تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را با اعتقاد و دوستى محمد و آل پاكش و با تسليم در ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820739228




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

3500 لیتر گازوئیل قاچاقی از ایران در بلوچستان پاکستان توقیف شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: 3500 لیتر گازوئیل قاچاقی از ایران در بلوچستان پاکستان توقیف شد اسلام آباد - ایرنا - یک رسانه پاکستانی مدعی شد: ماموران گمرگ پاکستان , چهار اتوبوس مسافربری، حامل 3500 لیتر گازوئیل قاچاق از مبدا ایران را در "ایالت بلوچستان" پاکستان متوقف کردند .


به گزارش ایرنا،سایت روزنامه اردو زبان "امت" چاپ کراچی امروز سه شنبه نوشت: ماموران گمرگ و نیروهای مرزبانی پاکستان با توقیف اتوبوس های مسافربری، از انتقال محموله سوخت قاچاق به شهرهای گوادر و تربت در ایالت بلوچستان و شهر کراچی مرکز ایالت سند در جنوب پاکستان جلوگیری کردند.
در این گزارش به نقل از مقامات مرزی پاکستان آمده است، ارزش این سوخت ها که در نزدیکی شهر کویته مرکز ایالت بلوچستان توقیف شده، چند میلیون روپیه برآورد می شود.
ماههای اخیر نیز مسوولان اطلاعاتی وابسته به گمرک پاکستان مستقر درایالت بلوچستان این کشور اعلام کردند که چند تانکر حامل نفت قاچاق ایرانی را شناسایی و توقیف کردند.
رسانه های پاکستان وجود فعالیت های غیررسمی تجاری در منطقه مشترک مرزی ایران وپاکستان را ازعمده دلایل افزایش قاچاق سوخت وکالا از ایران به پاکستان دانسته و گزارش می دهند که این روند سالانه میلیاردها روپیه ( دهها هزار دلار) به اقتصاد پاکستان ضربه می زند.
منابع خبری پاکستان همچنین گزارش داده اند که روند قاچاق سوخت از بندر چابهار ایران به پاکستان نیز انجام می شود و سوخت های قاچاق از این منطقه به شهرهای "مکران و گوادر" ایالت بلوچستان منتقل می شود.
گزارش رسانه ها حاکی از افزایش قاچاق سوخت از ایران به پاکستان است افزایش یافته و بسیاری از قاچاقچیان مواد مخدر در ایالت بلوچستان پاکستان، به سمت قاچاق سوخت روی آورده اند.
پیش تر مسوولان اتحادیه شرکت های سوخت رسانی پاکستان گفتند که روزانه بیش از یک میلیون لیتر بنزین و گازوییل از ایران قاچاق و این محموله ها با عبور از مرزهای زمینی و دریایی "ایالت بلوچستان" به شهرهای مختلف پاکستان منتقل می شود.
براساس این گزارش، دست داشتن مسوولان گمرک، اداره مالیات، شرکت های نفتی و حتی نیروهای پلیس و مرزبانان پاکستان در روند قاچاق سوخت از ایران باعث افزایش این فعالیت غیرقانونی و وارد شدن میلیاردها روپیه خسارت به بخش های مالیات، صنعت تولید فرآورده های نفتی و فعالیت های قانونی مرزی در پاکستان شده است.
روزنامه اردو زبان "جنگ" چاپ شهر "راولپندی" پاکستان اخیرا در گزارشی ادعا کرد: قاچاق سوخت از ایران به پاکستان از 25 سال گذشته آغاز شده و حتی اقدامات سازمان مالیات پاکستان (FBR) و سایر نهادهای مالیاتی این کشور بمنظور جلوگیری از این فعالیت بی نتیجه بوده است.
این روزنامه به نقل از مسوولان اتحادیه شرکت های سوخت رسانی پاکستان تصریح کرد که دولت پاکستان با قانونی کردن انتقال سوخت و خریداری فرآورده های نفتی از ایران می تواند از خسارت به اقتصاد این کشور (پاکستان) جلوگیری نماید.
"محمد خان اچکزیی" فرماندار ایالت بلوچستان پاکستان نیز ماههای اخیر گفت: اقدامات نهادهای دولتی این کشور برای جلوگیری از ورود قاچاق سوخت و کالا از ایران به پاکستان تاکنون نتیجه نداده است.
آساق*1*274*1723*1579


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن