تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819011503




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فارس گزارش می‌دهد برگزاری دومین المپیاد کرمانیان از اول آبان ماه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فارس گزارش می‌دهد
برگزاری دومین المپیاد کرمانیان از اول آبان ماه
دومین دوره المپیاد ورزشی کرمانیان در آبان ماه جاری به مناسبت هفته تربیت‌بدنی در کرمان برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: برگزاری دومین المپیاد کرمانیان از اول آبان ماه



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، المپیاد ورزش کرمانیان همه ساله در رشته‌های گوناگون زیر نظر ستاد عالی المپیاد مشخص و در شهرستان کرمان به صورت متمرکز برگزار می‌شود، این مسابقات ورزشی برابر مقررات فدراسیون و هیئت‌های مربوطه اجرا شده و بالاترین ارزش مسابقات قهرمانی استان کرمان را دارد. از اهداف این المپیاد افزایش سطح آگاهی مربیان و داوران، افزایش سطح عملکرد و کارایی ورزشکاران، تقویت اتحاد و انسجام در بین جامعه ورزش استان، بسترسازی و ایجاد انگیزه مناسب برای توسعه عمومی و همگانی شدن ورزش است. همچنین فراهم کردن زمینه همبستگی و اشاعه فرهنگ منطقه‌ای و بومی شهرستان‌ها، استعدادیابی و شناسایی توان ورزشی و ایجاد رقابت سالم میان شهرستان‌های استان، توجه اساسی به زیرساخت‌های ورزش‌های مدال‌آور در مسابقات رسمی کشوری و محکم شدن زیرساخت‌های هیئت‌های ورزشی در کسب جایگاه قهرمانی از دیگر اهداف المپیاد کرمانیان است.

ارکان اصلی این المپیاد شامل شورایعالی المپیاد و ستاد برگزاری المپیاد است که کمیته‌های اجرایی مانند فنی، امور مالی، روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، تدارکات و پشتیبانی، فرهنگی، امنیتی، نظارت و ارزیابی، پزشکی، استعدادیابی و ... را دارد. برخی از وظایف شورایعالی المپیاد کرمانیان به ریاست استاندار کرمان و نایب رئیسی مدیرکل ورزش و جوانان کرمان شامل تصویب تمام برنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و طرح‌های مسابقات المپیاد، تصویب حضور و تعداد تیم‌های شرکت‌کننده، تصویب آیین‌نامه مربوط به امور مسابقات و برگزاری جلسات مورد نیاز است. همچنین این شورا بر مسائل اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی در راستای سیاست‌های کلی اداره کل ورزش و جوانان به منظور معرفی اهداف عالیه به جامعه ورزش استان نظارت دارد.

ستاد برگزاری این المپیاد نیز مسئولیت برنامه‌ریزی برای انجام هرچه باشکوه‌تر وموثرتر المپیاد را برعهده دارد که پس از تعیین تعداد و نوع رشته‌های ورزشی حاضر برابر شرح وظایف تعیین شده نسبت به برگزاری اقدام می‌کند. از جمله وظایف ستاد برگزاری المپیاد کرمانیان فراهم کردن تجهیزات و امکانات مورد نیاز هیئت‌ها، نظارت بر حسن اجرای آیین‌نامه‌ها و شرح وظایف کمیته‌های زیرپوشش، نظارت و کنترل بر جدول توزیع مدال‌ها، ارائه گزارش عملکرد به شورای فنی ورزشی پس از پایان المپیاد و نظارت و کنترل بر روند اجرای مسابقات است. دومین المپیاد ورزشی کرمانیان به منظور ایجاد انگیزه مناسب برای توسعه عمومی و همگانی شدن ورزش در استان اول آبان ماه برگزار می‌شود. شهرهای کرمان، سیرجان، رفسنجان، بم، زرند، بردسیر، شهربابک، جیرفت و بافت 9 شهرستانی هستند که میزبانی رشته‌های مختلف المپیاد ورزشی کرمانیان را بر عهده دارند. دور نخست مسابقات منطقه‌ای به میزبانی سرگروه‌های کرمان، بم، سیرجان، جیرفت و رفسنجان در مناطق پنج‌گانه صورت می‌گیرد، رشته‌های متمرکز این المپیاد شامل اسکیت، باستانی، بدمینتون، اسکیت، بوکس، پینگ‌پنگ، تکواندو، تیروکمان، تیراندازی، جودو، دوومیدانی، دوچرخه سواری، رزمی، ژیمناستیک، سنگنوردی، سوارکاری، شنا، شطرنج، کاراته، کشتی، کونگ‌فو، ووشو، وزنه‌برداری و کبدی هستند.

ضمن اینکه بانوان نیز در مسابقات تمام این رشته‌ها به غیر از رشته‌های باستانی، بوکس، دوچرخه‌سواری، سوارکاری، کشتی و وزنه‌برداری حضور دارند. همچنین رشته‌های بسکتبال، فوتبال، فوتسال، هندبال و والیبال رشته‌های ورزشی تیمی منطقه‌ای متمرکز المپیاد کرمانیان 93 هستند و علاوه بر تیم‌‌های آقایان، بانوان نیز به غیر از فوتبال در این رشته‌ها برای حضور در مسابقات اعلام آمادگی کردند. کرمان میزبانی رشته‌های اسکیت، تیراندازی با کمان ، تیراندازی، دوومیدانی، فوتبال، دوچرخه سواری، ووشو و رزمی با شرکت 2 هزار و 115 ورزشکار را برعهده دارد  که از این تعداد در بخش آقایان یک هزار و 200 نفر در ورزش‌های انفرادی و 160 نفر در قالب ورزش‌های تیمی هستند، تعداد بانوان نیز به صورت انفرادی 755 نفر در ورزش‌های مذکور است شهرستان‌ها نیز در کنار مرکز استان نقش محوری و پررنگی را در برگزاری این المپیاد برعهده گرفتند و با توجه به وضعیت هر شهرستان برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری مسابقات در هر شهر صورت گرفته است. سیرجان با رشته‌های ورزشی تکواندو، کشتی و والیبال در مجموع میزبان یک هزار و 30 ورزشکار است که در بخش آقایان 610 ورزشکار به صورت انفرادی، 91 نفر در قالب تیمی و در بخش بانوان نیز 90 نفر تیمی و 240 نفر به صورت انفرادی در این مسابقات شرکت می‌کنند.

در رفسنجان رشته‌های جودو، وزنه‌برداری و فوتسال برگزار می‌شود و ‌شرکت‌کنندگان بخش آقایان این مسابقات 327 به صورت انفرادی و 91 نفر در قالب تیمی و در بخش بانوان نیز 138 ورزشکار انفرادی و 90 نفر به صورت تیمی با یکدیگر مسابقه می‌دهند. شهرستان بم نیز میزبان رشته‌های هنرهای فردی، شنا، پینگ‌پنگ و بسکتبال با شرکت 948 ورزشکار است که از این تعداد در بخش آقایان 454 نفر در ورزش های انفرادی و 84 نفر درقالب ورزش‌های تیمی هستند، تعداد بانوان نیز 310 نفر به صورت انفرادی و 100 نفر به صورت تیمی در ورزش‌های مذکور است. در این بین شهرستان زرند با رشته‌های ورزشی بدمینتون و هندبال در مجموع میزبان 242 ورزشکار است که در بخش آقایان 96 نفر در قالب تیمی و در بخش بانوان 96 نفر تیمی و 50 نفر به صورت انفرادی در این مسابقات شرکت می‌کنند.

شهرستان جیرفت در رشته‌های بوکس، شطرنج و بسکتبال میزبان مسابقات المپیاد کرمانیان است و شرکت‌کنندگان بخش آقایان این مسابقات 402 ورزشکار به صورت انفرادی و 96 نفر در قالب تیمی و در بخش بانوان نیز 100 ورزشکار انفرادی و 96 نفر به صورت تیمی مسابقه می‌دهند. همچنین شهرستان شهربابک با مجموع 381 نفر میزبان ژیمناستیک‌کاران با 121 ورزشکار آقا و 260 بانوی ژیمناستیک‌کار است، شهرستان بافت در رشته کونگ‌فو میزبان 238 ورزشکار آقا و در بخش بانوان میزبان 260 ورزشکار است. بردسیر نیز با مجموع 630 ورزشکار میزبان شرکت‌کنندگان آقایان و بانوان در رشته کاراته است که از این تعداد 360 آقا و 270 نفر خانم هستند. ----------------------------- گزارش از: عباس آقاملائی ----------------------------- انتهای پیام/80011/ب۴۰

93/07/12 - 11:43





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن