تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805347154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیلگر عرب: حملات هوایی ائتلاف ضد داعش ناکارآمد است


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



تحلیلگر عرب: حملات هوایی ائتلاف ضد داعش ناکارآمد است
« باید بدانیم که نیروهای ائتلاف ظرف دوازده یا سیزده سال گذشته از نیروی هوایی علیه طالبان در افغانستان استفاده کرده است، اما نتوانسته است طالبان را به این شیوه نابود کند.»



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، "عبدالباری عطوان" سردبیر روزنامه اینترنتی "رای الیوم"، با اشاره به اینکه حملات هوایی آمریکا و متحدانش علیه مواضع تروریست ها در عراق و سوریه موفق نخواهد بود، تاکید کرد: عناصر داعش و جبهه النصره به خوبی می دانند در برابر حملات هوایی چگونه از خود دفاع کنند.  
عبدالباری عطوان در گفتگو با شبکه تلویزیونی "بی بی سی عربی" درباره ادامه توسعه طلبی گروه تروریستی داعش و بی نتیجه بودن حملات گروه موسوم به ائتلاف بین المللی علیه مواضع گفت: باید پرسید که هواپیما به افرادی که می توانند در میان غیرنظامیان در شهرهای اصلی پنهان شوند چه ضربه ای می تواند بزند؟ مسئله دیگر این است که عناصر مسلح، چه اعضای دولت اسلامی باشند یا جبهه النصره، درباره نحوه عملکرد در برابر حملات هوایی تجربه زیادی به دست آورده اند.  
وی در ادامه گفت: افرادی از افغانستان و پاکستان آمده و به این گروه ها پیوسته اند و به اعضای آنها نحوه عمل کردن در برابر حملات هوایی را آموزش داده اند. روز یکشنبه طالبان پاکستان با دولت اسلامی اعلام بیعت کرد. بسیاری از پاکستانی ها و افغان ها به این گروه پیوسته اند.  
عطوان در خصوص اینکه حومه شهر عین العرب منطقه ای باز و کوهستانی است و هواپیماهای آمریکایی می تواند به راحتی تجمع های اعضای داعش را هدف قرار دهد، اما چرا چنین نمی کند گفت: باید بدانیم که نیروهای ائتلاف ظرف دوازده یا سیزده سال گذشته از نیروی هوایی علیه طالبان در افغانستان استفاده کرده است، اما نتوانسته است طالبان را به این شیوه نابود کند. بنابراین، اعضای طالبان درباره پنهان شدن در برابر حملات هوایی دارای تجربه هستند و این تجربه خود را به عین العرب یا همان کوبانی منتقل کرده اند.  

 
روزنامه نگار مشهور و تحلیلگر برجسته جهان عرب گفت: اکنون عناصر داعش و النصره مخفی شده اند و مشخص نیست که آنها در چه زمانی از ساعت شب یا روز حرکت می کنند و چگونه خودروهای خود را حرکت می دهند. آنها از تجربه هایی که در پاکستان، افغانستان و حتی شمال آفریقا کسب کرده اند استفاده می کنند. از این رو، در این خصوص توانای بسیار زیادی دارند.  
عطوان درباره اقدام ترکیه در تبادل دیپلمات هایش با تروریست هایی که در زندان های این کشور در حبس بودند نیز گفت: ارزیابی من این است که ترکیه خوب می دانست که وارد ائتلاف بین المللی علیه دولت اسلامی خواهد شد و خواست چهل و نه دیپلمات خود را که در کنسولگری آن در موصل به گروگان گرفته شدند بازگرداند. ترکیه خواست پیش از پیوستن به ائتلاف بین المللی آنها را بازگرداند.     وی در پایان گفت: ما می دانیم که ممکن است ترکیه چه به عین العرب یا حتی سوریه نیرو اعزام کند. تصور می کنم که ترکیه هوشمندانه عمل کرد و خواست ابتدا جان دیپلمات های خود را نجات دهد و پس از آن به ائتلاف بین المللی ملحق شود و در این خصوص با جامعه بین الملل رایزنی نکرد زیرا همان طور که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور، گفت جان شهروندانش برای آن بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد.     511




۱۴/۰۷/۱۳۹۳ - ۲۱:۱۲




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن