تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798678682




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مروری بر آخرین وضعیت پرونده غنچه قوامی و چند پرونده دیگر


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: مروری بر آخرین وضعیت پرونده غنچه قوامی و چند پرونده دیگر
علیزاده طباطبایی درباره آخرین جزییات پرونده های مهدی هاشمی و غنچه قوامی خبر داد.
آفتاب: محمود علیزاده طباطبایی وکیل دادگستری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره پرونده غنچه قوامی، گفت:شعبه ی 26 دادگاه انقلاب سه شنبه 22 مهرماه را برای رسیدگی به پرونده ی موکلم تعیین کرده است. البته هنوز احضاریه‌ ‌ای به شکل رسمی به من ابلاغ نشده است.


وی ادامه داد: اتهامی که در کیفرخواست علیه موکلم مطرح شده «فعالیت تبلیغی علیه نظام» است که مجازات برای چنین اتهامی سه ماه حبس است. اما موکلم بیش از 100 روز است در بازداشت به سر می‌برد، همچنین ماده 35 قانون آیین دادرسی کیفری صراحتا اعلام می‌کند که بازداشت موقت پیش از حداقل مجازات جرم نمی‌تواند باشد.


وکیل مدافع غنچه قوامی تصریح کرد: تقاضای آزادی موکلم با قید وثیقه را در روزهای گذشته به دادگاه ارائه کرده‌ام اما متاسفانه دادگاه با این درخواست موافقت نکرد.


وی با بیان این‌ اعتقاد که «ادامه بازداشت موکلم غیرقانونی است» اظهار کرد: بیش از حداقل مجازات در بازداشت بودن غنچه قوامی ظلم در حق او است.


به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در شصت و نهمین نشست خبری خود در 31 شهریور درباره آخرین وضعیت پرونده غنچه قوامی گفته بود که برخلاف تبلیغاتی که در این زمینه صورت گرفت پرونده ایشان ربطی به موضوع ورزش ندارد، هر چند که در یک نقطه مربوط به این امر صورت گرفته باشد.


وی در نشست خبری اخیر خود که دوشنبه 14 مهر ماه برگزار شد نیز درباره وضعیت پرونده غنچه قوامی و موضوع اعتصاب غذای او گفت: من درباره شخص ایشان سوال نکردم ولی امروز که پرس‌وجو کردم گفتند در حال حاضر هیچ مورد اعتصاب غذایی نداریم.


سخنگوی قوه قضائیه با بیان این‌که «پرونده مذکور در حال رسیدگی است» از بیان جزئیات پرونده غنچه قوامی خودداری کرد.


غنچه قوامی شهروند انگلیسی ایرانی‌الاصل روز 30 خرداد سال جاری به منظور تماشای مسابقه والیبال به ورزشگاه آزادی مراجعه کرده بود که در آنجا دستگیر و ساعاتی بعد آزاد شد. وی چند روز بعد برای پس گرفتن لوازم شخصی خود اقدام کرده بود که دوباره بازداشت شد.


وکیل مدافع محمدرضا رحیمی نیز ضمن تکذیب محکومیت موکلش به چهارده سال حبس و پرداخت چهار میلیارد تومان جزای نقدی، طرح این موضوع و پرداختن رسانه‌ها به مفاد حکم قبل از قطعیت آن را غیرقانونی دانست.


محمدرضا نادری در گفت‌وگو با ایسنا، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر محکومیت محمدرضا رحیمی به چهارده سال حبس و پرداخت چهار میلیارد تومان جزای نقدی، اظهار کرد: این اعداد و ارقام صحیح نیست، ولی صرف نظر از اعداد و ارقام مطرح شده اساسا اعتراض من به طرح موضوع و اعلام آن است.


وی گفت: با این شیوه هر رسانه‌ای یا شخصی ممکن است هر روز یک عدد و رقم مطرح کند.


وی با تاکید بر غیرقانونی بودن اعلام جزئیات پرونده قبل از قطعیت رای، گفت: این کار توسط یک روزنامه دولتی انجام شده در صورتی‌که این روزنامه باید قوانین و مقررات را رعایت کند.


وکیل مدافع محمدرضا رحیمی با بیان این‌که «قانون به هیچ مقامی اجازه انتشار مفاد حکم قبل از قطعیت آن را نمی‌دهد» افزود: این یک کار خلاف قانون است که اشخاص، مقامات و جراید وارد موضوع اعلام مفاد حکم شوند.


وی گفت: اعلام مفاد حکم تا قبل از قطعیت ممنوع است، ضمن آن‌که بعد از قطعیت نیز مقررات خاصی بر این موضوع حاکم است.


در بررسی پرونده‌های قضایی دیگر طباطبایی هم‌چنین در مورد برگزاری جلسه بعدی دادگاه مهدی هاشمی یکی دیگر از موکلانش گفته بود: هنوز در مورد این جلسه به ما چیزی اعلام نشده است.


مهدی هاشمی بهرمانی فرزند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز دوم مهرماه 1391 به ایران بازگشت و یک روز پس از ورودش به کشور به دادسرای امنیت رفت تا پاسخگوی اتهامات مالی و امنیتی باشد که علیه او مطرح شده بود. دادستانی تهران در ساعات پایانی همان روز یعنی سوم مهرماه 91 اعلام کرد که مهدی هاشمی از سوی بازپرس پرونده تفهیم اتهام شد و با صدور قرار بازداشت موقت به زندان رفت. وی پس از حدود سه ماه بازداشت موقت در زندان اوین، در 27 آذر 91 با تودیع وثیقه 10 میلیارد تومانی آزاد شد. کمتر از یک ماه بعد یعنی در 20 دی ماه 1391 عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای مهدی هاشمی خبر داد.


علیزاده‌طباطبایی پیشتر درباره پرونده میرزایی‌ حکمتی نیز گفته بود، موکلم با حکم دادگاه انقلاب به 10 سال حبس محکوم شده بود که ما درخواست اعاده دادرسی را برای رسیدگی مجدد به پرونده ارائه کردیم.


در حال حاضر پرونده به شعبه 33 دیوان عالی کشور ارجاع شده تا درباره پذیرش درخواست اعاده دادرسی تصمیم‌گیری شود.


به گزارش ایسنا، بعد از دستگیری امیر میرزایی حکمتی و پخش اعترافات تلویزیونی او خبر محکومیت امیر میرزایی حکمتی به اعدام از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب منتشر شد که ۱۹ دی ماه سال ۱۳۹۰ دفتر سخنگوی قوه قضائیه با تایید این خبر به ایسنا گفت: حکم صادره به وکیل متهم ابلاغ شده است و این حکم قابل اعتراض در دیوان عالی کشور است.


حدود دو ماه بعد حکم اعدام «امیر میرزایی حکمتی» که به جاسوسی و همکاری با دولت متخاصم متهم بود، در دیوان عالی کشور نقض و پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم‌عرض یعنی شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران ارجاع شد.


شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران با رسیدگی مجدد به این پرونده «امیر میرزایی حکمتی» را به 10 سال حبس محکوم کرد و این حکم توسط دادگاه تجدیدنظر استان تهران تایید شد.


* آخرین وضعیت پرونده ریحانه جباری نیز به نقل از محسنی‌اژه‌ای در 14 مهرماه به این شرح است: در این پرونده برای چندین بار وقت داده شده است و آخرین وقتی هم که داده شده 10 روز است که اگر در این مدت رضایت حاصل نشود حکم اجرا می‌شود.


سخنگوی قوه قضاییه با رد شایعاتی مبنی بر تحت تاثیر فشار بودن اجرای حکم ریحانه جباری، گفت: من قبلا هم گفتم که خوب است اولیای دم رضایت بدهند و در جلسات قبل نیز آماری از گذشت اولیای دم از اجرای حق قصاص ارائه کرده‌ام.


* هم‌چنین پرونده بیمه توسعه در شعبه 15 دادسرای کارکنان دولت در حال رسیدگی است. ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز به این تخلفات رسیدگی می‌کند.


* گزارش‌ها در ارتباط با پرونده سقوط هواپیمای آنتونوف 140 نیز هنوز در سازمان بازرسی کل کشور و دادسرای تهران نهایی نشده است.


* در مورد پرونده خبرنگاران واشنگتن پست نیز آخرین گزارش این است که از همان مجموعه‌ای که در روزهای اول بازداشت شدند ابتدا یک نفر و مدتی بعد نفر دیگری آزاد شد. همچنین در رابطه با این پرونده هنوز کیفرخواست صادر نشده است.


* آخرین جزییات پرونده فساد 3 هزار میلیاردی نیز به این شرح است: این پرونده متهمان بسیاری داشته که برای تعدادی از آن‌ها حکم صادر شد که حکم آن‌ها اجرا و تعدادی دیگر در مرحله اجرای حکم قرار دارند. همچنین تعدادی از متهمین به حکم خود اعتراض کردند و تعدادی دیگر برای آن‌ها جزای نقدی درنظر گرفته شد که در حال بررسی است.


* برای بخشی از پرونده دادستان سابق تهران هم حکم صادر شده و در مرحله دیوان عالی کشور است و بخش دیگر این پرونده نیز در حال رسیدگی است.


* پرونده افرادی که در زمینه خروج اسناد تاریخی از کشور دستگیر شده‌اند، به این شرح است که در این زمینه دو نفر بازداشت هستند و افرادی دیگر تحت تعقیب قرار دارند و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند این موضوع را از لحاظ بین المللی نیز پیگیری کند.




تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن