تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شكم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820815555




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاراته قم به دنبال بازگشت به دوران باشکوه گذشته


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قم مهر گزارش می‌دهد/
کاراته قم به دنبال بازگشت به دوران باشکوه گذشته
قم - خبرگزاری مهر:‌ در روزهایی که امیر مهدی زاده ستاره کاراته قم یکی از امیدهای اصلی کاروان اعزامی ایران به بازی های آسیایی اینچئون برای کسب مدال است ، کاراته قم در تمامی بخش ها دوران پرامیدی را سپری می کند.



به گزارش خبرنگار مهر، کاراته در قم، بی تردید موفق ترین رشته در میان رشته‌های ورزشی رزمی است و این رشته چه در گذشته و چه در حال حاضر در میادین بین المللی و مسابقات داخلی، افتخارات بزرگی برای ورزش قم به ارمغان آورده است. کاراته قم در دهه هفتاد یکی از قدرت های اصلی کاراته کشور بود و نمایدگان قم در مسابقات آسیایی و جهانی موفقیت های چشمگیری به دست آوردند اما با رکود مقطعی در دهه 80 ،  قم از جایگاه اصلی خود در سطح کشور در رشته کاراته فاصله گرفت. با گذشت زمان و ظهور نسل جدید نمایندگان کاراته قم در رده های سنی پایه، کاراته کاهای قمی بار دیگر مدال‌های جهانی و آسیایی را کسب کردند تا این رشته ، وارد دوران جدیدی از درخشش خود شود. مهدی‌زاده، گل سرسبد کاراته قم امیر مهدی زاده در حال حاضر تنها کاراته کای قمی تیم ملی کشورمان در بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی است که برای دومین بار متوالی در این مسابقات شرکت می کند و به دنبال کسب مدال است. سال موفق وی پس از قهرمانی در مسابقات کاراته دانشجویان جهان در مونته نگرو آغاز شد و سپس با مدال طلای وی از مسابقات کاراته وان ژاپن و اقتدارش در دور انتخابی تیم ملی کاراته و پیروزی وی بر رقیب سنتی اش هامون درفشی پور ادامه یافت. این روزها وی در تدارک کسب نخستین طلای خود از بازی های آسیایی است تا در کنار سایر عناوینش، کلکسیون افتخارات خود را کامل کند. ظهور ستاره‌ای به نام امیر مهدی‌زاده، توانمندی کاراته قم را به ورزش کشور نشان داد و درخشش وی در مسابقات جهانی فرانسه، مهر تاییدی بر شایستگی کاراته‌های وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی کشورمان بود.

مهدی‌زاده در بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در فرانسه داگلاس سانتوز، دارنده مدال طلا و برنز جهان در سال‌های 2010 و 2008 را شکست داد و قهرمان شد. این کاراته کای قمی آخرین نفری است که مدال طلا را در رقابت‌های جهانی کاراته برای ایران کسب کرده است و امیدوار است بتواند موفقیت خود را در جام جهانی کاراته 2014 برمن آلمان تکرار کند. وی در دوره قبلی بازی‌های آسیایی در رده چهارم آسیا قرار گرفت و نتوانست مدالی به دست آورد اما امیدواراست امسال در سالی حساس برای زندگی ورزشی‌اش، هم در بازی‌های آسیایی 2014 اینچئون و هم جام جهانی برمن آلمان، مدال طلا را کسب کند. تمرکز کاراته قم بر رده های سنی پایه حضور 3 تیم قمی از مجموع 4 تیم راه یافته به مسابقات کاراته آینده سازان کشور در سال 92 به خودی خود نشان دهنده توجه ویژه نسئولان کاراته قم به رده های سنی پایه و تلاش برای ساختن قهرمانان جدید است. علیرضا برخورداری دبیر هیئت کاراته قم به خبرنگار مهر، می‌گوید: استان قم همواره در مسابقات آینده سازان کشور و جوانه‌ها حضور پر رنگی داشته است و هیچ استانی به اندازه قم، به کار بر روی سنین پایه اهمیت نمی‌دهد. برخورداری افزود: امسال 8 تیم از کاراته قم در لیگ‌های پایه کشور شرکت می‌کنند چنان که در لیگ جوانه‌ها تیم‌های شهید بیطرفان، انقلاب، شهید زین الدین، صنایع شهاب گازسوز و ققنوس حضور دارند که تیم کاراته ققنوس قم تازه‌ترین نماینده قم در لیگ‌های کاراته کشور در این سطح است. وی بیان کرد: قرار است تیمی از هیئت کاراته قم و با همین عنوان در بخش دختران در مسابقات جوانه‌های کاراته کشور شرکت کند تا در بخش بانوان هم بتوانیم سرمایه گذاری خوبی در رده‌های پایه داشته باشیم. دبیر هیئت کاراته قم تصریح کرد: تیم‌های کاراته انقلاب و صنایع شهاب گازسوز قم در مسابقات آینده سازان کاراته کشور که مربوط به رده سنی جوانان است شرکت می‌کنند و با احتساب تیم‌های لیگ برتری آذرخودرو و شیرژال در رده بزرگسالان، می‌توانیم تعداد تیم‌های قم در سطح کشور را دو رقمی کنیم. آذر خودرو و تحول در کاراته قم سرمایه گذاری آذرخودرو بر روی کاراته و حضور در سوپرلیگ کاراته کشور به عنوان نماینده قم و با ترکیبی حداکثری از ستارگان کاراته قم ، تحولی اساسی در این رشته ایجاد کرده است و سبب افزایش انیگزه و اعتماد به نفس مربیان و ورزشکاران این رشته در قم شده است.

حضور آذرخودرو در کاراته، مرهون پیگیری های حسن عابدی مدیر کل فعلی ورزش و جوانان قم و رئیس وقت هیئت کاراته استان قم و حبیب آذریار مدیر شرکت آذر خودرو نوین قم بود که در نهایت قم را برای نخستین بار دارای سهمیه در بالاترین سطح مسابقاتی کشور کرد. حضور غلامرضا دباغیان در راس کادر فنی آذرخودرو بار فنی این تیم را بیش از پیش بالا برد و سرانجام این تیم در نخستین حضورش در سوپرلیگ با شایستگی عنوان نایب قهرمانی لیگ را پس از تیم قدرتمند و با سابقه دانشگاه ازاد تهران به دست آورد. با توجه به کسب تجربیات با ارزش از فصل گذشته و تقویت بنیه مالی و بودجه آذرخودرو از سوی دیگر ، به نظر می رسد همه چیز برای کسب نخستین قهرمانی تاریخ سوپر لیگ کشور برای نماینده قم مهیاست. موفقیت‌های کاراته و تلاش بی‌وقفه مربیان کاراته قم امیدوار است در سال‌های آینده مهدی زاده‌های جدیدی به تیم ملی تحویل دهد و در این مسیر، نباید از تلاش بی‌وقفه مربیان کاراته قم که اغلب به صورت بی‌نام و نشان در باشگاه‌های کاراته در سطح استان قم فعالیت می‌کنند، به سادگی گذشت. حاصل کار مربیان قمی در مقیاس کوچک‌تر، خود را در مسابقات لیگ‌های پایه کشور نشان اده است و نتیجه‌اش کسب مقام قهرمانی و نایب قهرمانی لیگ جوانه‌های کاراته کشور است اما در مقیاس بزرگ‌تر، درخشش چهره‌های مستعد کاراته قم در ترکیب تیم‌های ملی و راهیابی به مسابقات بین المللی و جهانی، بخش کوچکی از زحمات تلاشگران کاراته قم را به نمایش می‌گذارد.


۱۳۹۳/۷/۹ - ۰۹:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن