تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804068203




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به نتایج تکواندو در بازیهای آسیایی/ ایرانی‌ها به دنبال خلق شگفتی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


ورزشی > رزمی کسب 32 مدال در تاریخ مسابقات؛
نگاهی به نتایج تکواندو در بازیهای آسیایی/ ایرانی‌ها به دنبال خلق شگفتی
خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: تکواندو ایران در حالی خود را برای حضور هفدهمین دوره بازیهای آسیایی آماده می کند که در شش دوره گذشته موفق به کسب 32 مدال طلا، نقره و برنز شده است. ملی پوشان ایران اما این بار در میدانی سخت و دشوار به دنبال خلق شگفتی و کسب مدال های پرتعداد هستند.



به گزارش خبرنگار مهر، تکواندو زمانی به پای به بازیهای آسیایی گذارد که کره جنوبی میزبان  این رویداد بزرگ در قاره کهن شد. در حالی که 9 دوره از این بازیها در غیاب تکواندو برگزار شده بود، سال 1986 با میزبانی سئوال این رشته موفق شد جواز حضور در بازیها را کسب کند.
 
به غیر از بازیهای 1990 پکن که تکواندو جزو بازیها نبود، تیم ملی ایران از شش دوره حضور خود در این بازیها 8 طلا، 9 نقره و 15 برنز کسب کرده است که در این بین یوسف کرمی با دو مدال طلا در صدر بهترین های ایران قرار دارد. کرمی برای سومین دوره روی "شی هاپ چانگ" اینچئون مبارزه می کند تا با کسب سومین طلا نام خود را در ورزش ایران جاودانه کند.
 
اما غیر از دوره قبلی مسابقات که در گوانگجو سال 2010 برگزار شد، در تمامی دوره های گذشته نمایندگان ایران فقط موفق به کسب یک طلا شده بودند. اما در گوانگجو تیم تحت رهبری رضا مهماندوست دست به کار بزرگی زد و با سه مدال طلا نتیجه ای تاریخی را برای تکواندو ایران در بازیهای آسیایی رقم زد. نتیجه ای که تیم تحت رهبری بیژن مغانلو نیز توانایی تکرار آن و حتی ثبت نتیجه ای بهتر را دارد. 
 
اما تکواندو ایران در همان اولین حضور خود موفق به کسب مدال طلا شد. تیم ملی ایران با ترکیب منوچهر نظری، ابراهیم قادری، علی حاجی پور، محمد علی قادری و سید حسن زاهدی و با هدایت "شین چال کانگ" راهی بازیهای 89 سئوال شد و دو نماینده خود را در بازی نهایی دید. ابراهیم قادری  طلایی شد و علی حاجی پور هم به نشان نقره دست يافت. "کانگ" قبل از آنکه در ایران به اسطوره پومسه جهان تبدیل شود در بخش مبارزه کار می کرد.
 
بعد از غیبت تکواندو در بازیهای 90، از هیروشیما 94 کره ای با استفاده از نفوذ  بالایی "اون یون کیم" ورزش سنتی خود را در ساختار شورای المپیک آسیا تثبیت کردند و تیم ایران با چهار تکواندوکار و بازهم هدایت "کانگ" به ژاپن رفت و با چهار مدال هم به تهران بازگشت. فریبرز عسگری موفق به کسب مدال طلا شد، ابراهیم سعادتی و فرزاد ذرخش سنگین وزن اصفهانی تکواندو دو نشان نقره کسب کردند و مجید امین ترابی هم به نشان برنز دست پیدا کرد.
 
چهار سال بعد در بازیهای 98 بانکوک تیم ایران با شش تکواندوکار به میدان رفت که از این جمع فقط ساعی موفق به کسب مدال نشد. هادی که آن روزها در غم از دست دادن پدر سوگوار بود نتوانست از توانایی خود به خوبی بهره ببرد. اما مهدی بی باک مربی فعلی تیم ملی در اوج جوانی دست به کار بزرگی زد با شکست همه رقبا سهم یک طلای ایران را به خود اختصاص داد. محید افلاکی در مبارزه پایانی از به شدت آسیب دید و نقره گرفت. بیژن مغانلو ، مجید امین ترابی و حسن اصلانی هم برنز گرفتند.
 
اما ساعی در بازیهای 2002 بوسان جبران کرد. هادی که سک سال قبل در جهانی 2001 به میزبانی کره با نادواری به "لوپز" آمریکایی باخته بود در این بازیها به خوبی ناکامی بانکوک را جبران کرد و تک مدال طلای تکواندو ایران را کسب کرد. بهزداد خداداد هم که با 17 سال و نقره جام جهانی "زیندل فینگن" آلمان به بازیها آمده بود در مبارزه پایانی نتیجه را واگذار کرد و نقره گرفت. مجید افلاکی و پروانه محمد تقی پور تهرانی هم به نشان برنز دست پیدا کردند. 
 



تیم تکواندو اعزامی به بازیهای 2014 اینچئون

دوحه قطر میزبان پانزدهمین دوره این بازیها بود که یوسف کرمی طلا گرفت. مهدی بی باک که آمده بود مدال طلای دوره قبل خود را تکرار کند با ناداوریی چشم بادامیها برای اعظای مدال طلا به قطریهای میزبان از تحقق این هدف بازماند. اتفاقی که در مبارزه پایانی وزن 58- کیلوگرم آن دوره افتاد هیچگاه از ذهن ایرانی ها پاک نخواهد شد. مهدی نوایی هم مانند بی‌باک به مدال نقره دست پیدا کرد. بهزداد خداداد، هادی ساعی، علیرضا نصر، مهروز ساعی و افسانه شیخی هم به نشان برنز دست پیدا کردند.
 
تیم ملی تکواندو ایران که اردیبهشت ماه 89 قهرمانی آسیا را کسب کرده بود با قدرت پای به آوردگاه بازیهای 2010 گوانگجو گذاشت. از تیم شش نفره کشورمان حسین تاجیک و رضا نادریان راه به جایی نبردند ولی علیرضا نصر، محمد باقری معتمد و یوسف کرمی روی سکوی قهرمانی ایستادند تا هت تریک طلایی تکواندویی ها شکل گرفته و بعد از 5 دوره حضور و 5 طلا، جوانان ایرانی دست به کار بزرگی زده و عنوان قهرمانی بخش تیمی را نیز از آن خود کنند. راحله آسمانی و پریسا فرشیدی نقره گرفتند و تا با 4 برنز خوش جمال فکری، شش پری، حاجی پور و فرزاد عبداللهی تکواندو ایران با 9 مدال نقش تعیین کننده در کسب عنوان چهارمی کاروان ورزشی کشورمان داشته باشند. 
 
اما تیم ملی با 12 تکواندوکار سوم مهرماه راهی اینچئون می شود تا هفتمین حضور خود را در المپیک آسیایی تجربه کند. تیمی که به خوبی در هر دو بخش بانوان و آقایان اردوهای تمرینی با آمادگی بالا به کره جنوبی خواهد رفت. در این بین تیم مردان ایران با حضور در رویدادهای کسب امتیاز ورودی المپیک در شرایط مسابقه قراردارد، برخلاف تیم بانوان که تنها رقابتهای ارتش های جهان را پشت سر گذاشت.
 
تنها نگرانی مسئولان فدراسیون دخالت هایی احتمالی مردان کره ای برگزار کننده در بخش داوری است. نگرانی که باعث شد تا نامه ای هم به فدراسیون جهانی ارسال شود و پولادگر و ذوالقدر هم بارها و بارها در مصاحبه های خود از آن یاد کرده اند. امیدواریم این پیش داوری شکل نگیرد و تیم ملی ایران که استحقاق کسب بهترین نتیجه را دارد بتواند چون گوانچو با دست پر به تهران بازگردد.





۱۳۹۳/۷/۷ - ۰۸:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن