تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805635145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمن شناسی از وظایف مهم روحانیت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



آیت الله نوری همدانی:
دشمن شناسی از وظایف مهم روحانیت است خبرگزاری رسا ـ‌ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر به روز بودن عالمان دینی و مداحان اهل بیت(ع)گفت: سبک منبرها و روضه‌های زمان طاغوت با شرایط کنونی متناسب نیست باید این برنامه‌ها به صورت انقلابی برگزار شود.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب قم و ملایر شناخت حوادث زمانه را بسیار مهم دانست و گفت: یک عالم دینی باید اهل زمان را بشناسد؛ منبری‌ها،‌ مداحان و روضه خوان‌های امروزی باید به شکلی برنامه‌های خود را اجرا کنند که متناسب با عصر انقلاب اسلامی باشد،‌ روش‌هایی که در دوران طاغوت استفاده می‌شد متناسب با شرایط کنونی نیست.
وی با اشاره به صف آرایی استکبارجهانی علیه اسلام، بیان داشت: شما طلبه‌ها لشکریان اسلام هستید و نباید نسبت به توطئه دشمنان غافل باشید؛ دشمن شناسی و طراحی برنامه‌هایی برای خنثی سازی نقشه‌های شوم دشمنان، از وظایف علما است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با وظایف طلبگی را خاص خواند و اظهار داشت: سنگینی این مس‍ؤولیت موجب شده که طالبان علم در پیشگاه الهی از فضیلت و منزلت بالایی برخوردار باشند.
حضرت آیت الله نوری همدانی گوش جان سپردن به نصایح علمای بزرگ حوزه و اساتید اخلاق را از اصول طلبگی دانست و گفت: اگر می خواهیم در این راه موفق شویم و بتوانیم به خوبی وظایف خود را انجام دهیم باید به این توصیه‌ها عمل کنیم.
وی کوشا بودن و استقامت در راه علم را بسیار مهم خواند و بیان داشت: ملا صالح مازندرانی در سن چهل سالگی تحصیل در علوم حوزوی را آغاز کرد؛ ایشان بسیار فقیر و کم حافظه بود اما با پشت کاری که داشت توانست از علمای بزرگ عصر ما شود، می‌گفت من با این وضعیت حجت را بر طلاب تمام کردم.
این مرجع تقلید با تأکید بر این که طالبان علم باید خود را به نوشتن عادت دهند، خطاب به حاضران گفت:  هر درسی که می‌خوانید و یا تدریس می کنید را بنویسید؛ اگر این یادداشت‌ها به صورت منظم و موضوع بندی شده باشد، تا سالیان سال برای شما قابل استفاده ‌است و با مراجعه به آنها در بسیار در وقت‌تان صرفه جویی می‌شود.
حضرت آیت الله نوری همدانی تحصیل در رشته فقه و اصول را بسیار مشکل‌تر از علوم دانشگاهی دانست و ابراز داشت: هر ساله تعداد زیادی دکتر از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند اما سال‌ها طول می‌کشد تا یک نفر مرجع تقلید شود، به همین دلیل بسیاری از مجتهدان وقتی که از دنیا می روند جایگزین ندارند؛ شرایط و تجهیزات زیادی می‌خواهد تا کسی مانند آخوند خراسانی و امام(ره)تربیت شود.
وی با تأکید بر بعد معنوی زندگی طلبگی، گفت: کسانی دراین راه موفق خواهند بود که اهل تهجد و نماز شب باشند، امام(ره)با این معنویات توانست پیشرفت کند و رژیم شاهنشاهی 2500 ساله را کنار بزند.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با توجه به این که طلاب خود را سربازان امام عصر(عج)می دانند، اظهار داشت: از این رو باید ارتباط خود را با امام زمان(عج)تقویت کنیم؛ کسی می‌تواند با حضرت ارتباط داشته باشد که با ایشان سنخیت داشته باشد بنابراین برای رسیدن به این جایگاه باید تقوایی در سطح بالا داشته باشیم./928/پ202/ج




۱۳۹۳/۷/۲






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن