تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805106330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر ایران نبود داعش کردستان عراق را می‌گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اگر ایران نبود داعش کردستان عراق را می‌گرفت


فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر کمکی لازم است باید کمکی از جنس ایران باشد، اگر ایران نبود داعش کردستان عراق را می‌گرفت، سردار سلیمانی با ۷۰ نفر جلوی داعش را گرفت و نگذاشت وارد اربیل شوند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته (سه‌شنبه) در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حضور یافت.

 سردار حاجی‌زاده با بیان اینکه عملکرد نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس و بعد از دفاع مقدس گویای این توانمندی است، گفت: سه جنگ بزرگ اطراف ما شکل گرفته و اتفاقاتی بعد از این جنگهای بزرگ در سوریه و عراق و ناامنی‌هایی در پاکستان و افغانستان رخ داده است اما ایران مثل جزیره‌ای بین ناامنی‌ها حضور دارد. چه در مرزهای آبی و چه خشکی و چه فضای کشور اگر رزمندگان ما نبودند و اقدامات مؤثر نبود مطمئناً این حرکات آمریکایی‌ها در منطقه در واقع بهانه‌ای بوده که ناامنی به داخل کشور کشیده شود.

فرمانده هوافضای سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها مطمئن هستند که با ورود مستقیم در جنگ با ایران موفق نخواهند شد چون هشت سال را دیده‌اند، لذا با ایجاد ناامنی مثل جنگ‌های نرم و جنگ اقتصادی به‌دنبال تضعیف ما هستند که نهایتاً بتوانند صدمه بزنند اما این تلاش مؤثر نیروهای نظامی و انتظامی ما باعث شده که این ناامنی‌ها به هیچ وجه به داخل کشور ما رسوخ پیدا نکند و شاه‌کلید اساسی ما در جنگ هشت‌ساله بود، اگر ما بتوانیم آن را خوب عمل کنیم مطمئناً هیچ قدرتی در دنیا نمی‌تواند علیه ما کار کند، یعنی حضور یک‌پارچه ملت مسلمان با پیروی و اطاعت محض از ولایت فقیه هیچ کشوری نمی‌تواند کاری بکند.

سردار حاجی‌زاده در پاسخ به سؤالی درخصوص ادعای آمریکایی‌ها جهت مبارزه با داعش گفت: آمریکایی‌ها استاد جنگ روانی هستند. با این حرکتی که اخیراً با تشکیل ائتلاف راه انداخته‌اند به‌دنبال این هستند که آنچه در حافظه ملت‌ها در گذشته‌ای نه‌چندان دور به وجود آمده پاک کنند. مردم یادشان هست که 30 کشور به‌اصطلاح دوست سوریه در ترکیه ائتلاف کردند، این ائتلاف برای چه بود؟ اینها گروه داعش و امثالهم را به وجود آوردند، سلاح و مهمات آنها از کجا آمده؟ آمریکایی‌ها و کشورهای دیگر در گذشته‌ای نه‌چندان دور گفتند "ما حمایت کردیم و آموزش دادیم" اینها دست‌پرورده آنهاست.

"قرار آنها بود که داعش از شمال سوریه باید بغداد را تصرف کند و حکومت مرکزی را ساقط کنند و‌ آن موقع آمریکایی‌ها به‌عنوان ناجی بیایند و حاکم منطقه و حاکم عراق شوند. این سناریو اجرا نشد و آمدند پشت مرزهای بغداد و سامرا گیر کردند و این اتفاق افتاد".
  فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به مقاومت مردم عراق در شکست داعش گفت: ایران به عراق کمک مستشاری کرد و سریعاً نیروهای مردمی عراق را سازماندهی کرد و فتوای آیت‌الله سیستانی و مراجع عراقی و پایمردی دولت‌مردان عراقی باعث شکست این سناریو شد. آنهایی که پول دادند و حمایت کردند آمده‌اند تا حافظه مردم را پاک کنند، حافظه دنیا را پاک کنند، در صورتی که این حرکت‌ها لازم نیست. مردم عراق، ارتش عراق و نیروهای مردمی عراق کاملاً قادر هستند که این گروه‌ها را از بین ببرند.

وی افزود: اگر کمکی لازم است باید کمکی از جنس ایران باشد، اگر ایران نبود داعش کردستان عراق را می‌گرفت، سردار سلیمانی با 70 نفر جلوی داعش را گرفت و نگذاشت وارد اربیل شوند. به نیروهای عراق و بسیج آنها کمک کردند. در خبرها می‌شنویم به‌جای اینکه نیروهای داعش را بمباران کنند مردم را بمباران می‌کنند، اینها بازی است.

وی با طرح این سؤال "آیا نیازی است که اینها روزی 700 ساعت عملیات پروازی در منطقه انجام دهند؟" اظهار داشت: مناطقی که درگیری در آن وجود دارد شمال عراق است اما آنها بیشتر در مناطق جنوب عراق هستند، اینها برای چه اتفاق می‌افتد؟

پهپاد جاسوسی

سردار حاجی‌زاده درخصوص آخرین وضعیت پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز گفت: آرکیو یک هواپیمای جاسوسی  بود. روزهای اول گفتیم با توجه به مسافتی که طی کرده بود این از کشورهای منطقه به پرواز در‌آمده بود و بالای 95 درصد محرز بود که از کدام کشور آمده بود. با کار کارشناسی که انجام شد از نظر ما صد در صد مشخص شد که از کدام کشور آمده بود، این هم به اطلاع آن کشور رسانده شد. ما در بخش نظامی و دفاعی کار خودمان را انجام می‌دهیم اما در حوزه سیاسی نیز دوستان مشغولند و کار خوبی انجام می‌دهند.

فرمانده هوافضای سپاه خاطرنشان کرد: اگر قائل به این باشید که در ایران و کشورهای اطراف منطقه رژیم صهیونیستی و آمریکا جاسوسی نمی‌کنند، این‌طور نیست، حتماً این کار را می‌کنند. خبری از زدن این هواپیماها در کشورهای دیگر نیست و این نشان‌دهنده سختی کار است، اما ما این کار را کردیم که نشان از هوشیاری نیروهای سپاهی و ارتشی ما دارد و این کار بزرگی بود هم زدن و هم کشف آن کار ساده‌ای نبود چرا که این هواپیما چندان بزرگ نبود و پنهانکار بود و دستاورد کشف و رهگیری آن توسط دانشمندان ایرانی است.
 


چهار شنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن