تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804513235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همدان امن‌ترین استان غربی کشور است/ اجرای 1252 طرح امنیت اجتماعی در نیمه سال


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > همدان مهر گزارش مي دهد/
همدان امن‌ترین استان غربی کشور است/ اجرای 1252 طرح امنیت اجتماعی در نیمه سال
همدان - خبرگزاري مهر: صاحب نظران معتقدند امنیت ضامن توسعه پایدار كشور و به خصوص استان همدان است که دراين بين همدان به عنوان پایتخت تاریخ تمدن ايران با داشتن بالاترين ضريب هاي امنيتي، امن‌ترین استان غربی کشور محسوب مي شود.



به گزارش خبرنگار مهر، یکی از بدیهی‌ترین زمینه‌های شکل گیری هر اجتماعی از آغاز تمدن بشریت تاکنون داشتن امنیت بوده چراکه در تاریخ به راستی می‌توان تمدن های بزرگ و کوچکی را دید که برای یافتن امنیت حتی به کندن تونل برای رهایی از خطرها روی آورده اند. ایران اسلامی نیز که گرچه قرن‌ها مورد هجوم همسایگان خود بوده اما هیچگاه از هم گسیخته نشده و اکنون یکی از امن‌ترین کشورهای جهان به حساب می‌آید به طوری که این امر در حال و هوای منطقه پر آشوب خاورمیانه بسیار مشهود است. آنچه مسلم است این امنیت را مرهون مجاهدت‌های خاموش بسیاری از سربازان این کشور در نیروهای نظامی و انتظامی هستیم که در این بین نقش نیروی انتظامی به واسطه برخورد نزدیک تر با مردم بسیار قابل لمس تر است. میهمانان و مسافرانی که به استان همدان و این شهر سفر کرده‌اند به طور ملموسی وجود ضریب امنیتي بالا را در استانی کوچک اما با قومیت‌های مختلف احساس کرده‌اند به طوری که به شکل قاطع می‌توان گفت علی رغم نزدیکی همدان به مرزهای غربی کشور و مشکلات مختلف ناشی از آن، همدان امن‌ترین استان غرب کشور است. ایجاد امنیت نیازمند همراهی مردم است فرمانده نیروی انتظامی همدان در این خصوص در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه بدون مشارکت و تعامل مردم رسیدن به اهداف و ایجاد امنیت پایدار از سوی ناجا به عنوان حافظ نظم و امنیت ممکن نیست، گفت: ایجاد امنیت پایدار در هر منطقه و محدوده ای نیازمند همراهی مردم است. سردار حاجی محمد مهدیان نسب اظهار با ذکر اینکه طرح‌های امنیتی زیادی در حوزه اقتدار نیرو انجام شده است، عنوان کرد: انجام اقدامات پیشگیرانه از اولویت محوری انتظامی استان است و امیدواریم با همراهی و با همراهی و همدلی مسئولان و بهره گیری از امکانات موجود بتوان محیطی امن برای شهروندان ایجاد کرد. فرمانده انتظامی استان همدان اظهار داشت: با ایجاد فضای امن هم اکنون شاهد توسعه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی در این استان هستیم.

فرمانده انتظامی همدان اضافه کرد: حدود یک هزار و 400 طرح عملیاتی توسط انتظامی این استان اجرا شده که این طرح‌ها با توجه به آسیب‌های موجود در منطقه اجرایی شده است مهدیان نسب اضافه کرد: ناجا به عنوان یک نیروی حاکمیتی با بهره گیری از تمامی ظرفیت و توان خود همواره در راستای ایجاد امنیت اقدام‌های موثری انجام داده است. وی با اشاره به اینکه در راه مقابله با سرقت‌ها اقدامات تعاملی صورت گرفته، اذعان داشت: در راستای پیگیری و مقابله با سرقت‌ها از تمام شبگردها و سرایدارها دعوت به عمل آمده و ضمن تقدیر از آنان نکات لازم به این قشر از مردم گوشزد شده است. مهدیان‌نسب ادامه داد: در بخش سرقت‌های خرد در شش ماه نخست سال جاری پنج درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشتیم که بخش اعظم آن توسط معتادان انجام می‌شود. وی با تأکید بر اینکه یک هزار و 252 طرح امنیتی، انتظامی، ترافیکی، محله‌محوری و منطقه‌ای در نیمه نخست سال انجام شده، اظهار داشت: 65 دستگاه دوربین در سطح شهرهای استان برای رصد بهتر امور نصب شده است. وضعیت مطلوب امنیت در همدان رئیس پلیس شهرستان همدان نیز با اشاره به اینکه هر موردی که موجب برهم زدن وضع عمومی در جامعه شود پلیس در این قبال مسئول است، اذعان داشت: وضعیت امنیت در شهرستان و شهر همدان مطلوب است. رسول مرادی ادامه داد: جامعه ای را در جهان نمی‌توان یافت که پدیده سرقت در آن وجود نداشته باشد چراکه منشا این جرم معلول‌های مختلفی چون اعتیاد و بیکاری می‌تواند داشته باشد اما در این بخش  نیروی انتظامی مسئول است. وی با اشاره به اینکه 95 درصد از پیشگیری‌ها اجتماعی و تنها پنج درصد انتظامی است، بیان داشت: در شهرستان همدان شاهد سرقت‌های کلان چون بانک زنی و راه بندان نیستیم و بیشتر سرقت‌ها خرد است. رئیس پلیس شهرستان همدان اذعان داشت: استان همدان در کشف دزدی‌ها مقام برتر را در کشور دارد به طوری که 90 درصد سرقت‌ها در استان کشف می‌شود. مرادی عنوان کرد: در برابر یک جنگ نا برابر  قرار داریم به طوری که دشمنان به دنبال سو استفاده از فضای اینترنت برای مشکل ساخت از یک واقعه در کشور هستند. وی با اشاره به حضور گسترده مسافران در سالجاری در همدان تعداد آنان را در تابستان و بهار بر اساس شمارش تردد شمارها یک میلیون نفر عنوان کرد و اذعان داشت: مسافران با آرامش اقدام به زدن چادر در پارک ها می‌کردند و در پارک ها اقدامات ویژه ای انجام شده بود و حتی در پارک مردم پاسگاه شبانه روزی داشتیم. رئیس پلیس پیشگیری استان همدان نیز با اشاره به رویکردهای جدید این معاونت بیان داشت: در بخش پیشگیری‌های اجتماعی به دنبال استفاده بیشتر از مردم برای ارتفاع امنیت هستیم و اکنون 45 هزار نفر شب گرد در همدان جذب شده‌اند که این میزان در استان به 200 هزار نفر می‌رسد. عنایت الله آزادی با اشاره به اینکه در طرح پلیس افتخاری اولویت عضویت با ایثارگران، جانبازان و بسیجیان است، عنوان کرد: هر یک از معاونت‌ها خود به دنبال جذب نیروهای افتخاری است و سهمیه جذب پلیس افتخاری اکنون 500 نفر است. وی افزود: نیروی انتظامی در استان در بخش آموزش همگانی وارد عمل شده و در مساجد و دانشگاه ها اقدام به آموزش آحاد مردم می‌کند. رئیس پلیس پیشگیری استان همدان که سرعت حضور پلیس در همدان در رویدادها را دو تا 12 دقیقه بیان می‌کرد، ادامه داد: در تامین امنیت در همدان 12 ارگان نقش دارند و امسال برای 700 منطقه جرم خیز در استان طرح ارائه شده و از ابتدای سالجاری تاکنون نیز 63 درصد افزایش کشفیات در موارد مختلف داشته‌ایم.

آزادی افزود: در شهر همدان در شبانه روز 80 گشت انتظامی اقدام به تامین امنیت مردم می‌کنند و در سرقت‌های نیز شاهد کاهش 29درصدی در سطح استان همدان بوده‌ایم. وی با تاکید براینکه همدان یکی از استان‌های امن کشور است، ادامه داد: مقایسه وضع امنیت استان با دیگر استان‌های کشور نشان می‌دهد که بیش از 90 درصد از سرقت‌ها کشف و شناسایی می‌شود. بدون شک این مجاهدت‌های خاموش که با ریخته شدن خون هزارن شهید در نیروی انتظامی به دست آمده سرمایه بزرگ برای ایران اسلامی است. با قدر نهادن همه این مجاهدت‌ها باید به این نکته مهم توجه داشتیم که امنیت ضامن توسعه پایدار همدان خواهد بودکه گاهی این نعمت خدادادی به خوبی لمس نمی‌شود و از این رو مسئولان هر چه بیشتر باید به تقویت نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در استان همدان بپردازند.


۱۳۹۳/۷/۲۲ - ۱۰:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن