تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كاغذى را كه روى آن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم نوشته شده است از روى زمين برد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804487002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسب رتبه اول کشوری اکرام ایتام توسط خیرین قم/ پیشگام بودن قم در حرکت های ملی و مذهبی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم جلالی:
کسب رتبه اول کشوری اکرام ایتام توسط خیرین قم/ پیشگام بودن قم در حرکت های ملی و مذهبی
قم - خبرگزاری مهر: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: در ارزیابی صورت گرفته در سطح کشور، قم در رسیدگی به ایتام رتبه اول را کسب کرده است.



به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله جلالی پیش از ظهر چهارشنبه، در نشست مطبوعاتی که در تالار اجتماعات اداره‌کل کمیته امداد استان قم برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن عید قربان گفت : عید قربان یک فضای معنوی در جامعه ایجاد می کند و آثار و برکات فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی دارد، در این روز قربانی کردن سفارش شده است و نذورات و جمع آوری آن در جامعه از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با توجه به نوع مشارکت مردم درسال های گذشته تصریح کرد: پیش بینی می شود امسال 8 تن گوشت میان خانواده های نیازمند توزیع شود و به همین منظور،  امسال 50 نفر از مددکاران را بسیج کرده ایم تا گوشت های قربانی را بین خانواده های نیازمند توزیع کنند.

وی افزود: خانواده های مستحق از قبل شناسایی شده اند دام هایی را تهیه کرده ایم و در روز عید قربان در کشتارگاه ها ذبح صورت می گیرد و پس از بسته بندی بهداشتی، یک و نیم کیلوگرمی گوشت، توسط مددکاران توزیع می شود.

جلالی ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) با این حرکت ارزشی باعث تجمیع منابع و بالابردن مشارکت مردمی و نهادهای مردمی می شود. و در همین راستا تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) امسال 180 میلیون ریال بابت قربانی، به کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص داده اند.

جشن عاطفه ها با شعار مهر در انتظار مهر

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به برگزاری جشن عاطفه ها در سطح کشورگفت : این جشن طی روزهای 16، 17، 18 مهر ماه در سراسر کشوربا شعار"مهر در انتظارمهر"  اجرایی خواهد شد .

جلالی افزود: 16 مهر ماه با نواختن زنگ عاطفه ها در یکی از آموزشگاه ها ی استان دانش آموزان هم در این مشارکت ملی - مذهبی شرکت می کنند و کمیته امداد کمک های دانش آموزان مدرسه را جمع آوری و سپس بین مستحقین توزیع می کند.

وی گفت: مشارکت دانش آموزان درجشن عاطفه ها باعث نهادینه کردن فرهنگ مشارکت اجتماعی بین فرزندان جامعه می شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح استان قم با ایجاد  60 پایگاه اعانات مردم را، صرفاً برای دانش آموزان تحت پوشش و غیر تحت پوشش جمع آوری می کند، که جشن عاطفه ها با مشارکت صداو سیما  و آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار می شود. جلالی تصریح کرد : برای برگزاری عاطفه ها اهدافی مانند اشاعه و ترویج انفاق و نوع دوستی، تلاش در جهت برقرای عدالیت اجتماعی و زدودن فقر در جامعه اسلامی بخصوص در بین دانش آموزان، ایجاد بستر تعاملی و همکاری با سازمان های مردم نهاد ، گسترش همبستگی اجتماعی، اعتماد سازی به عنوان بزرگترین سرمایه اجتماعی، مشخص شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته مردم قم در جشن عاطفه ها 4میلیارد و 550 میلیون ریال کمک کردند که تقریبا یک سوم از کمک های مردمی، مشارکت دانش آموزان بود، که این نشان دهنده ی فرهنگ سازی اهدافی است که جشن عاطفه ها درنظر دارد.

صدقات و اکرام ایتام

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در سطح استان حدود 20 هزار دانش آموز نیازمند اعم از تحت پوشش و غیر تحت پوشش داریم ، که حدود 4هزار و 300 نفر توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) تحت حمایت هستند.

وی با اشاره به عملکرد 6 ماه نخست سال جاری کمیته امداد امام خمینی(ره) قم عنوان کرد: در6ماهه ی اول امسال 42 میلیارد و514میلیون ریال صدقات جمع آوری شده ، که 21درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد داشته است و 22 درصد هم نسبت به برنامه ی پیش بینی شده فراتر بود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: در سایر موارد مانند اکرام ایتام، طرح محسنین، طرح شکوفه ها و ... مردم قم مجموعاً 68 میلیارد ریال کمک کرده اند، که نسبت به مدت 6 ماهه قبل با 10 درصد رشد رو به رو بوده است.

جلالی ادامه داد:در ارزیابی صورت گرفته در سطح کشور،استان قم در رسیدگی به ایتام رتبه اول را کسب کرده است که این مهم، با همکاری  مراجع عظام، علما، روحانیون، خیرین و عموم مردم قم صورت گرفته و در واقع نمادی از پیشگام بودن مردم قم در حرکت های ملی-مذهبی است .

جمع آوری کمک های مردمی جهت کمک به مردم مظلوم فلسطین

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با اشاره به روز بین المللی همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطین تصریح کرد: در راستای حمایت  از مردم غزه، بامشارکت بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی(ره) کمیته ای طراحی شده تا به مدت 3روز به جذب کمک‌های مردمی در سراسر کشور به ویژه در استان قم اقدام کنند.

وی با بیان اینکه برای حمایت از مردم مظلوم غزه پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح استان قم ایجاد می‌شود، گفت: کمک‌های مردمی، با ایجاد پایگاه‌هایی از صبح روز پنجشنبه در سطح استان قم و اطراف حرم حضرت معصومه(س) و جمکران جمع آوری می شود .

جلالی افزود: جذب حمایت‌های مردمی جهت یاری رساندن به مردم مظلوم غزه با همکاری صدا و سیمای مرکز نور و اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی استان قم، با شعار حمایت از مردم مظلوم فلسطین در استان قم اجرا می‌شود.


۱۳۹۳/۷/۹ - ۱۴:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن