تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه مؤمن به برادر [دينى] خود تهمت بزند، ايمان در قلب او از ميان مى رود، همچنان كه نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820903711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت های فرهنگی حول محور روحانیت صورت گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



امام جمعه فارسان:
فعالیت های فرهنگی حول محور روحانیت صورت گیرد خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فارسان با اشاره به این که در همه نشست ها و برنامه فرهنگی باید روحانیت حضور داشته باشد، گفت: اگر می خواهیم جوانان به سمت شعائر اسلامی سوق داده شوند، این نیازمند حضور روحانیت در همه عرصه ها است که در این میان، هم باید روحانیان شهرستان دغدغه حضور داشته باشند و هم این که متولیان امر نیز به این مهم توجه کنند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، ظهر امروز، در هفتمین نشست شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، ضمن خوش آمد گویی به مهمانان استانی این نشست، به نقش بی بدیل شورای فرهنگ عمومی در جامعه اشاره کرد و گفت: متأسفانه این شورا نتوانسته است در جامعه جایگاه خود را پیدا کند و این درحالی است که همه امور فرهنگی باید در این شورا و زیر نظر آن سیاستگذاری و به مرحله اجرا گذاشته شود.
 
وی با بیان این که این شورا باید به قرارگاه فرهنگی در شهرستان تبدیل شود، افزود: متأسفانه در امور فرهنگی، نبود انسجام کافی و همچنین موازی کاری از مهم ترین مشکلات این بخش به حساب می آید که در این میان، شورای فرهنگ عمومی باید وارد میدان شود و نبض همه فعالیت های فرهنگی در شهرستان را به عهده بگیرد.
 
امام جمعه فارسان وجود سنت های نادرست در مراسم های گوناگون این شهرستان را یکی از مهم ترین معضلات فرهنگی فارسان دانست و گفت: شورای فرهنگی باید در این باره و با حضور بزرگان و معتمدان شهرستانی به برگزاری نشست های مشترک اهتمام ورزد تا این سنت های نادرست در بین مردم به فرهنگ عمومی تبدیل نشود.
 
این مقام مسؤول همچنین با تأکید بر این که روحانیان و طلاب شهرستان باید با دغدغه مندی بیشتری به امور فرهنگی شهرستان اهتمام داشته باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه در بسیاری از برنامه های فرهنگی شهرستان، روحانیان حضور پررنگ ندارند و این یک تحدید جدی است.
 
حجت الاسلام جمالی زاده با اشاره به این که در همه نشست ها و برنامه های فرهنگی باید روحانیت حضور داشته باشد، گفت: اگر می خواهیم جامعه به سوی ارزش های دینی حرکت کند و جوانان به سوی شعائر اسلامی سوق داده شوند، این نیازمند حضور روحانیت در همه عرصه ها است که در این میان، هم باید روحانیان شهرستان دغدغه حضور داشته باشند و هم این که متولیان امر نیز به این مهم توجه کنند.
 
وی به حضور فرقه های گوناگون در استان و سوء استفاده آن ها از نشست ها و اجتماع ها پرداخت و افزود: اگر می گوییم که روحانیت باید در همه نشست ها، حتی نشست های قرآنی جوانان شهرستان حضور داشته باشد به این خاطر است که نگذاریم پای افراد سودجو به این مراکز دینی باز شود؛ در این میان نیز باید هم مردم آگاه شوند و هم در اجرای درست برنامه ها، همکاری کنند.
 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان فارسان، با بیان این که مساجد شهرستان باید بازوان شورای فرهنگ عمومی باشند، اظهار داشت: باید همه برنامه های فرهنگی به سوی مسجد سوق داده شود؛ چرا که هم امور مسجد حول محور روحانیت صورت می گیرد و هم این که عموم مردم مخاطب قرار می گیرند./9457/پ202/ب2




۱۳۹۳/۷/۹






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن