تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819124543




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش همکاري هاي ايران و آذربايجان در حوزه انرژي، نفت و گاز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مهر ۱۳۹۳ (۱۵:۷ب.ظ)
در ديدار روحاني با رئيس جمهوري آذربايجان: افزايش همکاري هاي ايران و آذربايجان در حوزه انرژي، نفت و گاز ظرفيت هاي بسيار خوبي در حوزه انرژي، نفت و گاز، تجارت، محيط زيست و گردشگري وجود دارد که بايد کميسيون مشترک دو کشور در اين زمينه‌ها فعالتر شوند.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني، رئيس جمهوري، امروز (دوشنبه، ٧ مهرماه) در ديدار الهام علي‌اف، رئيس جمهوري آذربايجان، با تاکيد بر اراده جدي مقامات دو کشور براي توسعه همکاري ها گفت: ظرفيت هاي بسيار خوبي در حوزه انرژي، نفت و گاز، تجارت، محيط زيست و گردشگري وجود دارد که بايد کميسيون مشترک دو کشور در اين زمينه‌ها فعالتر شوند.
وي با اشاره به اهميت راه اندازي کريدور شمال – جنوب، افزود: ساخت راه آهن از مسير قزوين به رشت و سپس آستارا سرعت گرفته و بايد با مشارکت طرف آذربايجاني راه آهن دو کشور را که به نفع ملت هاي دو کشور است به يکديگر متصل کرد.
روحاني بر همکاري بيشتر بخش خصوصي دو کشور در بخش هاي مختلف تاکيد کرد و خواستار تسهيل در زمينه صدور رواديد براي حضور آسانتر تجار ايراني در آذربايجان شد.
رئيس جمهوري همچنين بر همکاري هاي بين‌المللي دو کشور در مسائل منطقه‌اي و جهاني تاکيد کرد و گفت: تهران و باکو بايد در مجامع بين‌المللي مواضع هماهنگي اتخاذ کنند.
الهام علي‌اف رئيس جمهوري آذربايجان نيز در اين ديدار که در محل رزيدانس کنسولگري ايران در آستراخان برگزار شد، بر پيوستگي امنيت دو کشور ايران و آذربايجان تاکيد کرد و افزود: دولت و ملت آذربايجان علاقه‌مند به گسترش همکاري ها با تهران در همه زمينه‌ها هستند.
وي با اشاره به ساخت راه آهني که آذربايجان را به آب هاي آزاد متصل مي‌کند، گفت: اين راه آهن آينده روشني دارد و مي‌تواند منافع دو کشور و همسايگان را تامين کند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دولت، رئيس جمهوري آذربايجان برخي از زمينه‌هاي همکاري ميان دو کشور را يادآور شد و اظهار اميدواري کرد که در سفر آتي رئيس جمهوري ايران در طرح هاي نفت و گاز، تجاري و گردشگري توافقات مطلوبي حاصل شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن