تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه  الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799179920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض نماینده دائم سوریه به ائتلاف نمایشی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اعتراض نماینده دائم سوریه به ائتلاف نمایشی
بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با نامشروع خواندن ائتلاف نمایشی غرب علیه تروریسم به بهانه مقابله با داعش در سوریه و عراق، تاکید کرد که در حال حاضر بسیاری از کشورها به حقانیت سوریه در مبارزه با تروریسم پی برده اند.
کد خبر: ۴۳۷۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۸ - 28 September 2014




بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با نامشروع خواندن ائتلاف نمایشی غرب علیه تروریسم به بهانه مقابله با داعش در سوریه و عراق، تاکید کرد که در حال حاضر بسیاری از کشورها به حقانیت سوریه در مبارزه با تروریسم پی برده اند.


به گزارش ایرنا، وی شنبه شب در گفت وگو با شبکه الاخباریه سوریه با اشاره به پیروزی های اخیر نیروهای سوری درشهر"عدرا" و دیگر مناطق سوریه، نسبت به پیروزی کامل ارتش این کشور بر تروریسم ابراز امیداوری کرد.


الجعفری درباره پیام نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره حمله به مواضع داعش نیز گفت: وی قبل از آنکه حملات آغاز شود مرا در جریان مقاصد ارتش آمریکا برای حمله به اهدافی مشخص یعنی مواضع تروریست های داعش و جبهه النصره قرار داد و من نیز جزئیات این پیام را به مقامات دمشق اعلام کردم و پس از آن بیانیه ای دراین باره صادرشد.


نماینده دائم سوریه با اشاره به گفت و گوهای خود با نماینده آمریکا در این زمینه خاطرنشان کرد که در این گفتگوها ضرورت عدم حمله به مناطق مسکونی و متمرکز بودن حملات بر داعش و جبهه النصره مورد تاکید قرار گرفت.


وی افزود: در این گفت و گوها همچنین تاکید شد که جبهه النصره و سایر گروه های پیرامونی آن جزو سازمانهای تروریستی هستند و مبارزه و نبرد علیه آنها، اقدامات هماهنگ را می طلبد.


بشارالجعفری گفت: من در این دیدارمسائل بسیاری را برای نماینده آمریکا تشریح کردم و پاسخ های او را از جمله درباره حمایت قطر و ترکیه از گروه های تروریستی خواستار شدم. 


نماینده دائم سوریه در سازمان ملل افزود: درست است که طرف آمریکایی ما را در جریان حملات قرار داده اما این مسئله هرگز به معنای موافقت سوریه با این حملات نبوده است و ما موافقت دولت سوریه را به آنها اعلام نکردیم.


وی افزود: آمریکا نمی تواند ائتلافی برای مبارزه با تروریسم راه بیاندازد ولی ابعاد سیاسی و دیپلماتیک موضوع یعنی شورای امنیت و عدم هماهنگی با دولت سوریه و عراق را در نظر نگیرد.


الجعفری هرگونه حمله دراین زمینه را بدون مجوز شورای امنیت و موافقت سوریه نامشروع خواند و افزود: ما از آنها خواستیم هرگونه تحرکی در این زمینه به صورت مشروع و با مجوز شورای امنیت و با هماهنگی دولت سوریه باشد.


الجعفری خاطرنشان کرد که هدف نیروهای ائتلاف از اینکه سوریه را در جریان حملات خود قرار داده اند این بوده است که هواپیماهای آنها با آتش پدافند سوریه مواجه نشوند. زیرا اگر چنین اطلاع رسانی نبود خطر شکست حملات آنها بسیار بالا می رفت.


وی گفت: اکنون بعد از گذشت سه سال از درگیری در سوریه بسیاری از کشورهای عضو شورای امنیت به حقانیت سوریه پی برده اند و نمایندگان بسیاری از کشورها به ما می گویند که شما راست می گفتید و ما در محاسبات خود اشتباه می کردیم. 


الجعفری افزود: در همین راستا صحبت های رئیس جمهوری آرژانتین خطاب به اوباما جالب توجه بود چرا که وی گفت: کسانی که دیروز از تروریست ها حمایت می کردند اکنون به بخشی از ائتلاف مبارزه با تروریسم تبدیل شده اند. ما از اینکه بهار عربی نوعی بنیادگرایی اسلامی بود شگفت زده شدیم. نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا نیز گفت: اگر شما موفق می شدید دولت سوریه را سرنگون کنید اکنون داعش همه منطقه را گرفته بود.


الجعفری با اشاره به جنگ تبلیغاتی و احتمال خارج شدن عملیات از مسیر خود به خاطر اطلاعات گمراه کننده و غلط که با اهدافی معین مطرح می شود گفت: ملت های زیادی هستند که هزاران کیلومتر با ما فاصله دارند اما تصویر و وقایع را بسیار درست تر از برخی عرب ها درک می کنند. 


این در حالی است که تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده اند. 


این گروه تروریستی که با حمایت غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه ایجاد شده، جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است. 


از سوی دیگر آمریکا و انگلیس که خود از حامیان تشکیل و تقویت داعش در کشورهای سوریه و عراق به شمار می روند، در پی رخدادهای اخیر مدعی رهبری یک ائتلاف جهانی برای مقابله با این گروه شده اند. 


ائتلاف موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه برعلیه گروه تروریستی داعش به سرکردگی آمریکا پس از اجلاس سران ناتو در شهر ولز انگلیس اعلام موجودیت کرد. 


رویکرد این ائتلاف با ابهامات جدی مواجه است و در اهتمام آن برای مبارزه ریشه ای و صادقانه با تروریسم تردید اساسی وجود دارد زیرا داعش به عنوان یک گروه تروریستی تغذیه شده از سوی غرب و کشورهای عربی منطقه شناخته می شود که تا چند هفته پیش مورد حمایت آمریکا و اعراب بود اما اکنون همان کشورها از تشکیل ائتلافی با ادعای مبارزه با آن سخن می گویند.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن