تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814192514




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گروه تروریستی خوراسان و سرکرده آن را بشناسیم


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: گروه تروریستی خوراسان و سرکرده آن را بشناسیم


"خوراسان " نامی است که نهادهای اطلاعاتی آمریکا بر گروهی کوچک از تروریست های زبده القاعده گذاشته اند. نکته جالب این که آمریکا که در تشکیل گروههای تروریستی وئ حمایت از آنان در جهان زبانزد است، این گروه را بهتر از همه می شناسد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از بی بی سی، نام خوراسان تلفظ عربی از نام خراسان منطقه ای تاریخی که بخش های وسیعی از افغانستان، پاکستان و شرق ایران را در بر می گرفته است  . گفته می شود، محسن الفضلی، فرمانده این گروه در یک سال اخیر وارد سوریه شد و سعی کرد حضورش را در سطح رسانه ها پنهان نگه دارد. نهادهای اطلاعاتی آمریکا می گویند، این شهروند 33 ساله کویتی از افراد نزدیک به اسامه بن لادن بوده است  . گروه خوراسان با نامی که نهادهای اطلاعاتی آمریکا بر این گروه گذاشته اند، متشکل از حدود 50 شبه نظامی زبده القاعده از افغانستان ، پاکستان، شمال آفریقا و چچن است  .

مقام های آمریکایی مدعی شده اند، ایمن الظواهری ، سرکرده القاعده ، این گروه را به سوریه نفرستاده است که علیه حکومت بشار اسد بجنگند، بلکه ازآنها خواسته است، "حملات خارجی را گسترش دهند، وسایل انفجاری جدید بسازند و آزمایش کنند، شهروندان غربی جدید برای عملیات استخدام کنند " دو سال پیش وزارت خارجه آمریکا برای دریافت اطلاعاتی که منجر به مرگ یا دستگیری محسن الفضلی شود، 7میلیون دلار جایزه تعیین کرد و گفت او رهبری شبکه ای را در ایران به عهده دارد که مسئول انتقال پول و نیروهای شبه نظامی به منطقه است.  برخلاف نقش عالی رتبه فضلی در این شبکه، برخی تحلیلگران درباره تحلیل نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر به عهده داشتن رهبری گروه خوراسان ابرازتردید کرده اند  . مصطفی العانی از مرکز مطالعات امنیت و تروریسم در دوبی می گوید: فضلی "بیش از آنکه فرمانده باشد، موعظه گر بود " بنا بر تحلیل های نهادهای اطلاعاتی آمریکا، گروه خوراسان پیشترهمکاری نزدیکی با شاخه القاعده در شبه جزیره عربستان داشته تا راه های ورود تجهیزات انفجاری به فرودگاه ها را آزمایش کند . بنا بر گزارش ها، این گروه بمبی ساخته است که تشخیص آن با دستگاه های موجود دشوار است، زیرا در وسایلی غیر فلزی همچون لوله خمیردندان و البسه جاسازی می شود. نکته قابل توجه در نامگذاری این گروه تروریستی از سوی آمریکا، نامیدن آن به عنوان "خوراسان " و با این توجیه می باشد که این گروه از افرادی تشکیل شده است که در منطقه شرق ایران یعنی خراسان ، شمال پاکستان و غرب افغانستان ریشه دارند. با توجه به اعلام مکرر مقامات کشورمان که ایران هیچگاه با هیچ گروه تروریستی همراهی و همکاری نداشته و همواره آنها و فعالیت هایشان را محکوم کرده است، اما این اقدام آمریکا گامی دیگر برای ایجاد ایران هراسی میان کشورهای مختلف جهان از جمله کشورهای خاورمیانه است.


جمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن