تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798440751




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهیابی مستند میراث جاودان به جشنواره بین المللی فیلم تهران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم صالح مدرسه‌ای به مهر خبر داد:
راهیابی مستند "میراث جاودان" به جشنواره بین المللی فیلم تهران
قم - خبرگزاری مهر: مستند فاخر میراث جاودان (سرزمین) در یک رقابت تنگاتنگ از بین 2855 فیلم ارسالی، موفق شد به بخش مسابقه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم تهران راه یابد.



به گزارش خبرنگار مهر، بسیاری شهرت قم را تنها در زیارتی بودن آن می‌دانند و در نگاه اول آن را استانی کویری با کمترین تنوع زیستی تصور می‌کنند، حال آنکه با سفری به گذشته و وقایع تاریخی آن، همچنین گشتی در پهنه دشت‌های این استان دانسته‌هایی را به دست می‌دهد که هر بیننده و شنونده‌ای را مشتاق همراهی با زیبایی‌های خود می‌کند. گاهی تاریخ آنچنان پیچیده و سر به مهر است که برای برملا شدن نیازمند یک نگاه پرسشگرانه است تا وقایع و پدیده‌های در دل خود را بازگو کند و گاهی طبیعت سرزمینی آن قدر بکر و گسترده و پررمز و راز است که برای شناخت بیشتر آن باید قدم در راه گذاشت. مستندسازان از جمله کسانی هستند که با نگاه پرسشگرانه و همت پیمودن راه‌های سخت می‌توانند هم تاریخ را کالبدشکافی کنند و هم زیبایی‌های سرزمینی را دریافته و در مقابل چشمان دیگران به تصویر بکشند. عباس صالح مدرسه‌ای تهیه کننده و کارگردان میراث جاودان درباره این مستند به خبرنگار مهر گفت: با مطالعه دوره‌های تاریخی متوجه سه دوره تاریخی در قم شدیم. اولین دوره به پیش از تاریخ تا ورود اسلام به این خطه اختصاص دارد. وی افزود: ما متوجه شدیم، منطقه قمرود عناصری از روزهای اولیه حضور تمدن در این منطقه را تا به امروز با خود حمل کرده. همانگونه که شما ژن پیشینیان خود را به همراه دارید، شکل امروزی قم گونه‌ای از تمدن کهن قمرود است. احداث اولین نیایشگاه‌های باستانی در فلات ایران این فعال در عرصه فیلمسازی گفت: اولین نیایشگاه‌های باستانی در فلات ایران در این منطقه ساخته شده و عجیب نیست که امروز قم شهری مذهبی باشد. یافتن خط ارتباط این پدیده‌ها و نمود آنها تا طلوع اسلام در این خطه یک قسمت را پوشش داده است.

وی ادامه داد: ورود اسلام و اعتلای دولت ایرانی اسلامی و نجد آن در دوره‌ صفوی با توجه به علاقمندی آن سلسله به خاندان پیامبر(ص)، بخش مهمی از تاریخ سیاسی اجتماعی کشور را شکل می‌دهد. این دوران می‌توانست تاثیر شگرفی در چهره‌ کشور ایجاد کند و توجه به آن در شکل‌گیری چهره‌ امروزی قم، از نگاه گروه محققین ما پنهان نماند. هرچند ما می‌توانستیم ادامه‌ این توجه و تکامل صورت شهر قم را تا دوران قاجار امتداد دهیم، لیکن انبوه وقایع تاریخی و تنوع آن‌ها ما را وادار کرد تا فروپاشی نظام سیاسی صفویه را به انتهای قسمت دوم مجموعه میراث جاودان گره بزنیم. صالح مدرسه‌ای اظهار داشت: حمله افغان‌ها و برآمدن افشاریه و توجه نادر به کشورگشایی‌هایش تاثیراتی در منطقه داشت که زمینه ساز شکل گیری قاجاریه را فراهم می‌ساخت. قاجاریه نیز به مانند صفویان در توجه به قم و چهره‌ آن موثر بودند. وی ادامه داد: شاید تا سال‌ها کالبد شهر قم محصول تاثیرات قاجاریه بر شهر بوده و در آخر نقش بی‌بدیل قم و مردمانش در ایجاد و به ثمر نشاندن حرکت‌های اجتماعی معاصر، از جنبش تنباکو گرفته تا انقلاب اسلامی، می‌توانست پایان بخش تاریخ در مجموعه میراث جاودان باشد. این کارگردان قمی افزود: قسمت چهارم به اقلیم قم توجه کرده است. در این قسمت مناطق جغرافیایی قم، پوشش گیاهی و جانوری آن و زیستگاه‌های طبیعی را مورد مطالعه قرار دادیم. سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از تاریخ 22 تا 27 مهرماه 1393 در تهران برگزار می‌گردد. هیئت داوران بخش سینمای ملی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران که از اعضای خانواده بزرگ انجمن سینمای جوانان ایران انتخاب‌شده‌اند به داوری فیلم‌های جشنواره خواهند نشست. ازجمله ویژگی‌های مهم اعضای هیات داوران جشنواره می‌توان به رابطه دیرینه آن‌ها با ساختار انجمن، فیلم کوتاه و فیلم‌سازان فیلم کوتاه اشاره کرد. این گروه داوری از ساختار مدیریتی، همکاران، دانش‌آموختگان، مدرسین و فیلم‌سازان باسابقه انجمن سینمای جوانان ایران به شمار می‌روند. از ویژگی‌های دیگر این گروه می‌توان به ترکیب تخصصی آن‌ها از ساختار مدیریتی سینما، فیلم‌سازان فعال، تهیه‌کننده فیلم کوتاه و مستند، بازیگر، مدیر فیلم‌برداری، انیماتور و مدرس سینما اشاره کرد. ترکیبی که باهدف بررسی و ارزش‌گذاری تمام جنبه‌های ساختار و تخصصی فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه جشنواره انتخاب‌شده است. جعفر صانعی مقدم، امیر شهاب رضویان، فرهاد قائمیان، سید رضا میر کریمی، شهرام مکری، روانبخش صادقی و هومن بهمنش اعضای هیئت داوری بخش مسابقه سینمای ملی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران هستند.




۱۳۹۳/۷/۲۲ - ۱۱:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن