تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820120781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار کرمانشاه خواستار پلمب سریع چاههای آب غیر مجاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه
استاندار کرمانشاه خواستار پلمب سریع چاههای آب غیر مجاز شد
کرمانشاه - خبرگزاری مهر: استاندار کرمانشاه گفت: پلمب چاه های غیر مجاز بایستی یکی از اولویت های مهم ادارات ذیربط باشد، چون از هدر رفت منابع آبی غیرمجاز جلوگیری به عمل می آورد.



به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رضایی در نشست شورای عالی حفاظت از آب استان با اشاره به شرایط اقلیمی خشک و نیمه خشک کشور و با بیان اینکه کمتر از یک سوم بارندگی های دنیا به کشور ما اختصاص دارد٬ خاطرنشان کرد: مطمئنا بحران کم آبی در کشور از ضرورت هایی است که باید بیش از پیش مورد توجه مسئولین امر کشوری قرار گیرد.

رضایی تصریح کرد: حیات کشور در گروی ذخایر منابع آبی است که اگر به درستی مورد بهره برداری قرار نگیرد٬ حیات مردم کشور را با تهدید مواجه می سازد.

وی در ادامه شناسایی چالش های فرآوری حفاظت و بهره برداری از منابع آب زیرزمینی استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در زمینه ارائه برنامه ها و همچنین ارائه راهکارهای اجرایی بدین منظور که دیگر مشکل کم آبی در استان نداشته باشیم، باید از سوی مدیران ذیربط استانی برنامه  تدوین شود.

رضایی افزود: بهره برداری صحیح و بهینه از منابع آبی استان باید به فرهنگ مصرف صحیح تبدیل شود، زیرا الگوی مصرف نامناسب آب لطمات جبران ناپذیری که حیات مردم استان را تهدید کند٬ به دنبال دارد.

وی اظهار کرد: پلمب چاه های غیر مجاز بایستی یکی از اولویت های مهم ادارات ذیربط باشد، چون از هدر رفت منابع آبی غیرمجاز جلوگیری به عمل می آورد.

استاندار کرمانشاه همچنین بیان داشت: در زمینه مصرف صحیح آب در شهرستان ها و بخش های استان با فرمانداران و بخشداران مسامحه ای نخواهیم داشت و تاکید می کنیم که الگوی مصرف صحیح آب در کلیه نقاط استان تبیین و اجرایی گردد. مصرف بیش از 90 درصد آب استان در بخش کشاورزی

مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمانشاه نیز با اشاره به مصرف بیش از 90 درصد آب استان در بخش کشاورزی، اظهار کرد: متاسفانه بخش اعظم و اصلی منابع آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می گردد و تنها 5 درصد در حوزه آب شرب و 3 درصد در حوزه بخش صنعت مصرف می شود.

کیاست امیریان تصریح کرد: برقی کردن و استفاده از کنتور هوشمند در چاه های استان بایستی بصورت ویژه اجرایی گردد، چون بحران کم آبی در استان جدی است.

در استان کرمانشاه تعداد 23 دشت وجود دارد که 15 دشت آن آزاد و 8 دشت آن ممنوعه است.
 


۱۳۹۳/۷/۱۴ - ۱۵:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن