تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شب و روز بر هر كس بگذرد، او را ادب مى‏كند، فرسوده‏اش مى‏نمايد و به مرگ نزديكش مى‏س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820913955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حکومت نظامی در برخي مناطق ترکیه/ 8 کشته در یک روز


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: حکومت نظامی در برخي مناطق ترکیه/ 8 کشته در یک روز
تظاهرات ضد داعش در شهرهای کردنشین ترکیه روز سه شنبه که به درگیری گسترده بین نیروهای انتظامی و گروههای تظاهر کننده منجر شد، هشت کشته و دهها زخمی برجای گذاشت.


جوان آنلاين: همزمان با تشدید این درگیریها، استانداریهای استانهای کردنشین مناطق شرق و جنوبشرق ترکیه مقررات منع عبور و مرور در این شهرها اعلام کردند.

خبرگزاری دوغان، لحظاتی پیش با کد فوری از کشته شدن پنج تن در شهر دیاربکر ترکیه خبر داد.

عصر سه شنبه نیز در شهرهای ماردین و سییرت و حکاری نیز سه نفر کشته شده بودند.

به گزارش دوغان، پلیس در شهرهای کردنشین ترکیه مرتب در حال گشت است و با بلندگو از شهروندان می خواهد تا مقررات منع عبور و مرور را رعایت کنند. این مقررات تا ساعت هفت بامداد روز چهارشنبه اجرا خواهد شد.

همزمان استانداریهای دیاربکر، حکاری، وان، ماردین و چند استان کرد نشین مناطق شرق و جنوب شرق ترکیه اعلام کردند که دانشگاهها و مدارس در شهرهای مرکزی این استانها و برخی شهرهای تابعه بین یک الی سه روز تعطیل خواهند بود.

شدت درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای انتظامی در شهرهای بزرگ به ویژه استانبول به حدی بود که یادآور تظاهرات ضد دولتی پارگ گزی بود.

تظاهرات درشهرهای بزرگ و به ویژه شهرهای کرد نشین ترکیه همزبان با تشدید درگیریها در شهر کردنشین کبانی سوریه در نزدیکی مرز ترکیه بین عوامل گروه تروریستی داعش و عناصر حزب اتحاد دمکراتیک سوریه وفراخوان حزب دمکراتیک خلق ترکیه برای تظاهرات در حمایت از مردم کوبانی و تحت فشار قراردادن دولت آنکارا در حمایت از کردهای سوریه، گسترش و شدت یافته است.

تشدید تظاهرات ضد داعش در شهرهای ترکیه با واکنش تند دولتمردان ترکیه روبرو شده است.

"یالچین آکدوغان" معاون نخست وزیر ترکیه امشب ادعای عدم حمایت ترکیه از مردم کوبانی و مقابله نکردن با داعش را رد کرد وگفت: اقدامات دولت آنکارا شفاف و انسانی محور است.

"افکان آلا" وزیر کشور ترکیه که "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه را در سفر به غازی آنتپ و دیدار وی با آوارگان سوری همراهی می کند، در واکنشی بسیار تند به تظاهرات ضد داعش گفت: به شدت با خشونت گرایی در جامعه مقابله به مقل خواهد شد.

وزیر کشور ترکیه تظاهرات را غیر قابل قبول توصیف کرد وگفت: ما تظاهرکنندگان را از این اقدامات وحشیانه و غیر عاقلانه برحذر می داریم در غیر این صورت می تواند نتایج غیرقابل پیش بینی داشته باشد.

او تصریح کرد به هیچکس اجازه داده نخواهد شد، آسایش عمومی در ترکیه را برهم زده و یک مساله بین المللی را به یک مساله داخلی ترکیه تبدیل کند.

افکان آلا گفت: در هیچ نظام دمکراتیک به تظاهرکنندگانی که به دست به تخریب وغارت اموال عمومی می زنند، حسن نیت نشان داده نمی شود.

همزمان با اعلام حالت فوق العاده در برخی از شهرهای ترکیه، معاون نخست وزیر این کشور از تشکیل نشست عالی امنیتی به ریاست "احمد داوداوغلو" در آنکارا خبر داد.

"اکدوغان گفت: در این نشست که روز چهارشنبه برگزار می شود، وزرای خارجه، کشور، دفاع، رئیس ستاد ارتش، رئیس سازمان اطلاعات ترکیه و دیگر مقامات لشکری و کشوری شرکت می کنند.

اردوغان نیز امروز در سخنرانی خود در بین آوارگان سوری در غازی آنتپ از نزدیک بودن سقوط شهر کوبانی به دست گروه تروریستی – تکفیری داعش سخن گفت.

دولت آنکارا که مجوز عملیات برون مرزی را از مجلس ترکیه گرفته است، در حال تقویت ارتش خود در مرز سوریه است. روز سه شنبه خبرگزاریها از اعزام 100 دستگاه تانک دیگر به مرز سوریه خبر دادند.


منبع : ايــرنا



تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن