تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819682773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موفقيت تضمين شده با سرمايه‌گذاري روي تيم‌هاي پايه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: موفقيت تضمين شده با سرمايه‌گذاري روي تيم‌هاي پايه
برنامه‌ريزي اصولي و پرورش بازيكنان از سنين نونهالي و نوجواني از جمله نكات كليدي است كه در فوتبال روز دنيا حسابي به آن توجه مي‌شود.


برنامه‌ريزي اصولي و پرورش بازيكنان از سنين نونهالي و نوجواني از جمله نكات كليدي است كه در فوتبال روز دنيا حسابي به آن توجه مي‌شود. اين در حالي است كه برخلاف كشورهاي صاحبنام اين رشته، در ايران كمترين توجهات نصيب نوجوانان و جوانان مي‌شود. با اين وجود هستند كشورهايي كه با بها دادن به استعداد و توانايي‌هاي بازيكنان كم سن و سال خود پيشرفتي چشمگير در فوتبال ملي خود تجربه كرده‌اند. در ادامه به نمونه‌هايي از موفقيت تيم‌هاي پايه در سراسر جهان اشاره مي‌كنيم.
 
  نيجريه؛ موفق در تيمداري
تيم ملي بزرگسالان اين كشور در عرصه بين‌المللي و در رقابت با بهترين‌هاي دنياي مستطيل سبز حرف زيادي براي گفتن ندارد. بر خلاف آن‌ها بازيكنان زير 23 ساله اين كشور تا دلتان بخواهد در رقابت‌هاي مختلف مقام آورده‌اند و از اعتبار فوتبال نيجريه دفاع كرده‌اند. تيم زير 17 سال عقاب‌ها تاكنون چهار بار قهرماني در جام جهاني نوجوانان را تجربه كرده و آخرين جام قهرماني‌شان را نيز همين سال گذشته از امارات به خانه بردند. در صورتي كه نوجوانان ايران در مرحله يك شانزدهم نهايي به همين تيم نيجريه باختند و دست خالي به كشور بازگشتند. نوجوانان نيجريه علاوه بر اين سه نايب قهرماني نيز در همين رقابت‌ها كسب كرده‌اند و در قاره سياه هم با افتخاراتي كه به دست آورده‌اند همواره حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته و دارند. تيم زير 20 سال نيجريه هم دست‌كمي از نوجوانان‌شان ندارد. شش قهرماني در جام ملت‌هاي آفريقا و دو نايب قهرماني در جام جهاني جوانان از جمله افتخارات جوانان نيجريه‌اي است. حال آنكه تيم اميد نيجريه تاكنون در چند دوره المپيك حضور داشته؛ در المپيك 1996 مدال طلا را به گردن آويختند و در 2010 هم مدال نقره را از آن خود كردند.

   اين ژاپني‌هاي فرصت‌طلب
بسياري از فوتبال‌دوستان از رشد چشمگير فوتبال ژاپن در چند سال گذشته شگفت‌زده هستند. اين در حالي است كه تلاش‌ها و برنامه‌ريزي دقيق روي تيم‌هاي پايه را بايد عامل اصلي سامورايي‌ها دانست. ژاپني‌ها ارزش زيادي براي رده‌هاي سني خود قائلند؛ تيم نوجوانان‌شان در دو جام جهاني 2011 و 2013 به مراحل پايان راه يافت، جوانان ژاپن 3 عنوان قهرماني قاره كهن را يدك مي‌كشند و اميدهاي ژاپني نيز دوبار خود را به مرحله يك چهارم نهايي المپيك‌هاي 2000 و 2012 رسانده‌اند.

   آلمان؛ ناكام در المپيك
ژرمن‌ها اگرچه در رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان جزو قدرت‌هاي اصلي محسوب مي‌شوند اما همچون فوتبال ايران در حسرت موفقيت در المپيك مانده‌اند. تيم زير 20 ساله‌هاي اين كشور سه قهرماني در جام جهاني، شش قهرماني و هفت نايب قهرماني در اروپا را در كارنامه دارد، ژرمن‌هاي زير 17 سال هم علاوه بر سه قهرماني و پنج نايب قهرماني در قاره سبز در جام جهاني 2011 روي سكوي سوم جهان ايستادند. با اين وجود شش دوره است كه از راهيابي به بازي‌هاي المپيك بازمانده‌اند.

   سلسائو و پايه‌هاي قوي
برزيل را همه به فوتبالش مي‌شناسند. هرچند اخيراً با تحقيري فراموش‌نشدني جام جهاني 2014 را پشت سرگذاشت اما به راستي نمي‌توان از سرمايه‌گذاري اين كشور روي تيم‌هاي پايه فوتبال حرف نزد. تيم ملي جوانان برزيل همواره يك پاي ثابت جام جهاني است، در سال 2011 قهرماني را جشن گرفته و 5 طلا، 3 نقره و 3 برنز را به ويترين افتخارات اين كشور اضافه كرده. در امريكاي جنوبي هم 11 بار فاتح جام ملت‌ها شده. علاوه بر اين اميدهاي سلسائو سه نايب قهرماني و دو عنوان سومي المپيك را تجربه كرده‌اند.
 
  اسپانيا
ماتادورها در چند سال اخير هرگز از سرمايه‌گذاري تيم‌هاي پايه غافل نشده‌اند. تيم ملي نوجوانان اسپانيا دو عنوان قهرماني متوالي اروپا را در سال‌هاي 2007 و 2008 تجربه كرده و در جام جهاني 2009 هم مدال برنز را به خانه برد. جوانان اسپانيايي نيز در جام جهاني چهار قهرماني گرفته‌اند كه آخرين آن در سال 2003 به دست آمده. اين در حالي است كه آخرين مدال تيم اميد اين كشور در بازي‌هاي المپيك مربوط به سال 2000 است. 


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن