تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816193860




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کودکان را در چه سنی به مهدکودک بفرستیم؟


واضح آرشیو وب فارسی:قیمت روز: کودکان را در چه سنی به مهدکودک بفرستیم؟
 

 بهناز ذال  گفت: برای بسیاری از خانواده‌ها به دلیل شاغل بودن مادر چاره‌ای جز فرستادن کودک به مهدکودک وجود ندارد؛ اما برای خانواده‌هایی که مادر شاغل نیست و یا امکان نگهداری کودک در خانه فراهم است فرستادن کودکان به مهدکودک امر اجباری نیست؛ اما به دلیل مزایایی که مهدکودک دارد روانشناسان پیشنهاد می‌کنند ساعاتی از روز را کودک در مهد بگذراند.


وی با اشاره به اینکه حضور زودهنگام کودک در مهد عمدتاً تاثیر مثبتی ندارد، تصریح کرد: کودکان از 8 ماهگی اضطراب جدایی را تجربه می‌کنند و دوری از مادر و حضور در مکان نا آشنا برایشان ایجاد اضطراب می‌کند؛ اما کودکان از 2.5 سالگی به بعد می‌توانند با این شرایط کنار بیایند و محیط نا آشنا را بپذیرند؛ بنابراین سن مناسب برای فرستادن به مهدکودک حدود سه سالگی است.


این کارشناس ارشد روانشناسی اظهارکرد: مهدکودک فرصتی برای تعامل با سایر کودکان فراهم می‌کند که با توجه به کم جمعیت بودن خانواده‌های امروزی چنین بستری برای کودک وجود ندارد و با فرستادن کودکان به مهدکودک، کودک با هم سن و سالانش رابطه برقرار می‌کند و مهارت ارتباطی را فرا می‌گیرد.


ذال ادامه داد: در مهدکودک محرک‌های بیشتری برای یادگیری وجود دارد و کودکان از هم‌سالان و مربیان آموزش‌های متنوعی را فرا می‌گیرند؛ که برخی از این آموخته‌ها مانند مهربانی، احترام و کارگروهی در تکامل شخصیت کودک تاثیر مثبت دارند و برخی مواقع نیز تاثیر منفی آنچه یاد می‌گیرند مانند کلمات زشت و رکیک و رفتارهای پرخاشگرانه بیشتر است.


وی اظهارکرد: دوری و جدایی از والدین به ویژه در کودکانی که زمان زیادی را به دلیل شغل والدین مجبورند در مهد سپری کنند موجب کاهش ارضا نیازهای عاطفی و روانی کودک می‌شود و این کودکان در خانه نیز وقت زیادی را با والدین نمی‌گذرانند؛ زیرا والدین خسته هستند و یا مادر مجبور است به امورات منزل بپردازد، در مهدکودک خصوصاً در فصل زمستان با انواع بیماری‌های کودکان مواجه می‌شوند و با توجه به اینکه کودکان سیستم ایمنی ضعیفتری دارند ممکن است به آن بیماری‌ها مبتلا شوند و گاهی مشاهده می‌شود در مهدهای کودک از مربیان با تخصص و تجربه کم استفاده می‌شود و با توجه به عدم آشنایی این مربیان با روانشناسی کودک و نحوه رفتار با آن‌ها ممکن است اثرات سوء بر کودک داشته باشند.


این کارشناس ارشد روانشناسی ادامه داد: در صورتی‌که سبک رفتار والدین با کودک متفاوت از آنچه در مهدکودک وجود دارد باشد ممکن است منجر به ایجاد دوگانگی و ابهام در کودک و نهایتاً دلزدگی کودک از محیط مهد شود؛ بنابراین قوانین و اصول رفتاری مربیان و والدین باید تا حد زیادی همسو باهم باشد تا کودک دچار دوگانگی نشوند.


ذال افزود: سال‌هایی که کودک زمان خود را در مهدکودک سپری می‌کند تاثیر زیادی در رشد شناختی، اجتماعی و جنسی کودک دارد و تجربیات ناگوار در این سال‌ها عمدتاً تاثیر پایداری دارند؛ بنابراین نیاز است والدین توجه خاص و ویژه به آموزش‌های ارائه شده در مهد و نوع رفتار کادر مهد با کودکان داشته باشند.


وی تصریح کرد: آنچه در تعامل والدین و کودک مهم‌تر است کیفیت ارتباط است و والدین می‌توانند طوری برنامه‌ریزی کنند که زمان حضور در خانه از طریق بازی با کودک، گفت‌وگو و اظهار محبت و انجام فعالیت‌های مشترک بیشترین وقت خود را با کودک بگذرانند.


این کارشناس ارشد روانشناسی در خصوص آموزش‌هایی که در مهدهای کودک باید به کودکان ارائه شود تصریح کرد: به اعتقاد روانشناسان کودک سال‌های پیش از دبستان که سنین حضور کودک در مهد را در برمی‌گیرد سال‌های حساس رشدی محسوب می‌شود و در این سنین ادراک کودک از پدیده‌ها شکل می‌گیرد که برای رشد شناختی کودک بسیار مهم است و در این سنین پایه‌های رشد اجتماعی کودک شکل می‌گیرد و ایجاد اعتماد و امنیت روانی کودک، ابتکار عمل و خلاقیت در کودک، اعتماد به نفس و انگیزه رقابت در کودک منوط به شرایطی است که کودک در آن رشد می‌کند و آموزش‌های مهدکودک باید با اهداف شکل‌گیری و ارتقا خصوصیات ذکر شده باشد.


ذال اظهارکرد: کودک بهترین ساعات خود را در مهد می‌گذراند و طبیعتاً استفاده بهینه از چنین زمانی نیاز به برنامه‌ریزی دارد؛ چراکه کودکان حدوداً 5 تا 6 ساعت را در روز در مهد می‌گذرانند و قطعاً این مدت زمان، فرصت خوبی برای آموزش برخی مهارت‌ها در اختیار می‌گذارد؛ بنابراین مهدکودک فقط برای نگهداری کودکان نباید باشد. 


 

1393/7/7     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قیمت روز]
[مشاهده در: www.gheymaterooz.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن