تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819497930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه 942 میلیارد تومانی برای بهسازی خانه های روستایی در آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی پیراهنیان خبر داد:
هزینه 942 میلیارد تومانی برای بهسازی خانه های روستایی در آذربایجان شرقی
تبریز- خبرگزاری مهر: معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی از هزینه 942 میلیارد تومانی بنیاد برای بهسازی خانه های روستایی در استان از سال 84 خبر داد.



به گزارش خبرنگار مهر، خلیل پیراهنیان عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روز ملی روستاها گفت: با توجه به اهمیت مهر ماه در نزد روستاییان، برای اولین بار 15 مهر به عنوان روز ملی روستا تصویب شد که البته نمی‌توان روستا را به یک روز محدود کرد، چرا که بخش زیادی از جمعیت کشور از روستا متاثر است و هر روز باید روز روستا و حمایت از روستاییان باشد. وی ادامه داد: مسکن یکی از بخش های اساسی در زندگی های امروزی بوده و در این بین بحث مسکن شهری متفاوت از مسکن روستایی است و مسئله بد مسکنی، فرسودگی و بهداشت در روستاها بیشتر مدنظر است زیرا در روستاها فضاهای معیشتی و زیستی بسیار به هم نزدیک هستند. پیراهنیان افزود: فرسودگی در مساکن روستایی می تواند زمینه ساز حوادث بی شماری شود که در این زمینه از سال 74  تا 84، 700 واحد در استان در سال بهسازی می شد که به طور یقین می توان گفت این تعداد بهسازی برای مساکن روستایی کافی نبود. وی با اشاره به اینکه از سال 84 دولت اقدام به تصویب طرحی برای بهسازی مساکن روستایی کرد، گفت: طبق آن سالانه 200 هزار واحد روستایی در کشور باید بهسازی می شد. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، 283 هزار واحد مسکونی روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد 96 هزار واحد با 9 هزارو 420 میلیارد ریال اعتبار در قالب طرح بهسازی و هشت هزار و 500 واحد نیز در بین سال های 74 تا 84 بهسازی و مقاوم سازی شده اند. وی افزود: سهم استان برای هر سال 11 هزار واحد در نظر گرفته شده بود که با توجه به شرایط مسکن روستایی در استان، این رقم به 12 هزار واحد افزایش یافت. پیراهنیان با اشاره به اینکه هم اکنون 50 درصد واحدهای روستایی بهسازی و مقاوم سازی شده اند، گفت: همچنین در جریان زلزله نیز 20 هزار واحد مسکونی روستایی بازسازی شده و 22 هزار تعمیری داشتیم و به علاوه در طول سال گذشته نیز 47 هزار واحد در حوادث مختلف آسیب دیده بودند که به آن ها نیز تسهیلات قرض الحسنه تعلق گرفته است. وی ادامه داد: متاسفانه در سال 92 و 93 اعتباری در این خصوص ابلاغ نشده بود اما برای سال آتی در قانون بودجه آماده است و میزان وام تا 150 میلیون ریال افزایش یافته است. معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: این استان همواره در امر بهسازی ومقاوم سازی جزو سه استان برتر کشور بوده است.
 


۱۳۹۳/۷/۱۴ - ۱۹:۳۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن