تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799146307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلالی: نظر افکار عمومی را باید به سمت فوتبال پایه بازگردانیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: در برنامه نود چه گذشت؟ جلالی: نظر افکار عمومی را باید به سمت فوتبال پایه بازگردانیم تهران - ایرنا - مجید جلالی از کارشناسان فوتبال کشور گفت: اگر قصد آینده نگری برای فوتبال را داریم باید افکار عمومی را به سمت فوتبال پایه باز گردانیم.


به گزارش ایرنا، جلالی یکی از میهمانان برنامه 90 در خصوص نتایج ضعیف تیم های فوتبال پایه اظهارداشت: افکار عمومی و رسانه ها چه مقدار به فوتبال پایه بها می دهند؟ و باشگاهها چقدر به آن می پردازند؟ و این در حالی است که به مربیان پایه که در عین شایستگی کار می کنند توجهی نمی شود و به مشاجره دو نفر بیشتر توجه می شود.
وی با مقصر دانستن فدراسیون، بازیکنان و باشگاهها در خصوص نتایج ضعیف تیم های پایه در رقابت های آسیایی اظهار داشت: البته برخی قوانین مانند سربازی و سن قانونی بازیکنان هم سبب شده تا بازیکنان پایه در باشگاهها نتوانند حضور داشته باشند در حالی که قوانین باید به کمک باشگاهها بیایند و بازیکنان سرباز نباید در چند تیم خاص حضور داشته باشند.
جلالی با اشاره به هزینه 4 میلیارد تومانی برای تیم جوانان گفت: اگر 4 میلیارد تومان صرف این تیم می شود باید 30 میلیارد تومان برای بازیکنان این رده سنی در سراسر کشور صرف شود چون پرورش گلخانه ای بازیکنان نمی تواند به سود فوتبال کشور ما باشد.
وی تصریح کرد: ما فاقد یک برنامه توسعه فوتبال برای جوانان هستیم در حالی که با داشتن چنین برنامه ای می توان باشگاهها را برای تربیت بازیکنان پایه هدایت کرد تا برنامه های سازنده داشته باشند.
سرمربی تیم سایپا تهران گفت: تیم های سازنده در کشور زیاد داشتیم و همه اینها را از بین بردیم تا یک لیگ برتر داشته باشیم.
وی ادامه داد: اگر 25 نفر را برای تیم جوانان دعوت می کنیم باید 25 هزار نفر جوان دیگر تحت نظام هماهنگ آموزشهای لازم را فراگیرند و این کار باید در رده های سنی پایین تر هم باشد و این امر نیازمند سیستم توسعه است که 20 سال پیش فرانسه و اسپانیا شروع کردند و اکنون آلمان آغاز کرده است.
جلالی ادامه داد: فدراسیون باید فوتبال جوانان را به گستردگی تمام کشور و تحت پوشش نظام هماهنگ قرار دهد.
مسوول کمیته جوانان فدراسیون فوتبال هم در این برنامه با تاکید بر نقش آموزش و پرورش در کشف استعداهای فوتبال گفت: کمیته جوانان از آذر ماه سال گذشته در 3 حوزه شامل پژوهش، آموزش و توسعه مسائل مربوط به فوتبال پایه را پیگیری کرد.
عبدالرسول دانشجو افزود: وقتی بازیکنان به تیم های ملی در رده های سنی به خصوص در رده نونهالان دعوت می شوند مشکلات زیادی به لحاظ شخصیتی و فرهنگی دارند چرا که زندگی اردویی را بلد نیستند و زمانی که به خارج از کشور می روند با چالش ها و مشکلات زیادی روبرو هستیم.
وی اظهار داشت: فدراسیون فوتبال تمام اقدامات شامل اردوهای داخلی و خارجی و دیدارهای تدارکاتی را که قرار بوده برای تیم های پایه انجام دهد به بهترین نحو انجام داده و کادر فنی تیم های پایه باید در رابطه با نتایج کسب شده پاسخگو باشند که چرا بعد از این همه اردو و دیدارهای خارجی، این نتایج به دست آمده است.
وی ادامه داد: استعدادیابی هم با سفر مربیان به شهرهای مختلف انجام می شود و تفاوتی که ما با کشورهای پیشرفته داریم، آن است که در دنیا نخبه یابی بر اساس آمایش سرزمینی صورت می گیرد و در آکادمی ها به بازیکنان آموزش داده می شود.
مسوول کمیته جوانان فدراسیون فوتبال ادامه داد: طرحی در کمیته فنی تایید شده و اگر در هیات رییسه فدراسیون هم تصویب شود قرار است در 9 شهر شامل تبریز، همدان، تهران، ساری، شیرازی، اهواز، مشهد، کرمانشاه و کرمان یک نفر مسوول استعداد یاب و دو مربی در این 9 استان و استانهای زیر مجموعه در رده های نونهالان، نوجوانان و جوانان نخبه یابی کنند و قرار است بین پایگاهها مسابقاتی را برگزار کنیم تا از آنجا تیم ملی در رده های مختلف سنی انتخاب شود.
به گفته وی، در آبان ماه نشست سراسری با مربیان پایه سراسر کشور برگزار خواهد شد.
سرمربی اهل کروات تیم فوتبال فولاد خوزستان هم گفت: بازیکنان زیر 21 و زیر 23 سال به هیچ عنوان در تیم های باشگاهی خود بازی نمی کنند و این امر به شدت به ضرر تیمهای ملی است.
دراگان اسکوچیچ با تشریح روند استعدادیابی بازیکنان فوتبال و نحوه آموزش آنها در کرواسی افزود: در ایران باشگاهها بازیکنان رده های سنی پایین را از فدراسیون قرض می گیرند. آنها انتقال بازیکنان بالای 23 را در باشگاهها محدود کرده اند و همزمان بهترین بازیکنان زیر 23 را از ما گرفته اند به گونه ای که من سال گذشته عزت اللهی را در کل فصل در اختیار نداشتم.
وی اظهار داشت: بهترین مربیان باید در رده های سنی پایه فعالیت داشته باشند و از سوی دیگر برای کمپ ها نباید هزینه شود بلکه برای مربیان پایه هزینه شود و این اشتباه است که در این سن به دنبال نتیجه گیری باشیم بلکه پیشرفت بازیکنان باید مورد توجه باشد.
در ادامه این برنامه، غلام پیروانی یکی دیگر از کارشناس فوتبال گفت: چهار سال پیش در بازیهای آسیایی 2010 گوانگژو چین تمرینات تیم فوتبال امید در هر 15 روز دو مرتبه انجام می شد و به صورت کامل نمی توانستیم کار تاکتیکی انجام دهیم. در دو جلسه 6 تا 7 مهره اصلی تیم حضور نداشتند و با بازیکنان ذخیره به اردوی خارج از کشور می رفتیم و دیدارهای تدارکاتی برگزار می کردیم اما با همه مشکلات در بازیهای آسیایی 2010 میلادی 5 پیروزی کسب کردیم و به ژاپن و کره جنوبی باختیم.
سرمربی سابق تیم فوتبال امید ادامه داد: بعد از بازیهای آسیایی آنقدر ناحق در مورد من قضاوت کردند که برای من خیلی سخت بود و بعد از آن بهرام افشارزاده دبیر کل سابق کمیته ملی المپیک بارها در مصاحبه ها اعلام کرد که تیم امید فقط مربی خارجی می خواهد.
وی ادامه داد: من به وینگادا احترام می گذارم و معتقدم دلیل ناکامی تیم های پایه ما آن است که باشگاهها برنامه ای در رده های سنی پایه ندارند در حالی که باید به رده های سنی نوجوانان، جوانان و امیدها بیشتر اهمیت دهند.
پیروانی ادامه داد: مربیان لیگ برتر هم حق دارند که از بازیکنان در رده های سنی پایین تر استفاده کنند چرا که حاشیه امنیت ندارند و باید نتیجه بگیرند.
ورزشی (3)**1067**


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن