تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802739908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بوکس ایران به نسبت۲دهه قبل پیشرفتی نداشت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: بوکس ایران به نسبت۲دهه قبل پیشرفتی نداشت
کد خبر: ۴۴۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۵ - 08 October 2014


 کاپیتان اسبق تیم ملی بوکس ایران گفت:نتایج بدست آمده در بازیهای آسیایی اینچئون نشان می دهد که بوکس کشورمان به نسبت 2 دهه قبل پیشرفت چندانی نداشته است.


"سیامک ورزیده" در گفت و گو با خانواده بزرگ ورزش ضمن بیان این مطلب افزود:24 سال قبل در بازیهای آسیایی 1990 پکن یک نقره و 2 برنز گرفتیم و حال آنکه در اینچئون 2 نقره و یک برنز دریافت کردیم و در مقایسه این 2 زمان با هم متوجه می شویم که تغییر چندانی در بدنه بوکس ایران انجام نگرفته است.


وی اظهار داشت: البته نباید حضور کشورهای پرقدرت آسیایی میانه مثل قزاقستان،ازبکستان و حتی ترکمنستان را نادیده بگیریم چراکه بوکسورهای قدرتمند این منطقه به خصوص قزاقستان فشردگی کار را در آسیا بالا برده و عیار بوکس قاره کهن را افزایش داده ولی این دلیل نمی شود که ماا ز پیشرفت و رسیدن به علم روز دنیا غافل شویم.


دارنده اولین مدال بوکس ایران بعد از راه اندازی مجدد این رشته در کشور لزوم توجه به سنین پایه را بسیار حیاتی خواند و اذعان داشت:راه برون رفت از رکود و عدم پیشرفت توجه ویژه به سنین پایه و جوانگرایی و استعدادیابی در رده سنی نوجوانان و جوانان است.


او تصریح کرد:بوکس باید از سنین نوجوانی آغاز شود و به ترتیب رده سنی جوانان و بعد رسیدن به تیم ملی که این پروسه باید به صورت یک اصل هدفمند اجرا شود  تا زیرساختهای این رشته تقویت و محکم گردد.کوبا به عنوان سردمدار بوکس آماتور دنیا دارای مدرسه بوکس و پایگاه استعدایابی و قهرمانی است و با الگوبرداری از این کشور می توانیم راه توسعه و گسترش بوکس را در کشور پیش بگیریم.


"ورزیده" نداشتن کرسی بین المللی را یکی دیگر از معضلات بوکس ایران برشمرد و تاکید کرد:متاسفانه نداشتن جایگاه در فدراسیون آسیایی و جهانی ضربات زیادی به بوکسورهای کشورمان در رقابتهای برون مرزی به خصوص المپیک و بازیهای آسیایی وارد می کند که نمونه بارز آنرا در اینچئون شاهد بودیم که براحتی حق مشتزنهای ما ضایع می شد و این در حالی است که کشورهایی که به مراتب از ما پایین تر هستند در کنفدراسیون آسیا و حتی جهان نماینده دارند.


وی افزود:قبلا و در زمان "انور چوردی" رییس فقید و پاکستانی فدراسیون جهانی ما صاحب جایگاه و روابط بین المللی بودیم و باید برای رسیدن به این کرسیها بار دیگر مصمم شویم و تعاملات جدیدی برقرار کنیم.


دارنده نشان برنز بازیهای آسیایی 90 پکن با درخواست از رسانه ملی و توجه بایسته این نهاد پر مخاطب گفت:این برای اولین بار بود که مسابقات بوکس ملی پوشان کشورمان به طور زنده و البته دست و پا شکسته پخش می شد و باید این دیدگاه را به فال نیک گرفت.متاسفانه به تصویر کشیده نشدن بوکس در تلویزیون یکی از عواملی است که مانع رشد و گسترش این رشته در ایران می شود و قهرمانان مظلوم بوکس با این ایده به هیچ وجه دیده نمی شوند و این ظلم بزرگی در حق این ورزش پرطرفدار است.


"ورزیده" اظهار داشت:امیدوارم بعد از اینچئون این تابو شکسته شود و رسانه ملی نگاه ویژه ای به بوکس داشته باشد و مسلما پخش بوکس در تلویزیون جوانان را به این رشته بیشتر علاقه مند خواهد کرد کما اینکه در گذشته مردم ما با شور اشتیاق مسابقات بوکس را دنبال می کردند.


وی با تمجید از مربیان داخلی و لزوم استفاده از مربیان خارجی برای سنین پایه گفت:به نظر من ما با مربیان داخلی بهتر نتیجه می گیریم و دانش و فن آن را هم داریم ولی از مربی خارجی باید به عنوان مدرس برای سنین پایه استفاده کنیم و آموزش و استعدادیابی را به آنها بسپاریم.


ورزیده برگزاری لیگ مستمر را یکی دیگر از راههای توسعه بوکس خواند و اذعان داشت:داشتن لیگ پویا و مستمر باعث می شود که ورزشکاران دائما در حال تمرین و مسابقه باشند و این مهم دست کادر فنی تیمهای ملی را برای بهره مندی از ملی پوشان آماده و سرحال بازخواهد گذاشت و از طرفی عضویت بوکسورها و قهرمانان در باشگاهها یک منبع مالی و پشتوانه اقتصادی برای آنها خواهد بود.


 












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن