تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803909268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تبليغ دين در فضاي مجازي مصداق امر به معروف و نهي از منکر است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ مهر ۱۳۹۳ (۸:۳۶ق.ظ)
حجت‌الاسلام سوري: تبليغ دين در فضاي مجازي مصداق امر به معروف و نهي از منکر است نويسنده لرستاني تبليغ دين در فضاي مجازي را مصداق امر به معروف و نهي از منکر دانست و افزود: فضاي مجازي به‌واسطه قابليت‌هايي از جمله ارتباط سازي با افراد مختلف در اقصي نقاط دنيا و در کوتاه‌ترين زمان، بستر مناسبي براي آگاهي‌بخشي نسبت به مسائل ديني و تبليغ آيين تشيع در جهان است.
حجت‌الاسلام محمد سوري‌خرم‌آبادي، از کارشناسان مذهبي استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار موج در خرم‌آباد در رابطه با تبليغ دين در فضاي مجازي افزود: عمل به فريضه امر به معروف و نهي از منکر الزاماتي را مي‌طلبد که از مهم‌ترين آن مي‌توان به عالم بودن نسبت به مسأله‌اي که قرار است راجع به آن امر و نهي صورت بگيرد، تأثير بيان و تذکر صرفاً لساني که از منويات مقام معظم رهبري نيز هست اشاره کرد.
وي تبليغ دين در فضاي مجازي را مصداق امر به معروف و نهي از منکر دانست و اضافه کرد: امروز مقوله تبليغ دين در اينترنت يک ضرورت اجتناب‌ناپذير است و فضاي مجازي به‌واسطه قابليت‌هايي از جمله ارتباط سازي با افراد مختلف در اقصي نقاط دنيا و در کوتاه‌ترين زمان، بستر مناسبي براي آگاهي‌بخشي نسبت به مسائل ديني و تبليغ آيين تشيع در جهان است.
حجت‌الاسلام سوري خرم‌آبادي خاطرنشان کرد: تبليغ دين در فضاي مجازي مستلزم اخلاق‌مداري است لذا بايد در نهايت ادب و برخورد محترمانه با ساير اديان و پرهيز از هرگونه توهين و ايجاد حساسيت و جنجال و به تعبير قرآن مجادله احسن و همچنين کلام مستدل و علمي به دفاع از آرمان‌هاي مقدس اسلام و ترويج آيين شيعه در فضاي مجازي پرداخت اگر کسي اين‌گونه رفتار کرد قطعاً در ترويج اخلاق پيامبراعظم(ص) و اهل‌بيت(ع) کوشيده کمااينکه نبي مکرم اسلام فرموده است: من براي مکارم اخلاق برانگيخته شدم.
اين نويسنده لرستاني ادامه داد: گاهاً برخي از افراد حق‌پذير نيستند پس بايد از بحث و جدل بي‌جا با اين قبيل افراد پرهيز کرد و خداوند متعال در آيه 18 سوره مبارکه زمر مي‌فرمايد: «الَّذِينَ يَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَيَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئِکَ الَّذِينَ هَدَاهُمُ اللَّهُ وَأُوْلَئِکَ هُمْ أُوْلُوا الْأَلْبَابِ؛ به سخن گوش فرا مى‏‌دهند و بهترين آن‌را پيروى مى‏‌کنند اينانند که خدايشان راه نموده و اينانند همان خردمندان» از طرفي مولاي متقيان امام علي(ع) کم‌گويي را نشانه کمال عقل مي‌داند و شايد فلسفه آفرينش دو گوش و يک دهن براي انسان اين باشد که بايد دو برابر سخن گفتن گوش کند وقتي انسان به جاي زيادهگويي، بحث‌ها و سخنان بي‌فايده به بيانات نسنجيده، عالمانه و مستند اکتفا کند قطعاً سخنان او تأثيرگذاري بيشتري بر مخاطب خواهد داشت.
حجت‌الاسلام سوري‌خرم‌آبادي وحدت حوزه و دانشگاه را در راستاي تبليغ اينترنتي دين بسيار راهگشا دانست و تصريح کرد: وقتي حوزه و دانشگاه همواره دو قطب علمي و فرهنگي جامعه بوده‌اند و فاصله‌اي ميان آن‌ها نبوده و چه‌بسا دانشمندان بزرگي هم‌چون شيخ توسي که در علم رياضي تبحر خاصي داشت پس از اتمام تحصيلات حوزوي خود به دانشگاه روي آوردند کمااينکه حوزه قدمتي به مراتب بيشتر از دانشگاه داشته و با هم‌افزايي و انسجام و در راستاي اعتلاي اسلام و مسلمانان بکوشند.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين‌که آيا تبليغ دين در اينترنت وظيفه قشر خاصي است و يا اين‌که عموم جامعه مي‌توانند در اين عرصه ورود پيدا کنند اذعان کرد: همان‌طور که براي پيشبرد اصولي و هدفمند هر کاري نياز به کار کارشناسي و اقدامات تخصصي است براي تشريح و تبيين مباني ديني و انتقال پيام قرآن نيز بايد کارشناسان و متخصصان ديني به بهره گرفت تا اثربخشي بيشتري را شاهد باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن