تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):يا على دانشمند سه نشانه دارد: راستگويى، حرام‏گريزى و فروتنى در برابر همه مردم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803686833




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آئین‌نامه انضباطی تدوین نشده و فقط ترجمه شده، آن‌هم پر اشتباه! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: آئین‌نامه انضباطی تدوین نشده و فقط ترجمه شده، آن‌هم پر اشتباه!
هوشنگ نصیرزاده در دستگاه عریض و طویل فدراسیون فوتبال علی کفاشیان صاحب صندلی ریاست کمیته تدوین قوانین یا لِگال کمیته (LegalCommitte) و همین پستش محل اعتراض‌های فراوان اهالی فوتبال است.
کد خبر: ۴۴۱۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲ - 11 October 2014


هوشنگ نصیرزاده در دستگاه عریض و طویل فدراسیون فوتبال علی کفاشیان صاحب صندلی ریاست کمیته تدوین قوانین یا لِگال کمیته (LegalCommitte) و همین پستش محل اعتراض‌های فراوان اهالی فوتبال است. مهم‌ترین ایرادی که اهالی فوتبال به هوشنگ نصیرزاده می‌گیرند این است که او بدون هیچ گونه سواد دانشگاهی و اکادمیک در زمینه حقوق بر صندلی نشسته که کارش تدوین قوانین حقوقی فوتبالی است.


به گزارش تابناک، تدوین ائین‌نامه جدید انضباطی فوتبال توسط هوشنگ نصیرزاده و در کمیته تدوین قوانین که بنا به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال تنها یک عضو (همان هوشنگ نصیزاده) دارد در ماه‌های اخیر اعتراض‌های گسترده‌ای را به همراه داشت که در مقطعی حتی در برنامه نود هم با حضور نصیرزاده بررسی شد. جایی که در مناظره هوشنگ نصیرزاده و احمدرضا براتی مشخص شد حتی رئیس کمیته قوانین فدراسیون فوتبال ایران رئیس کمیته قوانین فیفا را نمی‌شناسد و معلوم نیست دراین مدت او با چه کسی در فیفا مکاتبه می‌کرده.


حالا اما برای روشن شدن بیشتر و بهتره انتقادات به آئین‌نامه انضباطی جدید فدراسیون فوتبال به سراغ یکی از متخصصانی رفتیم که در علاوه بر اینکه در حوزه حقوق صاحب نظر است در دستگاه حقوقی فدراسیون فوتبال هم فعالیت می‌کند و یکی از اعضای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال است.


سید عباس موسوی با انتقاد از آئین‌نامه جدید انضباطی ره‌اورد ان را چیزی جز تعطیلی کمیته‌های انضباطی و استیناف نمی‌داند. موسوی انتقادات خود را در خصوص آئین‌نامه جدید انضباطی در چند محور مشخص بیان کرده است و معتقد است این ائین‌نامه موجب «نقض فاحش حقوق اهالی فوتبال می‌شود». «ایرادات نگارشی و ماهوی بسیار در آئین‌نامه»، «مغایرت آئین‌نامه انضباطی جدید با موازین قانونی و مقرارت جزائی کشور»، «ظهور استبداد و تمرکز نامعقول قدرت در شخص رئیس کمیته انضباطی» و «ترجمه ناقص آیئن‌نامه توسط شخصی که هیچ‌گونه تحصیلات حقوقی ندارد  بدون جلب نظر اعضای دو کمیته و کارشناسان حقوقی» از دیگر انتقاداتی است که این عضو کمیته استیناف به آئین‌نامه جدید وارد دانشته است.


سیدعباس موسوی در این گفت‌وگو اعلام کرده که آئین‌نامه انضباطی جدید تدوین نشده است و تنها ترجمه شده. ان هم یک ترجمه پراشکال و ایراد. او در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک می‌گوید: « در بهمن ماه 1392 از همه اعضای دو کمیته نظر خواهی شده است و من کسی را ندیدم که موافق این آئین نامه بوده باشد. تصحیح کنم آئین نامه تدوین نشد بلکه ترجمه نادرست شده است. شخصا به گواه همه اعضای کمیته استیناف 85 مورد از ایرادات شکلی ، نگارشی و ما هوی آن را با بذل ساعت ها مطالعه و بررسی تبیین نمودم و جالب اینکه 83 مورد از این موارد توسط رئیس کمیته تدوین مقررات با اصلاح متن ترجمه آئین نامه مراعات شد اما در کمال حیرت با کتابچه فعلی با ذکر اینکه ائین نامه در سال 1392 توسط هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تایید و توسط مجمع عمومی به تصویب رسید مواجه شدیم. اگر این آئین نامه قبلا تصویب شده دلیل نظر خواهی و اخذ زمان مطالعه و بررسی طولانی از اعضای کمیته ها چه بوده است؟ وانگهی در تایید هیات رئیسه و مجمع تردید دارم و علت شائبه هم تشکیل جلسات با حضور مسئولین فدراسیون و بحث و نظر خواهی از اعضای کمیته های انضباطی و استیناف در انتهای سال 1392 می‌باشد. با این وصف مادام که مصوبه و صورت‌جلسه هیات رئیسه و مجمع در تایید ترجمه آئین‌نامه ارائه نشود صدور رای به استناد آن وجاهت قانونی ندارد.»


موسوی در این گفت‌وگو چندین و چند مورد از ایرادات این ائین‌نامه را برمی‌شمرد که یکی از ان‌ها ماجرای خاک خوردن احکام انضباطی در کشوی میز دبیرکل فدراسیون فوتبال است موضوعی که در سال گذشته حاشیه‌های فراوانی را برای فوتبال ایران به‌همراه داشته است. موسوی در این خصوص می‌گوید: « مستحضرید یکی از نقاط چالش برانگیز آئین نامه قبلی عدم قید مهلت در ابلاغ آرای انضباطی از سوی دبیر کل فدراسیون و نیز فقدان ساز و کار و آلترناتیو در صورت امتناع وی از ابلاغ رای بود. این ابهام متاسفانه در ماده 43 آئین نامه جدید تکرار شده است. به نحوی که اولا دبیر کل می تواند تا هر وقت دلش بخواهد رای انضباطی و استیناف را ابلاغ ننماید و ثانیا آلترناتیو و گزینه‌ای در صورت امتناع از ابلاغ بر قرار  و جعل نشده است.دقت کنید همین نقصیه باعث شد تیم فوتسال منصوری قرچک به رغم صدور حکم قطعی دال بر قهرمانی لیگ از شرکت در مسابقات باشگاهای آسیا محروم شود و مقام قهرمانی به تیمی که قهرمان نشده و به حکم قطعی مرتکب تخلف تبانی شده اعطاء شود. نکته تاریک دیگر بند 3 همین ماده است  که بر خلاف ماده 83 قانون آئین دادرسی مدنی متضمن حصول ابلاغ اوراقی قضایی در صورت اطلاع مخاطب مقرر می‌دارد اطلاع از مفاد رای از طریق ایمیل و درج رای در سایت فدراسیون به منزله ابلاغ نیست.یعنی متخلف با وجود دسترسی به تمامیت رای و حکم علیه خود به صرف عدم در اختیار گرفتن تصویر مکتوب رای تا مدتها و حتی ماهها می تواند فرصت اعتراض به رای داشته باشد!!»
متن کامل گفت‌وگوی تابناک و موسوی را اینجا بخوانید.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن