تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804671926




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نااميدتر از هميشه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نااميدتر از هميشه
براي موفقيت در بازي‌هاي آسيايي نقشه‌هاي زيادي كشيده بوديم.
نویسنده : شيوا نوروزي 
براي موفقيت در بازي‌هاي آسيايي نقشه‌هاي زيادي كشيده بوديم. خيلي‌ها منتظر بودند تا بلكه تيم اميد در اينچئون اميد دوباره‌اي به فوتبال ايران تزريق كند اما زودتر از آنچه انتظار مي‌رفت اميدمان نقش بر آب شد تا نااميد‌تر از هميشه به فوتبال ايران نگاه كنيم.
آخرين روزهاي اسفند ماه بود كه خبر توافق فدراسيون فوتبال با نلو وينگادا رسماً اعلام شد. با شنيدن اين خبر با خودمان گفتيم بالاخره زمان ترقي اميدها نيز فرارسيد. هرچند كه از همان ابتدا اهالي فن و خبرگان فوتبال هشدار داده بودند كه تنها با تغيير كادر فني و به خدمت گرفتن مربي خارجي نمي‌توان فوتبال اميدها را زير و رو كرد. منتها همچون هميشه مسئولان فدراسيون بدون توجه به نظرات كارشناسان و فقط به هزينه زياد استخدام مربي خارجي تأكيد كردند و بس. هر زمان كه از رئيس فدراسيون در خصوص تيم اعزامي به بازي‌هاي آسيايي سؤال شد پاسخي مملو از شوخي و مزاح دريافت شد و اينكه فدراسيون پول زيادي صرف آوردن وينگادا به كشورمان كرده. بحث فني تيم كه مطرح مي‌شد عملاً همه از آن طفره مي‌رفتند. احتمالاً حدس مي‌زدند كه چنين نتيجه‌اي رقم بخورد.
ناكامي اميدها در بازي‌هاي آسيايي دلايل زيادي دارد. در واكاوي اين مسئله مي‌توان به نكات اصلي چون بي‌توجهي به تيم‌هاي پايه در رده‌هاي ملي و باشگاهي و بي‌برنامگي فدراسيون اشاره كرد. بي‌محلي به استعداديابي و پرورش بازيكنان مستعد در رده‌هاي نوجوانان و جوانان معضلي است كه پرهزينه‌ترين رشته ورزشي ايران چند دهه متوالي از آن رنج برده اما هرگز هيچ مديري درصدد حل اين مشكل ديرينه برنيامده. در اين مدت توجه به نونهالان، نوجوانان و حتي جوانان ادعايي پوچ و البته خنده‌د‌ار بوده، تا آنجا كه كمتر مربي شناخته شده‌اي حاضر به قبول مسئوليت هدايت اين تيم‌ها مي‌شود. اين در حالي است كه آقايان در پرداخت بودجه تصويب شده آن‌ها نيز عجله به خرج نمي‌دهند و ترجيح مي‌دهند اول چاله‌هاي تيم بزرگسالان را پر كنند و اگر چيزي از بودجه باقي ماند آن را صرف ساير امور از جمله تيم‌هاي پايه، تيم‌هاي بانوان، آموزش و... كنند.
جدا از بحث مالي بايد به اين مسئله توجه داشت كه حساب باز كردن روي تيم‌هاي پايه در فرهنگ فوتبال ما هنوز جا نيفتاده. هنوز بسياري از مديران و اهالي فوتبال صحبت در اين خصوص را بي‌مورد و بي‌اهميت مي‌خوانند. درحالي كه كشورهاي زيادي با سرمايه‌گذاري در اين زمينه در يك دهه گذشته تحولي اساسي را تجربه كرده‌اند. ژاپن بهترين نمونه آسيايي اين ادعاست. يك دهه پيش فوتبال ايران پر بود از لژيونرهايي كه در اروپا و تيم‌هاي مطرح توپ مي‌زدند. ولي حالا اين ژاپني‌ها هستند كه فوتبال قاره كهن را به نام خود در جهان مطرح كرده و در تيم‌هايي چون منچستر يونايتد لژيونر دارند.
باشگاه‌هاي فوتبال هم در به حاشيه رفتن اميدها سهيم هستند. به رغم اينكه اين روزها از مربيان گرفته تا مديران وطني همگي تلاش مي‌كنند تا وينگادا را مقصر اصلي ناكامي معرفي كنند اما خودشان بهتر از هر كسي مي‌دانند كه حاضر نيستند براي تيم‌هاي پايه خود بودجه تعريف كنند و ذره‌اي ارزش قائل شوند. خود همان‌ها هم مي‌دانند تا زماني كه از سنين پايين روي بازيكنان سرمايه‌گذاري نكنند نمي‌توانند انتظار موفقيت از تيم‌هاي اميد و بزرگسالان را داشته باشند. نه تنها در رده باشگاهي بلكه در رده ملي نيز فدراسيون فوتبال هيچ انگيزه‌اي براي تقويت فوتباليست‌هاي زير 18 سال ندارد. انتخاب كادرفني هر يك از تيم‌هاي پايه تنها كاري است كه در اين مدت براي نونهالان، نوجوانان، جوانان و اميدها انجام داديم. آن‌وقت همان‌ها منتظر بودند كه در عرض چند ماه اميدها در بازي‌ها شگفتي‌ساز شوند. بدون شك اگر بدون اتلاف وقت و دست و پنجه نرم كردن با حواشي خودساخته فكري براي اين تيم نكنيم در مسابقات انتخابي المپيك يك بار ديگر آرزوهايمان نقش برآب شده و حسرت صعودمان به المپيك 44 ساله خواهد شد.
با شرايطي كه فدراسيون فوتبال دارد و با توجه به اينكه خيلي‌ها منتظر رفتن رئيس خنده‌رو هستند، بعيد است كه به اين زودي‌ها تغييري در روند آماده‌سازي تيم‌هاي پايه ايجاد شود. آقايان ترجيح مي‌دهند بيشتر مراقب صندلي رياستشان باشند تا توجه به آينده‌سازان فوتبال ايران!

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن