تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819604804




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دو پارک فناوری و 42 مرکز رشد علمی در وزارت بهداشت فعالیت دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دو پارک فناوری و 42 مرکز رشد علمی در وزارت بهداشت فعالیت دارند تربت حیدریه - ایرنا - رییس گروه زیرساخت توسعه فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هم اینک دو پارک علم و فناوری و حدود 42 مرکز رشد علمی مصوب در مجموعه وزارت بهداشت فعالیت دارند.


دکتر سید "علی نجومی" روز شنبه در نشستی با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی، روسای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، شهرداری و مدیران ادارات شهرستان تربت حیدریه افزود: 25 مرکز رشد و پارک علم و فناوری غیرمصوب نیز در سطح کشور در حوزه بهداشت فعالیت دارند که نشانگر اهمیت این حوزه است.
وی گفت: هدف از ایجاد مراکز رشد در وزارت بهداشت شکوفایی خلاقیت، نوآوری و حمایت از دانشجویان در تمام زمینه های علمی و پژوهشی است.
رییس گروه زیرساخت توسعه فناوری وزارت بهداشت درمان اظهار داشت: باید زمینه ‎ای فراهم شود تا تمامی گرایشهای حوزه سلامت و واحدهای فناوری با توجه به فراخوانهای وزارت بهداشت به نیازهای جاری کشور توجه ویژه‎ای داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت مرکز رشد در تولید علم و اشتغالزایی افزود: در حال برنامه ریزی در خصوص فعالیتهای پژوهشی در زمینه ابریشم و زعفران هستیم تا بتوانیم به عنوان ظرفیتهای ارزشمند در حوزه بهداشت به اقتصاد کشور کمک کنیم.
نجومی گفت: حوزه سلامت یک چهارم اقتصاد ایران است و به دلیل گردش مالی عظیم و سروکار داشتن با سلامت جامعه، موضوع پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی همچنین با اشاره به تشکیل "مجمع خیرین تجاری سازی" در حوزه های مختلف افزود: این مجمع در تهران به ثبت رسیده و قراراست در تبدیل علم به محصول، سرمایه گذاری فعالیت کند زیرا بسیاری از مخترعین ما علم و دانش اختراع را دارند اما در حوزه اقتصادی و بازار سررشته ای نداشته و این امر باعث می شود تا این دانشنمدان ارزشمند شکوفا نشوند.
دکتر سید "حسین خادمی" رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه نیز در این نشست با اشاره به ظرفیتهای این شهرستان برای ایجاد مرکز رشد و پارک علم و فناوری گفت: هدف اصلی ما حمایت مادی و معنوی از ایده های خلاقانه است که با توجه به موقعیت راهبردی و ظرفیتهای بسیار بالای تربت حیدریه امید است بتوانیم با راه اندازی آن کمک خوبی به این منطقه داشته باشیم.
در این نشست توانمندی دانشگاههای علوم پزشکی شهرستان تربت حیدریه در خصوص ایجاد مرکز رشد و پارک علم و فناوری توسط کارشناسان مربوطه بررسی شد.
مرکز شهرستان 210 هزار نفری تربت حیدریه در 149 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.
2691/660


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن