تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804736506




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تاكنون بيش از30 هزارتن كود براي كشت پائيزه در استان كرمانشاه توزيع شده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ مهر ۱۳۹۳ (۱۷:۲ب.ظ)
رييس سازمان جهاد کشاورزي کرمانشاه: تاكنون بيش از30 هزارتن كود براي كشت پائيزه در استان كرمانشاه توزيع شده است علي اشرف منصوري گفت: تاكنون 30 هزار تن كودهاي ازته، فسفاته و پتاسه توسط اين سازمان در بين كشاورزان استان جهت استفاده در كشت پائيزه توزيع شده و 24 هزار تن نيز در انبارهاي استان موجود است و كشاورزان مي توانند كود مورد نياز خود را از مراكز مجاز خريداري كنند.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه؛ علي اشرف منصوري در اين جلسه كه با حضور معاونين و مديران ستادي و شهرستاني اين سازمان برگزار شد، افزود: پيش بيني ما براي مصرف كود استان در كشت پائيزه سال زراعي 93/94 حدود 110 هزارتن بوده كه تاكنون 18هزار و500 تن كود ازته، 9هزار و500 تن كود فسفاته و حدود 2هزارتن كود پتاسه توسط كشاورزان خريداري شده است.
وي با تاكيد بر اينكه علاوه بر كودي كه هم اكنون در انبارهاي استان موجود است، حدود 56هزار تن ديگر نيز به زودي به استان حمل مي شود، افزود:هر مقدار کود كه كشاورزان براساس توصيه كارشناسان و آزمايش خاك نياز داشته باشند در اختيار آنها قرار مي گيرد.
منصوري افزود: پيش بيني كرده ايم علاوه بر 110 هزار تن كودي كه براي كشت پائيزه نياز داريم حدود 160 هزار تن نيز كود سرك براي اواخر زمستان و اوايل بهار در زمينهاي زراعي مصرف شود كه از همين الان تمام تمهيدات لازم براي انتقال اين كودها به استان انديشيده شده است.
منصوري از كشاورزان استان خواست هرچه سريعترو قبل بارندگي موثر(پله) به مراكز خدمات جهادكشاورزي دهستانها مراجعه و پس از دريافت حواله، کود مورد نياز خود را از مراكز مجاز خريداري نمايند و از خريد كودهاي تقلبي كه تحت عناوين مختلف و به قيمتهاي متفاوت در بازار عرضه مي شود خودداري و فقط از كودهايي با آرم شركت خدمات حمايتي كشاورزي استفاده كنند.
وي يادآورشد: بر اساس پيش بيني سازمان هواشناسي انشاء ا... در مهر و آبان ماه امسال بارندگي موثر يا همان پله را خواهيم داشت، لذا از كشاورزان استان انتظار داريم در مناطق سرد و معتدل از 15مهر تا 5آبان حتماً گندم، جو را كشت كرده و عمليات كشت را به بعد از بارندگي موثر موكول نكنند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه رعايت نوع، مقدار و زمان مصرف كود، استفاده از بذور گواهي شده و رقم مناسب با شرايط اقليمي و زمين، رعايت عمق كشت، توجه به توصيه هاي فني كارشناسان، كشت قبل از بارندگي موثر در پائيز و... را از نكات اساسي و ضروري در مرحله كاشت دانست.
وي خاطرنشان كرد: با تلاش همكاران حدود 24 هزار تن بذر گندم براي كشت پاييزه سال زراعي جاري تهيه شده و از اين مقدار 7هزار تن آن بذر گندم آبي و 17هزار تن آن نيز بذر گندم ديم بوده و در اين زمينه هيچ كمبودي در استان نداريم.
منصوري سطح پيش بيني شده زير كشت گندم، جو و نخود استان را در سال زراعي 93/94 بيش از600 هزارهكتار اعلام كرده و افزود: از اين سطح 300هزارهكتار به گندم ديم، بيش از100 هزارهكتار گندم آبي، حدود180هزارهكتار به جو ديم و بين10 تا 15 هزارهكتار نيز به جو آبي اختصاص مي يابد و سطح زيركشت نخود نيز حدود10 هزارهكتار خواهد بود.
وي در ادامه با تشريح پيشرفت فيزيكي كشت گندم و جو در استان كرمانشاه افزود: تا تاريخ 5 مهرماه 800 هكتار گندم آبي ، 14 هزار هكتار گندم ديم و 2 هزار هكتار جو ديم كشت شده است.
منصوري با اشاره به تصويب قيمت خريد تضمين گندم براي سال آتي افزود: خوشبختانه با تصميم به موقع وزارت جهادكشاورزي قيمت 1155 تومان براي هرکيلوگرم گندم براي سال آينده تصويب شده كه قيمت اعلام شده مناسب و برابر با قيمت جهاني است.
رييس جهاد کشاورزي کرمانشاه با توجه به احتمال وارد شدن خسارت در اثر تغييرات جوي، حوادث طبيعي، آفات و بيماريها و.... به محصول كشاورزان، بيمه محصولات كشاورزي را امري ضروري برشمرده و از كشاورزان درخواست كرد با توجه به تسهيلات و خدمات ويژه اي كه دولت تدبير و اميد در راستاي حمايت از كشاورزان براي بيمه محصولات كشاورزي در نظر گرفته، حتماً با مراجعه به كارگزاران صندوق بيمه محصولات كشاورزي، نسبت به بيمه محصول كشاورزي خود اقدام كنند.
وي از اختصاص 172 ميليارد تومان تسهيلات بانكي سلف براي207 هزار هکتار از اراضي زير کشت گندم، 54ميليارد تومان براي 74 هزار هکتار از اراضي زيرکشت جو و مبلغ 22ميليارد 500ميليون تومان نيز براي 15 هزار هکتار از اراضي زيرکشت کلزا خبر داده و به كشاورزان توصيه كرد كه با مراجعه به بانك كشاورزي بر اساس مقررات بانكي نسبت به ارائه درخواست جهت برخورداري از اين تسهيلات كه حداكثر سود آن 17درصد است اقدام كنند.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه در ادامه با تشريح وضعيت زراعت چغندرقند پاييزه در استان گفت: كشت چغندرقند پاييزه به دليل بهره گيري از ارزش تناوبي چغندرقند در مناطق گرمسير، تامين بخشي از نياز آبي گياه از طريق بارندگي و صرفه جويي در مصرف آب، كاهش خسارت آفات و امراض به دليل خنكي و پايين بودن دما و كاهش مصرف سموم و ادامه فعاليت كارخانجات قند حائز اهميت است.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه گفت: به منظور تشويق کشاورزان براي کشت کلزا به ازاي هر هکتار كلزا 15 ميليون ريال تسهيلات به کشاورزان پرداخت مي شود.
منصوري خواستار توجه بيشتر کشاورزان به کشت کلزا شد و افزود: خريد تضميني اين محصول از کشاورزان برنامه اي است که با جديت دنبال آن هستيم.
وي در خصوص وضعيت ذرت استان نيز گفت: سطح كشت شده ذرت استان 34550 هكتار بوده كه تاكنون10 هزار هكتار برداشت شده و قيمت خريد تضميني ذرت براساس رطوبت 14درصد 8700 ريال براي هر كيلو گرم ذرت است.
گفتني است در ابتداي اين جلسه مهندس قاسمي مديرکل هواشناسي استان کرمانشاه كه به دعوت سازمان جهاد كشاورزي جهت تشريح آخرين يافته هاي هواشناسي در فصل كشت پائيزه در ستاد زراعت حضور يافته بود گفت: پيش بيني هاي بلند مدت صورت گرفته از وضعيت جوي نشان مي دهد که ميانگين بارندگي کرمانشاه در فصل پاييز امسال بيش از حد نرمال خواهد بود.
وي با تاکيد بر اينکه امسال تاخيري در آغاز بارندگي ها نخواهيم داشت، اظهار داشت: از نيمه دوم مهرماه بارندگي هاي استان به تناوب آغاز خواهد شد.
گفتني است در ادامه اين جلسه هريك از مديران جهادكشاورزي شهرستانهاي استان كرمانشاه به تشريح اقدامات و ارائه نقطه نظرات خود در زمينه كشت پائيزه در شهرستان مربوطه پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن