تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804350638




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزهای آتشین در انتظار عراق/ اسناد سری به دست آمده از داعش


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روزهای آتشین در انتظار عراق/ اسناد سری به دست آمده از داعش


نماینده سابق پارلمان عراق پیش بینی کرد، منطقه به زودی شاهد روزهای آتشینی خواهد بود. یک روزنامه انگلیسی نوشت: داعش برای اقدام علیه ایران تلاش می کند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، روزنامه ساندی تایمز چاپ لندن نوشت، واحدی از نیروهای ویژه ارتش عراق به هنگام بازرسی منزل مسکونی یکی از فرماندهان داعش، اسنادی را به دست آورد که نشان می دهد داعش برای به دست آوردن اسرار هسته ای ایران تلاش می کند. این اسناد همچنین از اعضای داعش می خواهد به ترور دیپلمات ها، بازرگانان و فعالان اقتصادی و دانشگاهیان ایرانی اقدام کنند. این روزنامه انگلیسی افزود: داعش برای جنگ علیه ایران برنامه ریزی می کند. به نظر می رسد این اسناد توسط عبدالله احمد المشدانی، معروف به ابوقاسم مسئول سازماندهی و جذب تروریست های خارجی -فردی که گفته می شود عضو «کابینه» شش نفری در صدر داعش است- نوشته شده و درخواست کرده است، افراد مسلح داعش آماده جنگ علیه ایران باشند.  
نقشه داعش
روزنامه تایمز رژیم صهیونیستی، در خبری نوشت: از میان۷۰ پیشنهادی که در این سند آمده است، بسیاری مربوط به ایران و شیعیان هستند. این بیانیه و مدرک نشان می دهد که سازمان داعش در حال برنامه ریزی های وسیعی است. در حالی که برخی رسانه های غربی و صهیونیستی مدعی هستند که بسیاری از مقامات غربی این سند را موثق خوانده اند، اما هنوز صحت و سقم این بیانیه از سوی منابع اطلاعاتی غربی تائید نشده است. بر اساس این بیانیه، داعش قصد دارد تا قدرت ایران را محدود کند و با هدف قرار دادن دیپلمات ها و تجار ایرانی، این کشور را محدود نماید تا به صنعت تجاری این کشور ضربه بزند. شایان ذکر است روزنامه ها و وب سایت های صهیونیستی، این بیانیه و سند ادعایی را که ساندی تایمز آن را منتشر کرده است، به طور گسترده بازتاب داده اند.   ماهیت مهمات مورد استفاده داعش یک روزنامه آمریکا در گزارشی نوشت، مهمات نیروهای داعش ساخت کشورهای آمریکا و چین است. این گزارش به نقل از نیویورک تایمزمی افزاید: داده‌های میدانی جدید گردآوری‌شده توسط یک سازمان رصد تسلیحاتی نشان می‌دهد، نیروهای داعش، در عملیات خودشان در شمال سوریه و عراق از مهماتی استفاده می‌کنند که ساخت کشورهای آمریکا و برخی از کشورهای دیگر و به ویژه چین است، که حامی نیروهای امنیتی در حال پیکار با گروه تروریستی هستند.
مهمات داعش
روزنامه آمریکایی نیویورک‌ تایمز، ضمن گزارش این مطلب در روز یکشنبه، اطلاعات جدید به دست آمده را هشداری ضمنی برای سیاست‌گذران و طرفداران مداخله علیه داعش دانسته است. داده‌های مورد نظر همچنین حاکی از آن هستند که مهماتی که به قصد کمک به با ثبات کردن کشورهای عراق و سوریه به این کشورها انتقال داده شده‌اند، عوض آنکه در اختیار دولت‌های این کشورها باشد، به دست نیروهای افراطی افتاده و به تقویت قدرت و توان رزمی آنها منجر شده است. نمونه‌های به دست آمده نشان می‌دهند گلوله‌های ساخت آمریکا، در این میان، نقش مهمی به عهده دارند. «جیمز بیون»، مدیر سازمان «تحقیقات تسلیحات جنگ»، سازمانی که این اطلاعات را گردآوری کرده و به تحلیل تسلیحات مورد استفاده داعش می‌پردازد، می‌گوید: «درسی که باید گرفت این است که نیروهای امنیتی و دفاعی که کشورهای برون‌مرزی این مهمات را به آنها داده‌اند به واقع از ظرفیت‌های لازم برای نگهداری این مهمات برخوردار نیستند.» تحلیل‌گران و معارضان رقیب آنها در سوریه می‌گویند این گروه سلاح‌های خود را از طرق مختلفی به دست آورده است: برخی از آنها از گروه‌های ضد دولت سوریه گردآوری شده‌اند که به صفوف نیروهای داعش پیوسته‌اند، برخی دیگر از معارضان سوریه خریداری شده‌اند که آنها خودشان این سلاح‌ها را از گروه‌های کمک‌کننده خارجی دریافت کرده‌اند، برخی دیگر در میدان‌های نبرد غنیمت گرفته شده‌اند و مابقی هم حاصل معاملاتی مفسدانه با برخی اعضای نیروهای امنیتی در عراق و سوریه هستند.   تحقیق میدانی سازمان تحقیقات تسلیحات جنگ بخشی از یک پروژه ادامه‌دار است که اتحادیه اروپا منابع مالی آن را به قصد کمک به شناسایی سلاح‌های این گروه تأمین می‌کند. نمونه‌های مورد بررسی در این تحقیق 1730 گلوله را شامل می‌شد که دامنه تغییرات مربوط به سال تولید آنها از سال 1945 تا سال جاری را شامل می‌شود.   تحلیل‌ها نشان دادند بیش از 80 درصد این مهمات ساخت کشورهای چین، شوروی سابق، آمریکا، روسیه پس از شوروی یا صربستان بوده‌اند.   بخش زیادی از این فشنگ‌ها مهماتی بودند که آمریکا طی دهه گذشته و در خلال دوران اشغال عراق پس از حمله به این کشور در سال 2003 آنها را در اختیار ارتش و واحدهای پلیس قرار داده بود.
پیشروی های عراق
پیشروی های میدانی ارتش عراق شبکه تلویزیونی الحره گزارش داد: ارتش عراق ضربات سنگینی به تروریست های داعش در جنوب بغداد وارد کرد. به گزارش این شبکه، یک مقام امنیتی اعلام کرد: ارتش مانع از تلاش داعش برای نزدیک شدن به پالایشگاه بیجی در شمال شهر تکریت شد. همچنین نیروهای ارتش عراق با حمله نیروهای داعش به سد الحدیثه، مقابله کردند.  نیروهای داعش همچنین توانستند نیمی از شهر الضلوعیه در جنوب تکریت را به سیطره خود درآورند. دولت عراق یک روز پیش، از اخراج نیروهای داعش از این شهر خبر داده بود.
دانلود     از سوی دیگر نیروهای عراقی به همراه نیروهای مردمی توانستند پس از درگیری های شدید با نیروهای داعش، منطقه القره غول در بخش یوسفیه شهر بغداد را به کنترل خود درآورند. این منطقه در سیطره داعش قرار داشت. هدف از این عملیات برای تقویت کمربند امنیتی بغداد است. برخی از منازل ویران و برخی از منازل نیز بمب گذاری شده است. نیروهای امنیتی عراق تاکید کردند، عناصر مسلح از اتباع کشورهای عربی هستند و این افراد بر اساس گذرنامه های خود شناسایی شده اند و همچنان اجساد زیادی از این افراد بر روی زمین قرار دارد.  کارشناسان امور امنیتی بر این باورند، تلاش های داعش برای سیطره این منطقه جهت رسیدن به مناطق العبید، الحولی، العرب الجبور و بخش مدائن است، چرا که این مناطق کلید ورودی به پایتخت هستند. واحدهای مهندسی ارتش عراق تلاش می کنند با خنثی کردن بسته های انفجاری منطقه یوسفیه، امنیت را به این منطقه بازگردانده تا خانواده های آواره شده به منازل خود بازگردند. یک منبع مرکز فرماندهی عملیات مشترک در استان الانبار عراق اعلام کرد، 31 تن از عناصر داعش در حملات به شمال شهر الرمادی در 110 کیلومتری غرب بغداد کشته شدند. این منبع تاکید کرد: دیشب مواضع و پایگاه های عناصر داعش در منطقه الجزیره در شمال الرمادی بمباران شد. بر اثر این حملات 31 تن از تروریست های داعش از جمله شاکر وهیب یکی از سرکرده های  این گروه  کشته شدند. به گزارش  پایگاه خبری المدی پرس از الانبار، شهرهای مهم استان الانبار به ویژه الرمادی و فلوجه از 8ماه پیش، شاهد حملات و درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی با عناصر مسلح است. صدها غیرنظامی عراقی، بر اثر این  درگیرها کشته و هزارن تن دیگر از جمله شمار زیادی از زنان و کودکان زخمی شدند. همچنین نیروهای امنیتی عراق، 13 فرد مسلح را در اطراف بغداد به هلاکت رساندند. سعد معن سخنگوی عملیات نظامی بغداد گفت: ماموران امنیتی در درگیری با  افراد مسلح در غرب بغداد دو تن از آنان را کشتند. به گزارش پایگاه خبری نهرین از بغداد، سعد معن افزود: نیروهای امنیتی در یک عملیات کمین در منطقه البوعساف در شمال بغداد ،11 تن از تروریست های مسلح را کشتند و دو خودروی آنان را  منهدم کردند.   روزهای آتشین در انتظار عراق نماینده سابق پارلمان عراق و امام جماعت مسجد براثا دربغداد گفت: منطقه به زودی شاهد روزهای آتشینی خواهد بود و رخدادها با سرعت بیشتری اتفاق می افتد. برابر این گزارش به نقل ازایرنا، شیخ جلال الدین االصغیر در خطبه های نماز عید قربان دربغداد افزود: عراق نیز در درون این رخدادها خواهد بود. وی با اشاره به تصویب پارلمان ترکیه برای دخالت نظامی درعراق وسوریه گفت: ورود کشورهای زیادی به ائتلاف ضد داعش بی جهت و بی دلیل نیست. الصغیر نسبت به تجزیه عراق هشدار داد و گفت: در لابه لای ائتلاف ضد داعش امور بسیار خطرناکی وجود دارد.
جنگنده های بلژیک
جنگنده‌های بلژیک در مصاف داعش وزارت دفاع بلژیک روز یکشنبه گزارش داد، جنگنده‌های اف-16 این کشور برای اولین بار از زمان پیوستن به ائتلاف آمریکا، در عراق دست به عملیات تهاجمی زده‌اند. بر اساس این گزارش به نقل از فارس، وزارت دفاع بلژیک روز یکشنبه اعلام کرد، نیروی هوایی این کشور برای اولین بار از آغاز عملیات نظامی نیروهای خارجی در عراق، مناطقی را هدف قرار داده‌اند. بر اساس این بیانیه، جنگنده‌های اف-16 بلژیکی، به مواضع گروه تروریستی داعش در غرب بغداد حمله کرده‌اند. هنوز جزئیات بیشتری از اهداف این حمله منتشر نشده است. تاکنون کشورهایی از اروپا از جمله فرانسه، هلند و... مواضع این گروهک تروریستی را هدف قرار داده اند.       

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن