تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):به امام سجّاد عليه‏السلام عرض كردم: مرا از تمام دستورهاى دين آگاه كنيد، امام عليه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819994058




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که باید به آیندگان منتقل شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > قزوین حجت الاسلام بهبودی:
دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که باید به آیندگان منتقل شود
قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در سپاه استان قزوین گفت: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که باید به عنوان امانتی ماندگار به نسل های آینده منتقل شود تا جوانان با دستاوردهای خون شهدا آشنا شده و از آن صیانت کنند.



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی معبودی دوشنبه شب در مراسم افتتاح نمایشگاه بزرگ دفاع مقدس با بیان اهمیت انتقال ارزشهای دوران جنگ به نسل جوان اظهارداشت: دوران دفاع مقدس برگ زرین تاریخ انقلاب اسلامی است که چون نگینی می درخشد و همه وظیفه داریم از آن صیانت کنیم.

وی افزود: در طول دو قرن گذشته هر جنگی که به کشور تحمیل شده بود یا ایران بازنده بود یا قراردادهای ننگینی را بر ما تحمیل کردند و تنها دورانی که مملو از افتخار و عزت است همین دوران است که ایران اسلامی در برابر همه کفر ایستاد و با سربلندی پیروز شد لذا انعکاس عظمت این دوران رسالتی سنگین و همیشگی است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

این مسئول تصریح کرد: در این جنگ چندگروه دنبال اهداف خود بودند که دولتهای فرامنطقه ای مانند آمریکا و ایادیش برای سرنگونی نظام تلاش می کردند نظام را ساقط کنند، برخی کشورهای عربی نمی خواستند انقلاب به کشورهای آنها سرایت کند و صدام که می خواست رهبری جهان عرب را برعهده گیرد که هیچکدام در اهداف خود موفق نشدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه استان یادآورشد: ایران اسلامی در این جنگ با آن که وارث انقلابی نوپا بود و خود را پیدا نکرده بود از دشمنان کمتر آسیب دید و هزینه کرد و در حالی که خسارات ما حدود 18 تا 22 میلیارد دلار برآورد می شد عراق بیش از 200 میلیارد دلار هزینه کرد و 700 هزار کشته و بیش از پنج میلیون نفر مجروح و اسرای فراوان دستاورد خوی تجاوزگری صدام بود که شکستی سنگین تلقی می شود.

بهبودی گفت: دوران جنگ بهترین فرصت برای شکوفایی خلاقیت فرماندهان جوان بود که با هدایت رهبری و حضور گسترده اقشار مختلف مردم ندای وحدت سرداده شد و همه به صحنه آمدند و حماسه ای بزرگ خلق کردند که در تاریخ ماندگار شد.

وی اضافه کرد: رزمندگان با ایمان الهی به صحنه آمدند و با طراحی جنگ توانستند عملیات را بدرستی هدایت کنند و با طراحی جنگ و ساخت پلهایی که در دانشگاههای نظامی نیز نمونه نداشت موجب شگفتی دشمنان شدند و امروز با بهره گیری از تجربه همان دوران توانسته ایم در حوزه نظامی در زمره 10 کشور برتر جهان قرار گیریم و شاخص باشیم.

انقلاب اسلامی در کشورهای همسایه تاثیرگذار بوده است

حجت الاسلام بهبودی یادآورشد: امروز تاثیر انقلاب اسلامی در کشورهای منظقه موجب شده تا ملل مسلمان علیه ظلم و ستم قیام کنند و دیگر زیر بار زور نروند و حکومت های خودکامه را بر نمی تابند و این موضوع غرب را نگران کرده است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای بیان حماسه ها و عزت آفرینی این دوران به نسل جوان است تا بدانند در سایه وحدت و انسجام نیروهای مردمی و رهبری هوشمندانه امام راحل توانستیم به موفقیت و پیروزی برسیم.

این مسئول بیان کرد: دوران دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است که باید در اختیار همگان باشد تا در تداوم مسیر مورد استفاده قرار گیرد و چراغ راه ایندگان باشد.

در ادامه سرهنگ هاشم آذربایجانی مسئول نمایشگاه هفته دفاع مقدس با بیان اهمیت اجرای برنامه های فرهنگی در هفته دفاع مقدس اظهارداشت: در نمایشگاه امسال برنامه های متنوعی پیش بینی شده که برپایی غرفه های فرهنگی، تهدیدات نرم، کاروان راهیان نور، ساخت سنگر و کانال مشابه زمان جنگ، مشابه سازی تیم های تفحص شهدا، نمایش ابزار نظامی و مرحله دوم بازسازی عملیات پیروزمندانه والفجر چهار، مرحله سوم بازگویی روایات جنگ از زبان رزمندگان و اجرای عملیات پس از نماز مغرب و عشاء از مهمترین برنامه هاست.

آذربایجانی تصریح کرد: در حسینیه نمایشگاه هم با حضور اقشار مختلف مردم و فرماندهان نیروهای مسلح، طلاب، دانشجویان، دانش آموزان، جهادگران، بنیاد شهید نسبت به بیان خاطرات اقدام خواهد شد تا یاد شهدا زنده شود.

در ادامه مرتضی روزبه استاندار از قسمتهای مختلف نمایشگاه دیدن کرد.


۱۳۹۳/۷/۱ - ۰۸:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن