تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. براى ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820447472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصوبه‌ي شوراي فني استان مبني بر حذف پيش‌پرداخت لغو مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مهر ۱۳۹۳ (۱۹:۳۶ب.ظ)
سلاح ورزي : مصوبه‌ي شوراي فني استان مبني بر حذف پيش‌پرداخت لغو مي‌شود رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد گفت:مصوبه‌ي شوراي فني استان مبني بر حذف پيش‌پرداخت لغو مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد در جلسه‌ي شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي که در محل استانداري برگزار شدبا اشاره به دستورکارها اظهار داشت: براي اين جلسه سه دستور کار کلي در نظر گرفته بوديم که برخي از آن‌ها در جلسات گذشته هم مطرح شده بود اما نتيجه‌ي خاصي حاصل نشده بود.
حسين سلاح‌ورزي گفت: يکي از اين مشکلات، مصوبه‌ي دي‌ماه 92 شوراي فني استان مبني بر حذف پيش‌پرداخت در حوزه‌ي پروژه‌هاي عمراني بود که مورد اعتراض پيمانکاران قرار گرفته است.
وي افزود: در اين مصوبه قيد شده است که "با توجه به محدوديت‌هاي اعتباري در جهت هزينه‌کرد صحيح اعتبار پروژه، مقرر شد دستگاه‌هاي اجرايي استان در آگهي مناقصات درج نمايند که اجراي پروژه بدون پيش‌پرداخت خواهد بود".
سلاح‌ورزي تأکيد کرد: اين در حالي است که در ماده 36 موافقت‌نامه "شرايط عمومي و شرايط خصوصي پيمان" به صراحت قيد شده که "کارفرما موافقت دارد که به منظور تقويت بنيه مالي پيمانکار، مبلغي به عنوان پيش‌پرداخت به پيمانکار پرداخت کند که ميزان، روش پرداخت و چگونگي واريز آن بر اساس دستورالعمل مربوط است."
دبير شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي لرستان همچنين به بخش‌نامه‌اي از سازمان مدريت و برنامه‌ريزي کشور استناد کرد و بيان داشت: اين بخش‌نامه "شرايط عمومي و شرايط خصوصي پيمان" را جزو مقررات گروه اول به حساب آورده و لازم‌الاجرا دانسته است و در نهايت در همان موافقت‌نامه بندي هست که مي‌گويد شرايط خصوصي نمي‌تواند ناقض شرايط عمومي پيمان باشد.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد گفت: خوشبختانه در اين جلسه هم استاندار محترم و هم معاونت عمراني ايشان قول مساعد براي حذف اين مصوبه دادند که جا دارد از آن‌ها تشکر نماييم.
سلاح‌ورزي به دستور کار ديگر جلسه اشاره کرد و گفت: مسأله‌ي ديگري که در اين جلسه مطرح گرديد بحث استفاده از ظرفيت پيمانکاران استان براي ساخت‌وسازهاي شهري بود تا بر اساس آن موجبات سر و سامان يافتن و بالا رفتن کيفيت ساختمان‌ها فراهم شود.
سلاح‌ورزي با تأکيد بر اين‌که در قانون مهندسي ساختمان "مجريان ذي‌صلاح" تعريف شده است افزود: سال 86 آيين‌نامه‌اي از سوي مسکن و شهرسازي مبني بر استفاده از ظرفيت شرکت‌هاي داراي صلاحيت ابلاغ گرديد که پيشنهاد مشخص ما اين است که کميته‌ي ويژه‌اي براي اين موضوع تشکيل شود تا در مدت‌زمان مشخصي زمينه‌ي اجرايي شدن اين ابلاغيه فراهم شود.
وي به مطالبات پيمانکاران از دولت هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه استاندار محترم در اين زمينه پيگير هستند و انتظار مي‌رود تا سال 94 زمينه‌ي پرداخت اين مطالبات فراهم گردد.
دبير شوراي گفتگوي دولت و بخش خصوصي لرستان به مشکلات بيمه‌اي و مالياتي پيمانکاران هم اشاره کرد و گفت: در حالي که شرکت‌هاي پيمانکاري مبلغ قابل توجهي از دولت مطالبه دارند، دستگاه‌هاي دولتي به خاطر مبالغ بسيار کمتر اجراييه صادر مي‌کنند و شرايط دشواري را براي ادامه‌ي فعاليت شرکت‌ها به وجود مي‌آورند.
سلاح‌ورزي در خصوص مشکلات بيمه‌اي شرکت‌هاي پيمانکاري هم گفت: در مورد قانون «استفاده حداکثري از توان توليدي و خدماتي در تأمين نيازهاي کشور» ما همچنان با عدم اجراي اين قانون و عدم اجرايي شدن معافيت‌هاي در نظر گرفته شده مواجه هستيم.
رييس اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد اظهار داشت: عدم پذيرش ليست بيمه‌ي شرکت‌هاي بدهکار توسط تأمين اجتماعي، عدم پذيرش ليست بيمه‌ي خانم‌هايي که در پروژه‌ها و کارگاه‌ها مشغول کار هستند و همچنين عدم آگاهي کارکنان تأمين اجتماعي در مورد تفاوت پيمانکار و مشاور نيز از جمله مسائل و مشکلاتي بود که در اين جلسه مورد بحث و بررسي قرار گرفت و اميدواريم با حسن عنايت استاندار محترم به نتيجه‌ي مثبي در مورد آن‌ها نائل شويم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن