تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، راه بهشت است و باطل، راه جهنم و بر سر هر راهى دعوت كننده اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819580087




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم استفاده از تمام ظرفيت هاي مسجد جمکران در تدوين چشم انداز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مهر ۱۳۹۳ (۱۱:۴۲ق.ظ)
حجت‌الاسلام پناهيان تأکيد کرد: لزوم استفاده از تمام ظرفيت هاي مسجد جمکران در تدوين چشم انداز حجت‌الاسلام پناهيان بر لزوم استفاده از تمام ظرفيت هاي مسجد جمکران در تدوين چشم انداز اين مکان مقدس تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت‌الاسلام عليرضا پناهيان، استاد حوزه و دانشگاه، در جلسه شوراي فرهنگي مسجد مقدس جمکران که به منظور بررسي سند چشم انداز اين مکان مقدس برگزار شد،‌ گفت: سند چشم انداز را مي‌توان از زواياي مختلفي بررسي کرد.
وي افزود: در هر سند چشم اندازي براي رسيدن به اهداف بايد زماني را مشخص کرد، همچنين يک سند چشم انداز را بايد به گونه‌اي تدوين کرد که بتوان سند چشم انداز بعدي را نيز تدوين کرد، سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران نيز بايد براساس اين اصل تدوين شود.
عضو شوراي فرهنگي مسجد مقدس جمکران با بيان اين‌که سند چشم انداز نبايد به گونه‌اي تدوين شود که نتوان پس از پايان يافتن زمان آن چشم انداز ديگر را تدوين کرد، بيان داشت: در سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران بايد ضمن توجه به معنويت زائران، موارد مختلفي همانند تأمين خدمات رفاهي آنها نيز مورد نظر قرار گيرد.
وي تصريح کرد: به طور کلي در سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران بايد همه ابعاد را در نظر گرفته و هدفي را که ترسيم مي‌کنيم تمام آنها را تحت پوشش قرار دهد؛ براي نمونه تمام زائران از اين مکان مقدس يک تعريف مشخصي در ذهن خود داشته باشند.
حجت‌الاسلام پناهيان با بيان اين‌که در سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران بايد اثرات اين مکان مقدس، توانايي خادمان و ظرفيت‌هاي فيزيکي و معنوي جمکران مشخص شود، عنوان کرد: سند چشم انداز مسجد به گونه‌اي تدوين نشود که برخي مسائل بيرون از آن ترسيم شده باشد، بلکه بايد يک عبارت مرکزي مهم وجود داشته باشد.
وي يادآور شد: رهبر معظم انقلاب در تدوين سند چشم انداز 1404 کشور اين عبارت مرکزي را به خوبي پيدا کرده و بيان کردند که ما در منطقه بايد پيشتاز باشيم؛ در تدوين سند چشم انداز مسجد جمکران نيز بايد تمام اهداف و ظرفيت‌هاي موجود بيان شده و از آنها براي رشد و تعالي بهره برد.
استاد حوزه و دانشگاه در بيان تفاوت آرمان و چشم انداز خاطرنشان کرد: در آرمان راهي مشخص شده و هدفي را بيان مي‌کنند ولي در آن امکان ارزيابي وجود ندارد؛ يعني مشخص مي‌شود که بايد با همت به سمت پيشرفت حرکت کرد، ولي؛ مشخص نمي‌شود که در فلان زمان به چه ميزان پيشرفت کرده‌ايم.
وي افزود: در سند چشم انداز زمان مشخص بوده، از اين‌رو امکان ارزيابي وجود دارد؛ يعني مشخص مي‌شود که در دوره يک ساله بايد به چه ميزان کارها صورت گيرد که بتوان گفت بر اساس سند حرکت مي‌شود يا خير.
عضو شوراي فرهنگي مسجد مقدس جمکران با اشاره به اين‌که در سند چشم انداز بايد به صورت عملياتي وارد شد، گفت: سند چشم انداز مسجد مقدس جمکران را بايد پس از تهيه بيانيه مأموريت تدوين کرد.
وي در پايان تصريح کرد: در بيان آرمان اطلاعات وضعيت کنوني بيان مي‌شود، ولي؛ در چشم انداز واسطه اجرايي، عملياتي، مديريتي و آماري مورد نظر قرار مي‌گيرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن