تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819471856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعيين تکليف خدمات پزشکي فاقد تعرفه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۴:۳۵ب.ظ)
معاون درمان وزارت بهداشت کشور خبر داد: تعيين تکليف خدمات پزشکي فاقد تعرفه دکتر آقاجاني گفت: با اجراي کتاب جديد تعرفه گذاري خدمات پزشکي، هزار و 700 خدمت جديد که قبلا فاقد تعرفه بودند، تعيين تکليف مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون درمان وزارت بهداشت در اجلاس رؤسا و معاونين درمان دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور گفت: اجراي کتاب جديد تعرفه گذاري خدمات پزشکي زيرساخت بسياري از تحولات است و گامي به سوي تحول در نظام سلامت خواهد بود.
دکتر محمد آقاجاني با بيان اين که حمايت هاي شخص رياست جمهوري و هيأت وزيران ضامن اجراي اين کتاب است، خاطرنشان کرد: سال هاست که پرداختن به اصلاح تعرفه هاي پزشکي در دستور کار وزارت بهداشت، نظام پزشکي، سازمان هاي بيمه گر و وزارت رفاه قرار دارد ولي تا کنون اين اقدام ميسر نشده بود.
به گفته دکتر آقاجاني وزارت بهداشت از شروع کار دولت يازدهم مصمم شد براي واقعي کردن تعرفه هاي پزشکي دست به اقدامات مهمي بزند.
وي با بيان اين که کتاب تعرفه گذاري خدمات پزشکي کاليفرنيا که در کشور آمريکا منسوخ شده، 20 سال است در کشور ما اجرا مي شود، ادامه داد: در طي اين مدت و در عرصه خدمات پزشکي تغييرات زيادي ايجاد شده و اين در حالي است که کتاب کاليفرنيا همچنان به سبک قديمي اجرا شده است.
به گفته معاون درمان وزارت بهداشت در راستاي اصلاح تعرفه خدمات پزشکي، در دولت يازدهم دو کتاب جديد ترجمه شده ارزش گذاري خدمات پزشکي به انجمن هاي تخصصي معرفي شدند. وي افزود: در نهايت قرار شد کتاب ارزش گذاري خدمات نسبي 84 مبناي اصلاح تعرفه ها باشد. تأييد اين کتاب بر اساس خرد جمعي و بعد از گذراندن جلسات مختلف با روساي انجمن هاي تخصصي و فوق تخصصي بود به طوري که بعد از بازنگري اصول اين کتاب در شوراي عالي بيمه و ايجاد تغييراتي در آن، مجدد مورد بررسي نهايي قرار گرفت و به تأييد انجمن هاي تخصصي سراسر کشور رسيد.
دکتر آقاجاني اضافه کرد: در واقع وزارت بهداشت تصميم گرفت بر خلاف گذشته که تعرفه هاي پزشکي مطابق با نرخ تورم افزايش مي يافت، يک فرايند اساسي ايجاد کند و نسبت ارزش خدمات پزشکي را تغيير دهد.
وي با اشاره به ضرورت تغيير در تعرفه گذاري خدمات پزشکي گفت: عمده هدف تغيير در اين روند، متوقف کردن دريافت هاي غير رسمي و جلوگيري از خدشه دار شدن قداست جامعه پزشکي بود. ضرورت داشت يک بار اين بازنگري به صورت همه جانبه صورت گيرد و يک ميثاق نامه براي تک تک افراد در جامعه پزشکي باشد.
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اين که نامتناسب بودن وزن خدمات هم درون رشته ها و بين رشته هاي پزشکي از دلايل ديگر ضرورت اين تغيير بود، خاطرنشان کرد: گاهي اين عدم تناسب به حدي بود که تعرفه ها عملا اجرايي نبوده و مشکلاتي را براي پزشک و بيمار به وجود مي آورد.
دکتر آقاجاني بيان داشت: علاوه بر اين حدود هزار و 700 خدمت جديد در حوزه پزشکي ايجاد شده که همگي فاقد تعرفه بودند و اين وضعيت آشفته بازاري را هم در بخش دولتي و هم در بخش خصوصي ايجاد کرده بود.
به گفته وي بزرگترين دستاورد کتاب جديد تعرفه گذاري خدمات پزشکي واقعي شدن تعرفه ها به منظور حذف پرداخت هاي غير رسمي در بخش هاي دولتي و خصوصي است. به طوري که جامعه پزشکي با کمک هم مي تواند حول محور اين ميثاق پديده ناميمون دريافت هاي غير متعارف را براي هميشه جمع آوري کند.
دکتر آقاجاني با بيان اين که سه ماه بعد از اجراي اين کتاب، رؤساي انجمن هاي تخصصي مي توانند جهت بازنگري در اصول و نحوه اجراي آن نظرات خود را مجددا ارائه دهند، ادامه داد: تا قبل از اين، پرداخت هاي مردم بخصوص در بخش هاي پاراکلينيک در خيلي از موارد بسيار زياد بود به گونه اي که گاهي ارائه دفترچه بيمه در ميزان پرداخت هاي مردم تفاوتي ايجاد نمي کرد.
با اجراي اين کتاب پرداخت هاي مردم در اين بخش ها شکل معقول تري به خود مي گيرد ضمن اين که در مورد هزار و 700 خدمت جديد پزشکي که فاقد تعرفه بودند، تعيين تکليف مي شود. ضمن اين که 300 خدمت پزشکي نيز تحت پوشش بيمه قرار خواهد گرفت.
معاون درمان وزارت بهداشت همچنين اضافه کرد: اين کتاب گامي بزرگ در جهت ارائه خدمات مطلوب پزشکي در بخش هاي خصوصي و دولتي به بيماران است. علاوه بر اين افزايش مشارکت هاي دولتي در هزينه هاي سلامت از طريق اعتبارات سازمان هاي بيمه گر و وزارت بهداشت ميسر خواهد شد.
به گفته وي انضباط مالي در بازار سلامت و ايجاد عدالت بين رشته اي از دستاوردهاي ديگر اجراي کتاب جديد تعرفه گذاري خدمات پزشکي خواهد بود. ضمنا در حوزه آموزش نيز گرايش به سمت رشته هاي پايه به ويژه رشته هاي داخلي بيشتر خواهد شد.
دکتر آقاجاني تصريح کرد: توجه خاص به ويزيت و مشاوره بستري براي تقويت طب باليني، جلوگيري از دو شغله بودن پزشکان در مراکز دولتي و خصوصي و تمام وقت شدن آنها و توجه ويژه به مناطق محروم از دستاوردهاي ديگر اجراي اين کتاب است.
وي در ادامه گفت: ضمنا کارکنان غيرپزشک بيمارستان ها و مراکز درماني نيز از منافع اين کتاب بهره مند خواهند شد.
به گفته معاون درمان وزارت بهداشت سيستم کدينگ ملي 6 رقمي براي همه خدمات سلامت در اين کتاب تعريف شده که امکان نظم بخشيدن به خدمات پزشکي را بيشتر کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن