. ما به دنبال سوق دادن امکانات بيشتر به بخش ورزش بانوان هستيم تا موفقيت هاي بيشتري به دست بياوريم.
کيومرث هاشمي با اشاره به بحث انتقادهاي اين روزها به فدراسيون هاي ضعيف در بازي هاي آسيايي گفت: اعتقاد داريم بايد عملکرد فدراسيون ها ارزيابي شود، اما؛ اين بدان معنا نيست که اين ارزيابي محل تسويه حساب هاي شخصي باشد، بلکه بايد با يک نگاه فني مورد بررسي قرار گيرد.
وي ادامه داد: ناکامي در يک رشته ملاک نيست بايد فضا باز باشد تا مجامع فدراسيون ها که از هيات ها و باشگاه ها هستند عملکرد فدراسيون خود را ارزيابي کرد و خود مجامع پاسخگوي فدراسيون ها باشند.
رئيس کميته ملي المپيک در مورد پررنگ شدن نقش هيات ها و مجامع فدراسيون ها يکي از عوامل اصلي را نقش وزارت ورزش در انتقال مسووليت ها دانست و تصريح کرد: خواسته من از وزارت ورزش اين است که به آن دسته از وظايف که در اختيار خودشان است را به فدراسيون ها و سپس به هيات هاي استاني انتقال دهند تا با دادن اختيار به آنها از آنها مسووليت بخواهد.
وي افزود: متأسفانه فدراسيون هاي ما به جاي سياست گذاري در حال تيم داري هستند. معضل بزرگي که با دادن قدرت به مجامع و هيأت ها مي تواند نظارت بيشتري بر عملکرد خود داشته باشند.
هاشمي بزرگترين تفاوت ايران با 4 کشور بالاتر از خود در کسب مدال را توجه ويژه آنها به رشته هاي مدال آوري دانست و گفت: کشور چين، ژاپن، کره جنوبي و قزاقستان در حالي بالاتر از ما در جدول توزيع مدال قرار گرفتند که آنها به رشته هايي توجه ويژه داشتند که نگاه ما به آنها فقط حمايتي است.
وي ادامه داد: از 1500 بازي هاي آسيايي يک سوم آنها متعلق به 6 رشته دووميداني، ژيميناستيک، شنا، قايقراني، تيراندازي و دوچرخه سواري است که از اين تعداد سهم ما 17 مدال بود.
هاشمي در ادامه با بيان اين معضل ورزش ما که به درمان آن هم اشاره داشت و گفت: ما بايد به اين رشته ها به جاي حمايتي به عنوان ورزش قهرماني و مدال آور نگاه کنيم نه اينکه آنها را براي بهبود رکورد به بازي ها اعزام نماييم. در اين زمينه بايد سياستگذاري ها توسط کميته ملي المپيک و وزارت ورزش به همراه فدراسيون ها صورت بگيرد. ما احتياج به نگاه ويژه دولت و مجلس در اين زمينه داريم فقط اينکه با افزايش بودجه و امکانات بتوانيم گام موثري در اين مسير برداريم.
هاشمي در ادامه اعلام اين موارد گفت: توجه به علم ورزش در همه رشته ها و خصوصا رشته هاي نام برده شده از اهم اين موارد است که باعث رشد ورزش قهرماني ما مي شود. بايد يک نگاه ويژه نيز به آموزش و پرورش و سه هزار مجموعه ورزشي و 12 ميليون نفر دانش آموز داشته باشيم. ما با دادن خوراک مناسب به آموزش و پرورش و قبول آن به عنوان يک اصل مي توانيم در اين 6 رشته با يک برنامه ريزي 8 ساله تعداد مدال هاي خود را از 17 به 50 برسانيم. اگر اين کار را انجام دهيم آن موقع است که مي توان ادعا کرد که ورزش ما در يک مسير درست قرار گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن