تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809660725




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزایش گازهای گلخانه‌ای آینده بشریت را تهدید می‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین سلطانیه:
افزایش گازهای گلخانه‌ای آینده بشریت را تهدید می‌کند
قزوین- خبرگزاری مهر: عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران گفت: افزایش گازهای گلخانه‌ای بزرگترین تهدید زیست محیطی است که برای کاهش آلاینده ها بهترین روش استفاده از انرژی باد و خورشید و کاهش بهره‌برداری از سوخت‌های فسیلی است.



به گزارش خبرنگار مهر، جلسه شورای اداری استان صبح پنجشنبه به ریاست مرتضی روزبه استاندار و با حضور محمد سلطانیه عضو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، مدیران دستگاههای اجرایی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد.

محمد سلطانیه در این جلسه گفت: مسائل مربوط به محیط زیست چالش جدی 120 کشور جهان است و تداوم روند کنونی در زندگی ملل آینده نگران کننده ای را پیشروی بشریت قرار خواهد داد.

وی افزود: با افزایش جمعیت و آلاینده ها و گازهای گلخانه ای فشار بر جو به گونه ای است که تحمل این همه آلودگی را ندارد لذا با این تغییرات آب و هوایی لازم است تا دیر نشده تدبیر و چاره اندیشی کنیم و با استفاده از روش های نوین به کاهش آسبب های زیست محیطی مبادرت کنیم.

سلطانیه بیان کرد: تغییرات اقلیم شامل خشکسالی، طوفانهای مکرر، افزایش سطح آب دریاهای آزاد، ذوب شدن یخ های قطبی از مشکلات پیش روست و استفاده بیش از حد از سوخت های فسیلی و انتشار گاز دی اکسید کربن که تا 40 درصد گازهای گلخانه ای را افزایش داده است مستلزم استفاده از فنآوری های نوین برای حل مشکلات است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف تصریح کرد: ناپایداری روند انررژی در جهان به گونه ای است که در حداکثر 100 سال آینده دیگر منابع سوختی و فسیلی نخواهیم داشت باید بتوانیم موازنه مناسبی بین امنیت انرژی و توسعه اقتصادی و حفظ محیط زیست پیدا کنیم و با تغییرات اقلیمی مقابله کنیم.

وی افزود: بهترین روش در برابر تغییرات اقلیم و کاهش گازهای گلخانه ای تدوین سیاست های ملی و بین المللی، بهره وری انرژی و توسعه و پیشرفت تگنولوژی های پاک در کشور است که باید در بخش بهره وری انرژی مدیریت کنیم تا چالش ها را برطرف کنیم.

85 درصد مصرف انرژی در جهان سوخت

سلطانیه اظهارداشت: 85 درصد مصرف انرژی در جهان ناشی از سوخت های فسیلی است که مجموع آنها 20 گیگا تن معادل 20 میلیارد تن است که جو زمین را با دی اکسید کربن آلوده می کندو بین سالهای 2000 تا 2010 به طور مستقیم ناشی ازسوخت های فسیلی است که 20 درصدتامین انرژی دربخش صنعت، 11 درصد حمل و نقل وسه درصدساختمان و سایر است که در کشور ما حمل و نقل درصد بیشتری را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: ایران در انتشار گازهای گلخانه ای در رده های تا دهم قرار دارد در حالیکه کشورهای دارای این رده مانند ترکیه، کره جنوبی؛، مالزی، هند از نظر اقتصادی فاصله زیادی با ما دارند که باید در این زمینه اقدام جدی کنیم تا عقب نمانیم.

سلطانیه بیان کرد: صنایع سیمان، نیروگاه، پتروشیمی و فولاد بیشترین آلودگی را دارند و در سالهای اینده با تداوم این روند 500 تا 800 میلیون تن گاز co2  در ایران تولید خواهد شد که 43 میلیون تن در صنایع، 75 میلیون تن در حمل و نقل، کشاورزی 11 میلیون تن، و در مجموع 300 میلیون تن گاز تولید می شود که نگران کننده است.
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: در پالایشگاهها 11 میلیارد مترمکعب سوخت فسیلی سوزانده می شود و با نرخ رشد 2.5 درصدی در شش سال گذشته با تداوم این روند میزان تولید گازهای co2 بالغ بر 700 میلیون تن خواهد شد.

استفاده از ظرفیت های انرژی های نو

سلطانیه بیان کرد: در کشور ایران پتانسیل خوبی در انرژی های نو مانند خورشید، باد و گرمایش زمین داریم و اگر با برنامه ریزی از آنها استفاده کنیم قادریم بخشی از آلودگی های زیست محیطی را کاهش دهیم.

وی افزود: کاهش اتلاف انرژِی در توزیع شبکه های برق، اطلاع رسانی و آموزش همگانی و مدیران و قانونگذاران، وضع قوانین لازم برای کنترل آلودگی های زیست محیطی، برنامه بلند مدت برای استفاده از انرژی های تجدید ناپذیر مانند خورشید و باد، ارتقاء استانداردهای زیست محیطی،صرفه جویی در انرژی و بهره مندی از انرژی های نو از مهمترین راهکارها برای کاهش آلاینده های زیست محیطی است.


۱۳۹۳/۷/۱۰ - ۱۲:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن