تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816203875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رنج شهروندان قائمشهری از بازیهای خانگی نساجی در ورزشگاه شهید وطنی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رنج شهروندان قائمشهری از بازیهای خانگی نساجی در ورزشگاه شهید وطنی ساری-ایرنا- برد روز گذشته نساجی مازندران در حالی کام هوادارن مشتاق و چشم انتظار به پیروزی این تیم فوتبال را شیرین کرد که شهروندان قائمشهری سالهاست با هر برد و یا باخت تیم ریشه دار شهرشان مجبور به تحمل مصایب ناشی از برگزاری بازیهای فوتبال در این ورزشگاه هستند.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، عصر روزجمعه هیجدهم مهرماه امسال ، ورزشگاه شهید وطنی تنها استادیوم قائمشهرمیزبان نساجی مازندران و فجر سپاسی شیراز دو تیم لیگ دسته یک باشگاههای کشور بود که برد یک بر صفر تیم میزبان هر چند لبخند شادی و رضایت را در میان علاقمندان به این تیم ایجاد کرده بود داما مشکلات ترافیکی ، ،پارک ممتد خودروها مقابل درب منازل ، سرو صدا ، کندی تردد وسایل نقلیه و بسته شدن خیابانهای اصلی منتهی به ورزشگاه وطنی شهروندان قائمشهری را درزمان برگزاری مسابقات کلافه کرد.
با آغاز لیگ های مختلف فوتبال وبرگزاری مسابقات ورزشی ، استادیوم وطنی تنها محل برگزاری مسابقات در قائمشهر است و ماهانه چند بازی دراین مجموعه ورزشی برگزار می شود .
استادیوم قدیمی وطنی درهسته مرکزی شهر قائمشهر ودر ورودی خیابان کارگر، پرترافیک ترین و پرجمعیت ترین خیابان این شهر قرار دارد.
ساکنین خیابان کارگر قائمشهر که در روزهای عادی نیز ساعتها پشت ترافیک های سنگین و کلافه کننده وقت خود را می گذرانند حتی از کوچه و پس کوچه های منتهی به این خیابان برای فرار از ترافیک های روزانه استفاده می کنند .
این درحالیست در روزهای برگزاری مسابقات فوتبال ، بیان انفجار ترافیک درخیابان کارگر سخن اغراق آمیزی نباشد و صف طولانی خودروها در این خیابان اصلی و حتی کوچه و پس کوچه هایی که راه فرار روزهای عادی است ، دیگر تاب و تحملی برای شهروندان باقی نمی گذارد .
" علی احمدی" از ساکنین سید محله یکی از محلات نزدیک به استادیوم وطنی به خبرنگار ایرنا ، گفت: به عنوان یکی از ساکنین خیابان کارگر همیشه با مشکل ترافیک مواجه هستم .
وی ادامه داد: ولی ترافیک کلافه کننده و گره خورده زمان برگزاری مسابقات از تبعات وجود استادیوم ورزشی وطنی در بافت مرکزی و ابتدای خیابان ساری است .
وی گفت: مسافت سید محله تا میدان طالقانی که در مدت ده دقیقه با خودرو می توان طی کرد در روزهای برگزاری مسابقات مسیر به این میدان بر روی ساکنین خیابان کارگر بسته است و برای رسیدن به میدان مجبور به صرف زمان بیشتر از یکساعت هستیم.
به گفته این ساکن سید محله قائمشهر متاسفانه تبعات وجود این استادیوم ورزشی سالهاست دامن گیر ساکنین خیابان کارگریکی از پرترافیک ترین خیابانهای قائمشهر و دیگر خیابانهای این شهر است .
همچنین فاصله چند متری استادیوم وطنی تا میدان طالقانی، میدان اصلی قائمشهر که در هسته مرکزی این شهر واقع است , مشکلات را مضاعف کرده است.
هرچند در زمان برگزاری مسابقات مسیر وورود به این میدان به روی خودروهایی که از مسیر کارگر به این میدان می آیند بسته می شود , ولی خودروها برای رسیدن به مقصدهای که در خیابان شریعتی همجوار با استادیوم وطنی و یا خیابانهای آیت الله صالحی مازندرانی و امام مجبور به طی مسافت از کوچه ها و مسیرهای دیگر هستند که با سر ریز تمامی این خودروها ، بار ترافیکی به خیابانهای دیگر نیز کشانده می شود .
" عزیزالله رحمانی" دیگر شهروند قائمشهری به خبرنگار ایرنا گفت: میدان طالقانی نقطه ثقل و اتصال خیابانهای اصلی (بابل ، صالحی مازندرانی ، جویبار و کارگر ) است .
وی ادامه داد : وجود اکثر واحدهای تجاری ، مراکز خرید و چهارشنبه بازار (بازار سنتی میوه و تره بار) در جوار میدان طالقانی واقع است.
این شهروند قائمشهری گفت: شهروندان خیابانهای مختلف برای دسترسی به این مراکز می بایست از میدان طالقانی گذر بکنند.
وی تصریح کرد: ولی در زمان برگزاری مسابقات ورزشی امکان رسیدن به این میدان و استفاده از ظرفیت این مراکز خرید برای شهروندان به سختی امکان دارد .
پارک خودروتماشاچیان مسابقات ورزشی دراستادیوم وطنی کوچه و پس کوچه های محلات سید محله ، کوچه آلمانی ها ، ترک محله و خیابان اصلی کارگر از دیگر معضلات دراین زمینه به شمار می رود .
نبود محل پارک باعث شده تا صاحبان خودروها مبادرت به پارک خودرو مقابل درب منازل ساکنین این محلات کنند که این روندسلب آسایش را بوجود آورده است .
" زهرا زاهدی" بانوی ساکن کوچه آلمانی های قائمشهر به خبرنگار ایرنا گفت: ساکنان این کوچه همجوار استادیوم وطنی سالهاست در رنج و عذاب هستند .
وی ادامه داد :بدلیل نبود مکانی برای پارک خودروها ، در روز برگزاری مسابقات افراد مبادرت به پارک خودرو مقابل درب منازل می کنند .
وی اضافه کرد: بارها اتفاق افتاده در مواقع ضروری و حتی انتقال بیمار به مراکز درمانی , پارک خودروها باعث شده تا خروج وسیله نقلیه ازمنزل امکانپذیر نشود .
به گفته این بانوی قائمشهری ساکنان همجوار با استادیوم وطنی از تبعات وجود این فضای ورزشی دچار خسران و آسیب هستند .
وی با اشاره به اعلام خبری مبنی بر انتقال این فضای ورزشی گفت: این خبر خرسندی و خوشحالی را برای اهالی ایجاد کرد و پایان تمام تلخکامی ها به شمار می رفت .
وی ادامه داد: ولی با گذشت سالها از اعلام این خبر ، اتفاقی دراین زمینه رخ نداده است .
سالها قبل مسوولان شهرستان قائمشهر حل معضل وجود استادیوم وطنی درهسته مرکزی شهر را با اعلام خبری مبنی بر انتقال این فضای ورزشی بیان کردند .
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر دراین خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:باتوجه به قرار داشتن استادیوم وطنی در مرکز شهر قائمشهر از نظر ترافیکی و نظم برای شهروندان مشکل ساز بوده است .
" فرشید قدیمی" ادامه داد :موضوع انتقال استادیوم پنج هزار نفری وطنی بعنوان محل برگزاری مسابقات تیم فوتبال نساجی مازندران مطرح شد .
وی گفت: با طرح این موضوع ، استادیوم وطنی بعنوان مکانی برای تمرینات تیم فوتبال نساجی مازندران در نظر گرفته شد تا با برگزار نشدن مسابقات تیم دراین زمین دغدغه و مشکلات شهروندان مرتفع شود .
به گفته رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان قائمشهر اخیرا مشاور وزیر ورزش و جوانان برای ارزیابی چگونگی تبدیل زمین استادیوم وطنی و تجاری سازی آن از این مجموعه بازدیدی کرد .
وی ادامه داد: دراین بازدید شرایط برای تجاری سازی زمین استادیوم وطنی و فروش این زمین بمنظور خرید زمین جایگرین برای ساخت استادیوم در مکان دیگر بررسی شد .
قدیمی به حضور استاندار مازندران در بازی روز گذشته تیم نساجی مازندران مقابل تیم فجر سپاسی شیراز اشاره کرد و گفت:با توجه به مشکلات وجود این استادیوم در مرکز شهر قائمشهر ،تسریع تغییر مکان این مجموعه ورزشی نیز موردتاکید استاندار مازندران است .
وی ادامه داد: در صورت لیگ برتری شدن تیم نساجی مازندران ،علاوه بر مناسب نبودن مکان فعلی استادیوم وطنی و ظرفیت این مجموعه ، تغییر مکان این فضا مورد تاکید است .
ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر حدود 90 سال قبل به عنوان بخشی از مراتع این شهر به شمار می رفت تا اینکه شهریور سال 1320 در پی اشغال شمال ایران توسط قوای اتحاد جماهیر شوروی وپادگان نظامی احداث شد و به مرور زمان روسها برای ایجاد شور و نشاط و تقویت قوای بدنی سربازان خود زمین فوتبال درگوشه ای از پادگان را ایجاد کردند .
بعد از خروج قوای شوروی از قائمشهراین مکان با حفظ کاربری ورزشی فعالیت خود را ادامه داد و با تلاش مرحوم "عباس اسفندیاری "که بعدها به عنوان پدر ورزش قائمشهر نامیده شد، گسترش یافت .
این زمین ورزشی که تا قبل از انقلاب نام خاصی نداشت پس از انقلاب مدتی به افتخاری معروف بود و بعد از شهادت شهید وطنی به نام این شهیدورزشکار مزین شد .ک/4
7329 /506
فاطمه قنبری قادیکلایی


19/07/1393





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن