تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820305754




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي توليد محتوا در شوراي عالي فضاي مجازي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مهر ۱۳۹۳ (۱۰:۴۴ق.ظ)
معاون دبير شوراي عالي فضاي مجازي اعلام کرد؛ بررسي توليد محتوا در شوراي عالي فضاي مجازي معاون دبير شوراي عالي فضاي مجازي با اشاره به اينکه جلسه بعدي اين شورا به زودي تشکيل مي‌شود، گفت: بحث سياست‌هاي توسعه مرکز داده داخلي و انتقال مراکز محتوا به داخل در اين جلسه مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد مهديون با بيان اينکه يکي از مشکلات راه‌انداي مراکز داده، مسأله گران بودن راه‌اندازي آن است، گفت: راهکار حل اين مشکل آن است که دولت و دستگاه‌هاي اجرايي مختلف سياست‌هاي تشويقي و حمايت‌هاي مالي مثل کاهش تعرفه‌ها را براي اين مراکز درنظر بگيرند.
وي افزود: حتي اين پشتيباني مي‌تواند به اين صورت باشد که بخشي از پولي که از عدم استفاد درگاه‌هاي بين‌المللي با ايجاد مراکز داده داخلي صرفه جويي مي‌شود را به خود اين مراکز داد.
معاون دبير شوراي عالي فضاي مجازي با تأکيد بر اينکه توسعه پهن‌باند يکي از الزامات شبکه ملي اطلاعات است، تصريح کرد: در حال حاضر زيرساخت‌هاي مورد نياز براي توليد محتوا در کور وجود ندارد و ايجاد اين زيرساخت‌ها در دستور کار تعرفه گذاري پهن باند بررسي مي‌شود. براي مثال يکي از راهکارها در اين زمينه ايجاد پهن باند در مناطق کم‌تر توسعه يافته است.
مهديون با اشاره به اين‌که برنامه ملي براي توسعه IPTV و IPMEDIA در جلسه گذشته شوراي عالي فضاي مجازي مورد بحث قرار گرفته بود، ادامه داد: اين موضوع در کميسيون عالي تنظيم مقررات ارائه‌ برنامه‌ريزي در اين مورد برعهده صدا‌وسيما قرار داده شد تا اين سازمان برنامه ملي را در اين زمينه تدوين کند و سازمان صدا‌وسيما نيز در حال تدوين اين برنامه است.
وي درباره‌ مجوز ايجاد IPMEDIA از سوي سروش اظهار کرد: حتما سروش مباحثش را در اين زمينه بدون مغايرت با قوانين صدا‌وسيما تنظيم کرده است، اما؛ بايد ديد که محتواي آن چيست.
معاون دبير شوراي عالي فضاي مجازي با بيان اين‌که کاربردهاي داخلي در زمينه‌ شبکه ملي اطلاعات ارتباطي با شبکه اينترنت جهاني ندارد، گفت: بحث پهن باند مربوط به شبکه ملي اطلاعات است که خدمات مختلفي روي آن ايجاد خواهد شد.
مهديون با اشاره به اين‌که مجري شبکه ملي اطلاعات وزارت فناوري اطلاعات است، افزود: هنوز حداقل سرعتي براي شبکه ملي اطلاعات مشخص نشده است، اما؛ اين سرعت بايد به اندازه‌اي باشد که نياز افراد را تأمين کند. اين سقف براساس ميزان نياز کاربران تنظيم خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن