تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804785753




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قزوین پایلوت اجرای منظومه های روستایی کشور/ 53 هزار سند روستایی در استان قزوین صادر شد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین قاسمی در گفتگو با مهر: قاسمی:
قزوین پایلوت اجرای منظومه های روستایی کشور/ 53 هزار سند روستایی در استان قزوین صادر شد
قزوین- خبرگزاری مهر: معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: صدور 53 هزار سند روستایی و اجرای طرح هادی در 240 روستا با 280 میلیارد ریال برای عمران و آبادانی روستاهای استان توسط بنیاد مسکن انجام شده است.



اصغر قاسمی منفرد به مناسبت روز روستا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: برای تجلیل از روستائیان به عنوان تولیدکنندگان موثر کشور و توسعه این مناطق و تقویت انگیزه روستائیان برای تولید بیشتر رسیدگی به امور عمرانی روستاها از جمله طرحهای هادی با جدیت در مناطق مختلف اجرایی شده است. وی افزود: معاونت عمرانی بنیاد مسکن در سه حوزه طرحهای هادی، مطالعه و تهیه نقشه روستاها فعالیت می کند و دستگاههای اجرایی باید برای خدمات رسانی این نقشه ها را مورد توجه قرار دهند. قاسمی بیان کرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده باید مطالعه روستاهای بالای 20 خانوار انجام می شد که در یک سال باقیمانده از برنامه پنجم مطالعه 601 روستا انجام شده تا خدمات عمرانی مناسب به روستاها داده شود.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در استان قزوین 802 روستا داریم که مطالعه 639 روستا به پایان رسیده است که 155 روستای باقیمانده کمتر از 20 خانوار جمعیت دارد.

قزوین، پایلوت اجرای منظومه های روستایی کشور

این مسئول گفت: تفاهم نامه ای با استانداری منعقد شده تا منظومه های روستایی شکل بگیرد که این کار با ساماندهی روستاها محقق خواهد شد.

وی افزود: آمایش روستاها برای استفاده مناسب از همه ظرفیت های روستایی در راستای توسعه ملی و تقویت پیوندهای متقابل بین روستائیان انجام شده که می تواند نقاط ضعف و قوت روستاها را مشخص کند تا برنامه ریزان برای عمران و آبادانی بهتر عمل کنند.

قاسمی تصریح کرد: استان قزوین برای اجرای طرح منظومه های روستایی در کشور پایلوت شده که فرصت بسیار خوبی برای نشان دادن ظرفیت های استان است که امیدواریم به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

این مسئول گفت: روستاها به عنوان مراکز تولید در تقویت بنیه اقتصادی کشور نقش بسیار موثری دارند که برخی از آنها با داشتن جاذبه های طبیعی گردشگری می توانند به رونق روستایی هم کمک کنند که در این زمینه باید نقاط ضعف و قوت شناسایی شود که با تفاهم نامه توان روستایی مشخص شده و مطالعه لازم برای اجرای طرح ها انجام می شود که روستاها با راستی آزمایی باید برنامه مدونی داشته باشند.

قاسمی گفت: یکی از برنامه های مهم در عمران و آّبادانی روستاها اجرای طرح های هادی است که با تصویب ماده 194 اختیارات بنیاد مسکن بیشتر شد تا گام اساسی برای خدمات روستایی برداشته شود که تاکنون 41 جلسه در این زمینه ها برگزار شده  و شوراها و دهیاران هم در جلسات حضور دارند و دیدگاههای خود را مطرح می کنند که در موفقیتها موثر است. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین یادآورشد: در جلسات برگزار شده 161 مصوبه توسط کمیته کارشناسی و فنی به تصویب رسیده تا طرح های هادی عملیاتی شود. وی از تعیین سه روستای منطقه گردشگری در استان هم خبرداد و اظهارداشت: برای مطالعه این روستاها 600 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده که روستاهای زرآباد، اندج و گازرخان به عنوان مناطق نمونه گردشگری تعیین شده اند که مطالعه منطقه زرآباد تصویب شده و اندج به پایان رسیده و روستای گازرخان امسال به اتمام خواهد رسید. قاسمی اظهارداشت: روستای اوان نیز که در کنار دریاچه واقع شده مورد مطالعه قرار خواهد گرفت تا به عنوان یک منطقه نمونه گردشگری مورد موافقت قرار گیرد. وی افزود: متاسفانه اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های هادی در استان با توجه به زیاد بودن تعداد روستاهای استان کافی نیست اما با سیاست های پیش بینی شده از سال 90 به بعد با برنامه ریزی انجام شده تنها در روستاهایی طرخ هادی اجرا می شود که در دو سال تکمیل شود.

بافت روستایی در اجرای طرحها خفظ می شود قاسمی بیان کرد: در اجرای طرح هادی روستایی جتما باید از مصالح بومی و روستایی استفاده شود و بشدت با شهر شدن فضای روستاها در کارهای عمرانی مخالفیم لذا بومی سازی جدی است. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: تاکنون با هزینه شدن 480 میلیارد ریال طرح هادی در 240 روستای استان اجرا شده یا در دست اجراست که 50 روستا به پایان رسیده است. وی اظهارداشت: بهسازی مسیر روستاها نیز توسط بنیاد مسکن انجام می شود و در صددیم طرح هادی را در بقیه روستاهای استان اجرایی کنیم. قاسمی گفت: در اجرای طرح هادی روستایی توجه به گردشگری مناطق هدف اساسی است و در این مسیر از اجرای جدول در روستاها خودداری می کنیم و با توجه به شیب روستاها به جای آسفالت از سنگ فرش استفاده خواهیم کرد تا مسیر عبور آب مناسب باشد. وی اضافه کرد: هم سطح کردن معابر روستایی برای عبور آسان روستائیان، جداره سازی و استفاده از مصالح بومی مانند کاه گل در نوسازی و بهسازی و سنگ فرش بومی در اجرای طرح هادی مورد توجه قرار می گیرد و در ساخت و سازها هماهنگی با بنیاد مسکن ضروری است. این مسئول یادآورشد: فعال شدن بخش امور زمین در بنیاد مسکن از فعالیتهای مهم دیگری است که اجرایی شده و با همکاری اداره ثبت اسناد و بنیاد مسکن برای سنددار شدن واحدهای روستایی اقدام شده است.

صدور 53 هزار سند روستایی قاسمی بیان کرد: حدود 90 درصد واحدهای روستایی استان سنددار شده است که تاکنون 53 هزار سند روستایی برای واحدهای مسکونی روستایی استان صادر شده است و برای واحدهایی که مشکل وقفی دارند تعامل و هماهنگی لازم در حال انجام است تا برای این واحدها نیز سند رسمی صادر شود. وی گفت: اسناد واحدهای مسکونی در روستاها و شهرهای کمتر از 25 خانوار توسط بنیاد مسکن صادر می شود که از مجموع 19 شهر استان تعداد 17 شهر دارای جمعیت کمتر از 25 هزار نفر هستند که اسناد مالکیت و نقشه ثبت در حال انجام است. قاسمی بیان کرد: از صاحبان واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای کمتر از 25 هزار نفر جمعیت درخواست می شود برای دریافت اسناد واحدهای خود اقدام کنند زیرا هزینه صدور بسیار کم است و از شوراها و شهرداریها انتظار داریم در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند و از فرصت ایجاد شده بخوبی استفاده کنند. معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اظهارداشت: تملک اراضی ملی یکی دیگر از وظایف بنیاد مسکن است و با همکاری منابع طبیعی زمینهای اطراف روستاها برای جلوگیری از تعدی متخلفان به بنیاد واگذار شده و تلاش می کنیم از محل درآمدهای آن برای کمک به آبادانی روستاها استفاده شود.


۱۳۹۳/۷/۱۴ - ۰۹:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن