تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسد نمى ورزد، و منافق حسد مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804119595




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم هدف گذاري کسر يک درصد از درآمد ساخت ناوگان دريايي دنيا در کشور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۲:۱ب.ظ)
سيف: لزوم هدف گذاري کسر يک درصد از درآمد ساخت ناوگان دريايي دنيا در کشور بايد حداقل يک درصد از ارزش ساخت ناوگان دريايي دنيا عايد کشور شود زيرا با يک ميليارد دلار زمينه فراهم آوري چندين هزار شغل در کشور ايجاد مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سعيد سيف دبير ستاد توسعه فناوري صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي و فناوري با اشاره به تشکيل اين ستاد گفت: اين ستاد از ابتداي سال جاري و با هدف تجميع حوزه هاي علمي، فناوري و تجاري و استفاده درست از مزيت هاي نسبي دريا آغاز به کار کرده است.
وي ادامه داد: با توجه به گستردگي فعاليت و تنوع در دريا اين ستاد شبيه يک حلقه واسط بين فناوري و علم با دستگاه هاي اجرايي است.
سيف با اشاره به وضعيت علمي و آموزشي کشور در دريا گفت: از بعد علم در دريا از سال ها پيش رتبه هاي نخست را در منطقه کسب کرده ايم. اما اين توان علمي بايد به ارزش افزوده توليد و اشتغال بينجامد که متاسفانه هيچ کدام از اين حلقه ها نتوانسته است که اقدامات مفيد از لحاظ دريا براي کشور رخ بدهد.
سيف با تاکيد بر اينکه بايد با استفاده از دريا به پيشرفت برسيم اظهار کرد: در ستاد يکي از صورت مساله هايي که همواره مطرح ميشود ان است که چطور از مطالب تئوري بايد به توسعه اجتماعي و اقتصادي برسيم و در اين باره طي چند ماه گذشته جلسات گوناگوني با صنعتگران دانشجويان و... برگزار کرديم که به جمع بندي هاي خاصي در اين خصوص رسيده ايم.
دبير ستاد توسعه فناوري صنايع دانش بنيان دريايي معاونت علمي و فناوري با اشاره به نتيجه اين جمع بندي ها گفت: حاصل جلسات در 4 گروه توسعه علم و فناوري، توسعه بازار، مطالعه و برنامه ريزي و ترويج جمع بندي شده است.
سيف با اشاره به شاخص توسعه بازار گفت: بايد در تمامي صنايع کشور به نقطه اي دست يابيم که براي توليدات داخل بازار مناسبي را بتوانيم پيدا کنيم. بسياري از محصولات توليد داخل توانايي کسب بازار در داخل کشور را ندارند و متاسفانه اين محصولات تنها با سودآوري براي عده اي به خارج از کشور مي رود.
وي با اشاره به شاخص مطالعات و برنامه ريزي تصريح کرد: يکي از ايرادات حوزه دريا کمبود اطلاعات و مطالعات دقيق است؛ مطالعات و برنامه ريزي در اين حوزه همواره به صورت پراکنده انجام شده است ولي يکي از اصلي ترين عوامل تصميم گيري ها اطلاعات است که بايد اين ستاد در راستاي به روز بودن آن توجه ويژه اي داشته باشد.
وي ادامه داد: تا زماني که آمار و اطلاعات صحيح در دسترس مسوولين قرار نداشته باشد نمي توان از مسوولان انتظار تصميم گيري هاي درست را داشت. اما اين ستاد تا يک ماه آينده نخستين آمارنامه دريايي کشور را در همين راستا ارائه خواهد کرد.
سيف به شاخص ترويج نيز اشاره اي داشت و گفت: ترويج يکي از مهم ترين شاخص ها در مسائل دريايي بايد تلقي شود. به خاطر آنکه اکثر مسائل دريايي کشور در ديد مسوولين قرار ندارد و حوزه دريا تاکنون در معرض نقد جدي قرار نگرفته است؛ در سال هاي اخير نيروي دريايي اقدامات مناسبي را در همين زمينه انجام داده و بايد حضور آنها با اطلاع رساني مناسب صورت بگيرد که اين مورد مي تواند کمک شاياني را به کشور داشته باشد.
وي تاکيد کرد: ستاد به اين نتيجه رسيده است که با همکاري نيروي دريايي ذهن مسوولان و مردم را درگير دريا کند تا نتيجه اين درگيري ذهني به توسعه کشور در دريا بينجامد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن