تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چه آسان است مرگى كه در راه رسيدن به عزّت و احياى حق باشد، مرگ عزتمندانه جز زندگى جاو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819978552




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لیتوانی نیروی واکنش سریع تشکیل داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: برای جلوگیری از تکرار سناریوی اوکراین؛ لیتوانی نیروی واکنش سریع تشکیل داد تهران - ایرنا - لیتوانی روز دوشنبه اعلام کرد که برای مقابله با تهدیدهای امنیتی غیرمتعارف بر اثر بحران اوکراین، نیروی واکنش سریع تشکیل داده است.


به گزارش خبرگزاری فرانسه از ویلنیوس، فرمانده نظامی ارشد این کشور حوزه دریای بالتیک اعلام کرد که 2هزار و 500 سرباز از ماه نوامبر (اواسط آبان) در حالت آماده باش کامل خواهند بود تا با تهدیدهای حملات غیرمتعارف مانند آنچه در شرق اوکراین در جریان است، مقابله کنند.
سرلشکر "یوناس ویتوتاس زوکاس" گفت: ما باید برای اقدامات نظامی برنامه ریزی نشده آمادگی داشته باشیم.
این اقدام لیتوانی پس از آن صورت می گیرد که "ناتو" ماه گذشته در پی تحولات اوکراین، ایجاد یک نیروی واکنش سریع را تائید کرده بود.
وی افزود: تهدیدهای جدید شامل "بهره برداری از تحریکات اقلیت های ملی، حملات از سوی گروه های مسلح غیردولتی، تخطی های مرزی و نقض مقررات ترانزیت نظامی" است.
نیروی واکنش سریع که حدود یک سوم ارتش هفت هزار نفری لیتوانی را شامل می شود، بین دو تا 24 ساعت برای اعزام کامل زمان نیاز خواهد داشت.
لیتوانی نیز مانند اوکراین تا سال 1990 بخشی از شوروی بود، اما بر خلاف اوکراین، در سال 2004 به عضویت اتحادیه اروپا و ناتو در آمد.
لیتوانی همانند لتونی و استونی دیگر کشورهای حوزه بالتیک پس از استقلال روابط تیره ای با روسیه داشته است.
رسانام**1078**1613


22/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن