تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798553095




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرونده هولناک حقوق‌بشر اعضای ائتلاف آمریکایی


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:



پرونده هولناک حقوق‌بشر اعضای ائتلاف آمریکایی
همچنین نظام این کشور شماری را در این مدت اعدام کرده و در ماه آگوست دست کم 22 نفر را به اتهام داشتن ماده حشیش، گردن زده که چهار تن آنها عضو یک خانواده بوده اند.



به این مطلب امتیاز دهید

  به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، سایت "سان تایمز" در گزارشی با انتقاد از ساختار ائتلاف ضد "داعش" خاطرنشان کرده است که آمریکا به عنوان پیش قراول این ائتلاف در حالی به همگامی با پنج متحد عرب خود می بالد که برخی از این پنج کشور در زمینه نقض حقوق بشر با آنچه "داعش نامیده می شود، تفاوت چندانی ندارند.   این سایت در گزارشی خاطرنشان کرده است که پنج کشور عربی (عربستان، قطر، بحرین، امارات و اردن)، به آمریکا ملحق شده اند تا داعش را در عراق و سوریه هدف قرار دهند و اوباما در سخنان اخیر خود تاکید کرده که آمریکا از قرار گرفتن در کنار متحدان عرب خود ضد داعش افتخار می کند.
این گزارش با بیان این که هیچ کس در فساد و جرم و جنایت داعش در عراق و سوریه تردید ندارد و به نظر نمی رسد دوستان و متحدان عرب آمریکا  نیز در زمینه حقوق بشر وضعیتی بهتر از داعشی ها داشته باشد، شواهدی در این خصوص ذکر کرده است.
سان تایمز در این گزارش اذعان می کند که عربستان به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد همواره با گروه ها و نهادهای حقوق بشری در کشمکش بوده و این نهادها همواره عربستان را به نقض حقوق زن، در تنگنا قرار دادن فعالان حقوق بشر، محدود کردن آزادی ها، اجرای بازداشت و حبس های ظالمانه و نیز شکنجه متهم می کنند.
بر اساس این گزارش، عربستان ژوئیه گذشته یک وکیل برجسته فعال در زمینه حقوق بشر را به 15 سال حبس، ممنوعیت خروج از کشور در این 15 سال و پرداخت حدود 53 هزار دلار جریمه نقدی به اتهام تلاش برای تضعیف نظام حاکم، محکوم کرد.
همچنین نظام این کشور شماری را در این مدت اعدام کرده و در ماه آگوست دست کم 22 نفر را به اتهام داشتن ماده حشیش، گردن زده که چهار تن آنها عضو یک خانواده بوده اند.
این گزارش، پرونده حقوق بشر قطر را نیز پس از کشته شدن صدها مهاجر نپالی، هندی، پاکستانی و..که در زمینه تاسیسات زیربنایی و طرح های ویژه جام جهانی سال 2022 که قرار است در این کشور برگزار شود، کار می کردند و با وضعیت هولناکی جان خود را از دست داده اند، زیر ذره بین قرار داده است.
"شاران پورو" دبیرکل کنفدراسیون اتحادیه های کارگری بین المللی، قطر را "کشور برده ها" توصیف و پیش بینی کرده است که تا قبل از آغاز بازی های جام جهانی در قطر، چهار هزار کارگر جان خود را از دست خواهند داد.
بر اساس این گزارش، سطح تسامح با معارضان در قطر بسیار پایین بوده و وضعیت به گونه ای است که محمد راشد العجمی شاعر سرشناس قطری به علت سرودن قصیده ای در انتقاد از خاندان حاکم بر این کشور به 15 سال حبس محکوم شده است.
این گزارش در ادامه می نویسد: حکام بحرین نیز به عنوان دیگر متحد آمریکا اعتراضات مردمی این کشور را که از سال 2011 آغاز شده، سرکوب کرده اند و نهادهای حقوق بشری حکومت بحرین را به در پیش گرفتن سیاست ظالمانه در قبال معترضان و بازداشت و شکنجه شدید آنها متهم می کنند و این امری کاملا آشکار است.
به عنوان مثال حکومت آل خلیفه ماه آگوست گذشته "مریم الخواجه" فعال حقوق بشری را بازادشت و وی را به تعرض به پلیس و اهانت به شاه این کشور متهم کردند.
این درحالی است که انقلابیون بحرین تنها خواهان حقوق سیاسی و اقتصادی خود و از بین رفتن تبعیض در این کشور هستند و در اعتراضات مسالمت آمیز این کشور تا کنون بیش از یک صد نفر کشته و هزاران نفر زخمی، شکنجه و زندانی شده اند. این گزارش می افزاید: امارات عربی متحده نیز به عنوان عضو شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به موارد متعدد نقض حقوق بشر از جمله برخود ظالمانه، بازداشت و شکنجه معترضان و محاکمه ناعادلانه آنها و نیز محدود کردن آزادی بیان، متهم است.
به نوشته وب سایت العالم، حکومت اردن نیز از سوی نهادهای حقوق بشری به در پیش گرفتن سیاست بازداشت، شکنجه ظالمانه و محدود کردن آزادی بیان، متهم است.
      103      




۰۵/۰۷/۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن