تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ماه رمضان، ماه خداست و آن ماهى است كه خداوند در آن حسنات را مى‏افزايد و گناهان را پا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820863809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحقق شهر گردشگري مستلزم وجود زيرساخت هاي مناسب


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ مهر ۱۳۹۳ (۱۱:۲۳ق.ظ)
تحقق شهر گردشگري مستلزم وجود زيرساخت هاي مناسب رئيس كميسيون اقتصاد سرمايه گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان گفت: پرداختن به طرح تفصيلي شهر همدان و كاربري هاي مصوب آن زيرساخت اين كميسيون است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل شهرداري همدان، محمد تبريزي با اشاره به تشكيل اين كميسيون در شوراي چهارم و ضرورت آن گفت: اكثريت مردم همدان را به عنوان شهري تاريخي و گردشگري مي‌شناسند و وجهه گردشگري همدان بر ساير وجوه آن غلبه دارد.
وي با بيان اينكه لازمه شهر گردشگري وجود زيرساخت‌هاي مناسب است، داشتن اقتصاد سالم و مناسب براي جامعه و تحقق سرمايه‌گذاري بر مبناي آن را الزامي خواند و اضافه كرد: سمت و سوي اقتصاد در شهر همدان مي‌تواند گردشگري باشد كه در اين مسير كميسيون اقتصاد سرمايه‌گذاري و گردشگري با نقاط ضعف و قوت خود آشنا شده است.
وي مراكز خريد مدرن و جديد در كنار بازار سنتي را نياز امروز جامعه برشمرد و ادامه داد: مراكز خريد در شهر همدان پاسخگوي نياز افراد نيست و ما در شهر همدان مركز فروش برندهاي خاص را نداريم و نمي‌توانيم اوقات فراغت مردم را پر كنيم در حالي كه در كلان‌شهرها ترافيك هم اوقات فراغت مردم را پر مي‌كند.
محمد تبريزي به ضرورت وجود بازارچه‌هاي محلي در طرح تفصيلي شهر همدان اشاره كرد و افزود: هدف ما در مديريت شهري اين است كه طرح مصوب تفصيلي شهر را اجرا كنيم و بايد بپذيريم كه نيازهاي شهر در اين طرح ديده شده است.
تبريزي با بيان اينكه لزوماً ارزان اداره كردن شهر بهترين راه نيست، بلكه قيمت را بايد به نسبت خدمتي كه ارائه مي‌شود سنجيد، گفت: اداره كردن شهر بايد ارزش‌سنجي شود.
وي با اشاره به وضعيت رستوران‌ها، مراكز اقامتي و ميهمان‌پذيرهاي شهر همدان اظهار داشت: در اين زمينه بيشترين انتظار از شهرداري مي‌رود و ديگر سازمان‌هاي متولي فراموش مي‌شوند.
وي تكايا و حسينيه‌ها را سرمايه‌هاي شهر دانست و افزود: در اين اماكن بايد آن كاركرد فرهنگي و مذهبي كه مورد انتظار است به وقوع پيوندد.
تبريزي از ساختمان‌هاي واجد ارزش به عنوان هويت شهر ياد نمود و تصريح كرد: امروز ساختمان‌هاي اطراف 6 خيابان اصلي شهر مخروبه شده‌اند گرچه قيمت زمين در اين نقاط بسيار بالاست اما سرمايه‌گذاري مقرون به صرفه نيست كه اين يك نقطه ضعف است.
تبريزي خواستار انطباق خواسته‌هاي مديران مياني شهر با نيازهاي مديريت شهري شد و ادامه داد: گردشگري دانشگاهي نيز بايد مورد توجه قرار گيرد و نيز سايت‌هاي اداري با محوريت شهردار شكل بگيرد و شهرداري از صدور پروانه براي تغيير كاربري در بافت اداري خودداري نمايد.
وي با بيان اينكه طرح تفصيلي شهر در حال بازنگري است، عنوان كرد: بايد ديد چه ساختاري براي شهر مناسب است تا كار كارشناسي بر روي آن انجام گيرد.
درآمد پايدار بر محورهاي گردشگري قرار گيرد
شهردار همدان نيز در اين جلسه با بيان اينكه در گذشته درآمد پايدار متكي به صدور پروانه بود، ابراز داشت: امروز با توجه به ركود ساخت و ساز در شهر حركت خوبي در جذب سرمايه‌گذار انجام شده است.
سيدمصطفي رسولي با تأكيد بر قرارگيري درآمد پايدار بر محورهاي گردشگري از طرح توسعه پارك سنگي در گنجنامه همدان و دعوت از سرمايه‌گذار براي آن سخن گفت و ادامه داد: بخشي از محور برگشت گنجنامه نيز انجام شده و بقيه آن و محور جاده تويسركان نيازمند توجه است، چرا كه همچنان در كارگروه گردشگري زمين مانده است.
وي شهر پاك و شهر سبز را نيازمند توجه ويژه خواند و بيان كرد: محورهاي گردشگري و فضاي سبز در شهر همدان اهميت ويژه‌اي دارند و همدان به عنوان شهر آزمونه در اين خصوص معرفي شده است كه به همين خاطر بسياري افراد مشتاق ديدن شهر همدان هستند.
وي خاطرنشان كرد: به دنبال اين هستيم كه راهكارها، برنامه‌ها و پروژه‌ها را پيش‌بيني كنيم و در افق طرح تفصيلي شهر همدان در سال 94 بتوان زيرساخت‌ها و شاخص‌ها را تعريف كرد.
فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري تدوين و تعريف شوند
رئيس كميسيون فرهنگي اجتماعي شوراي اسلامي شهر نيز با اشاره به رقابت سنگين كلان‌شهرها براي جذب سرمايه‌گذار ادامه داد: مديريت شهري زماني موفق به جذب سرمايه‌گذار مي‌شود كه بسترهاي مناسب را براي حضور آنها فراهم كند و شوراي اسلامي شهر و شهرداري بايد سياست خود را در زمينه سرمايه‌گذاري به صورت شفاف بيان كنند.
علي رضايي اضافه كرد:‌ فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري بايد تدوين و تعريف شوند و در اختيار سرمايه‌گذار قرار گيرند و تهيه بانك اطلاعاتي از سرمايه‌گذاران نيز مي‌تواند اقدامي زيربنايي باشد.
وي توسعه پايدار و متوازن در شهر را دغدغه همه مديران شهري خواند و ابراز داشت: اين توسعه در گرو مشاركت سرمايه‌گذاران است، چرا كه مركز ثقل توسعه شهر سرمايه‌گذاري به ويژه در بخش خصوصي است.
عضو شوراي اسلامي شهر همدان نيز افزايش بودجه 93 درصدي و اختصاص 25 درصد جاري و 75 درصد عمراني در همدان را در سطح كشور بي‌نظير خواند و گفت: براي تحقق شعار سال بايد در مجموعه شهرداري شاهد عزم ملي و مديريت جهادي باشيم.
رضا ميرزايي بر ضرورت اصلاح نگرش مديريتي به عنوان بزرگ‌ترين نقص و مانع تحول تأكيد كرد و بيان نمود: نبايد با اين نگاه باعث فرار سرمايه‌گذار از شهر شويم و مي‌توانيم راهكارهاي تشويقي و تنبيهي براي كارمندان در برخورد با سرمايه‌گذاران تعريف كنيم.
عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر همدان نيز با بيان اينكه ضعف مديريتي در شهر در گذشته باعث عقب ماندن شهر به لحاظ گردشگري شده است، گفت: در همدان زيرساخت‌هاي تجاري، تفريحي، بهداشتي و درماني كم بوده است و عدم وجود اعتمادسازي مناسب در بسترهاي شهري باعث فراري شدن سرمايه‌گذار شده است.
حميدرضا طبي‌مسرور به بي‌بهره ماندن همدان از حضور سرمايه‌گذار در گذشته اشاره كرد و افزود: به دنبال كامل كردن مجموعه‌هاي تله‌كابين گنجنامه، عليصدر و ديگر مجموعه‌هاي تجاري هستيم كه به صورت ناقص شكل گرفته‌اند.
وي بر تهيه طرح جامع گردشگري تأكيد نمود و بيان كرد:‌ تهيه اين طرح نيازمند هماهنگي مباحث اقتصادي و گردشگري شهر با سياست‌هاي مديريت ارشد استان است تا رشد و شكوفايي شهر و گسترش صنايع مختلف را شاهد باشيم.
رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهر همدان نيز بر ايجاد باجه تشريفات براي جذب سرمايه‌گذار و خروج از فرآيند بروكراسي اداري تأكيد كرد و گفت: بايد در ارتقاي فرهنگ سرمايه‌گذاري برنامه‌هاي تشويقي داشته باشيم.
كامران گردان در رابطه با زمينه‌هاي جذب سرمايه‌گذار عنوان كرد: احداث نمايشگاه و بازار پرندگان زينتي و طيور، احداث بازار ميوه و تره‌بار در قسمت‌هاي مختلف شهر، مشاركت در بهسازي بافت فرسوده، ايجاد پاركينگ‌هاي طبقاتي و مكانيزه، احداث سينما خودرو، احداث شهرك مصالح ساختماني و احداث كمپينگ‌هاي ارزان قيمت از جمله زمينه‌هاي جذب سرمايه‌گذار است.
معاون فرهنگي، اجتماعي و گردشگري شهرداري همدان نيز گردشگري را در استان اولويت اول خواند و گفت: به دليل عملكردهاي متفاوت و جزيره‌اي ما در حوزه گردشگري شهر همدان به نتيجه مطلوب نرسيده است.
محمدرضا بياناتي همدان را آزمونه گردشگري سلامت در منطقه 9 كشور دانست و افزود: تنها آوردن گردشگر به همدان اهميت ندارد بلكه بايد زيرساخت‌ها براي گردشگري داخلي فراهم باشد تا بتوانيم بستر مناسبي براي اقامت موقت مسافران ايجاد نماييم.
بياناتي با بيان اينكه جذب سرمايه‌گذار نياز به مقدمات دارد، اضافه كرد: احساس آرامش در جنبه‌هاي مديريت شهري مهم است و بايد اجرا و وحدت رويه در كارها براي جذب سرمايه‌گذار داشته باشيم.
وي بر تقويت فرهنگ مهمان‌نوازي تأكيد نمود و بيان كرد: با برنامه‌ريزي در كميسيون روش‌هاي جذب و كسب درآمد مشخص شود.
در ادامه عسكري مدير منطقه 2 شهرداري همدان نيز بر ايجاد راهكارهاي تشويقي براي سرمايه‌گذاري تأكيد كرد و گفت: بايد به دنبال درآمدهاي پايدار در شهرداري باشيم تا شهرداري كمتر محتاج سرمايه‌گذار باشد.
حضرت‌زاده مدير منطقه 3 شهرداري همدان نيز با بيان اينكه نقطه ضعف مباحث سرمايه‌گذاري در حوزه شهري اين است كه منتظر مراجعه سرمايه‌گذار هستيم، گفت: بايد نيازسنجي سرمايه‌گذاري در شهر همدان انجام گيرد و قدرت چانه‌زني از سرمايه‌گذار گرفته شود.
مجيد درويشي مدير منطقه 4 شهرداري‌ همدان هم خواستار تهيه بسته‌هاي پيشنهادي و شفاف براي سرمايه‌گذاران شد و گفت: در بحث گردشگري نيازمند گسترده شدن تبليغات در زمينه شهري و گردشگري براي همدان در ساير استان‌ها هستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن