تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819403677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آماده پذيرايي از 5000 دانشجوي قرآني در سال تحصيلي جديد هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۵۶ب.ظ)
رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم خبر داد: آماده پذيرايي از 5000 دانشجوي قرآني در سال تحصيلي جديد هستيم رئيس دانشگاه علوم ومعارف قرآن کريم از آمادگي کامل اين دانشگاه براي سال تحصيلي ۹۳-۹۴ خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج ، آيت الله دکتر احمد عابدي ضمن تبريک فرارسيدن سال تحصيلي جديد و فراگيري علم به تمامي دانشجويان و اساتيد دانشکده هاي علوم قرآني سراسر کشور ، اظهار کرد: با توجه به سخن پيامبر (ص) مبني بر يادگيري و آموزش که مي فرمايد :« اطاعت از فرمان الهي و پرستش ذات اقدس او بر اثر علم است ، خير دنيا و آخرت در پرتو علم بدست مي‎آيد، و شرّ دنيا و آخرت از جهل و ناداني دامن‎ گير انسان مي‎شود »، علم آموزي يکي از موارديست که هميشه از سوي خداوند مورد تأکيد قرار گرفته و نزد پروردگار منان منزلت و جايگاه والايي دارد. به طوري که قرآن اين معجزه الهي با خواندن و فراگيري دانش به پيامبر ابلاغ گرديد.
وي همچنين افزود : آموزش علوم قرآني از بالاترين مراتب آموزش و علم آموزيست که نصيب دانشجويان قرآني گرديده است . اين دانشجويان در مسير قرآن گام برداشته اند و بايد تمام زندگيشان سمت و سوي قرآني بگيرد و آن را در تمامي مراحل زندگي اجرا نمايند. در اين صورت است که علم با عمل همراه مي شود.
رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم در ادامه با اشاره به فعاليت هاي بي دريغ در حوزه هاي مختلف پژوهش و فناوري ، آموزش و تحصيلات تکميلي ، دانشجويي ، قرآن و عترت و پشتيباني و توسعه ، آمادگي اين دانشگاه و تمامي شعبات آن در سراسر کشور را براي سال تحصيلي جديد اعلام نمود و افزود : باتلاش و کوشش فراوان مسئولين و کارشناسان در معاونت هاي مختلف دانشگاه در جهت پرورش نخبگان و ممتازان قرآني ، امسال نيز همچون سال هاي گذشته دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم يک سير صعودي در زمينه هاي مختلف علمي ، آموزشي ، پژوهشي و فرهنگي را طي خواهد کرد .
آيت الله عابدي در خصوص تعداد دانشجويان حال حاضر در دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم بيان کرد : امسال حدود ۵۰۰۰ دانشجو در سه مقطع کارشناسي ، کارشناسي ارشد و دکتري به تحصيل و آموزش در زمينه هاي مختلف قرآني در دانشکده هاي علوم قرآني سراسر کشور خواهند پرداخت که اين تعداد نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است و اين رشد کمي حاصل تلاش و پشتکار فراوان مسئولين ، مديران و کارشناسان در معاونت آموزش و تحصيلات تکميلي دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم مي باشد.
وي در تشريح اقدامات دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم در بخش آموزش و تحصيلات تکميلي گفت : امسال حدود ۱۵۰۰ دانشجوي جديدالورود وارد دانشکده هاي علوم قرآني مي شود که با اين وجود رشد ۴۰ در صدي دانشجو را در دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم شاهدخواهيم بود . همچنين براي اولين بار ۵۵۰ نفر در مقطع کارشناسي ارشد در رشته هاي علوم قرآن ، تفسير قرآن و علوم قرآن و حديث و ۱۳ نفر در مقطع دکتري دررشته تفسير تطبيقي از سوي اين دانشگاه پذيرش شده اند.
اين استاد حوزه و دانشگاه تصريح کرد : به منظور موفقيت دانشجويان علوم قرآني در سال تحصيلي ۹۳ – ۹۴ کلاسهاي آموزشي کارشناسي ارشد همراه با آزمون هاي آنلاين به صورت مجازي براي دانشجويان دانشکده هاي علوم قرآني سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وي در ادامه در خصوص برنامه هاي پژوهشي دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم بيان کرد: بحمدالله با برنامه ريزي هاي دقيق معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه ، پيشرفت بسيار خوبي در زمينه هاي مختلف پژوهشي داريم به طوري که حدود ۴۰۰ پروژه و پايان نامه در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد در موضوعات مرتبط با حوزه تفسير و علوم قرآني با راهنمايي و مشاوره اساتيد هيأت علمي دانشگاه نگاشته شده است که عموما در مسابقات و جشنواره هاي قرآني حائز رتبه گرديده اند.
دکتر عابدي با اشاره به تفاهم نامه هاي اين معاونت با ساير مراکز علمي اظهار کرد : معاونت پژوهش و فناوري دانشگاه اقدام به انعقاد تفاهم نامه با ۴۰ مرکز علمي، آموزشي و پژوهشي از جمله وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه علوم اسلامي رضوي، جامعه المصطفي العالميه، دانشگاه قم، دانشگاه قرآن و حديث، معاونت پژوهشي حوزه علميه و سازمان اوقاف و امور خيريه و ....نمودهاست که اين تفاهم نامه ها در جهت تقويت تعاملات علمي ميان دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم با ساير مجموعه هاي دانشگاهي و حوزوي است که چشم انداز آن را مي توان در قالب چاپ مشترک کتب و مجلات و برگزاري کرسي¬هاي نظريه پردازي و همايش هاي ملي و بين المللي ترسيم نمود..
وي همچنين تصريح کرد : در بخش فناوري اين معاونت نيز پيشرفت هاي چشمگيري از جمله راه اندازي اتوماسيون تغذيه و راه اندازي بخش خوابگاه هاي دانشجويي در بخش دانشجويي سامانه جامع گلستان با همکاري معاونت دانشجويي ، راه اندازي فيبر نوري دانشگاه جهت گسترش برنامه هاي آموزشي و پژوهشي و ... حاصل گرديده است.
رئيس دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم برنامه هاي معاو.نت دانشجويي را براي سال تحصيلي جديد بسيار متنوع عنوان کرد و افزود : اين معاونت در چهار بخش تغذيه ، ورزش ، مشاوره و خوابگاه فعاليت هاي بسياري را در جهت رفاه و آسايش دانشجويان عزيز قرآني انجام داده است که از مهمترين آن مي توان به اهداي تسهيلات به متقاضيان وام دانشجويي ، يک پارچگي تنوع غذاي تمامي دانشکده هاي علوم قرآني ، اتوماسيون جامع تغذيه ، نوسازي و بهسازي خوابگاه هاي دانشجويي ، کلاس هاي مشاوره ويژه برادران و خواهران با استفاده از بهترين اساتيد در اين زمينه ، برگزاري مسابقات ورزشي درون دانشکده اي و ميان دانشکده اي و احداث سالن ورزشي در برخي دانشکده ها براي بالا بردن سطح نشاط و روحيه اين دانشجويان، اشاره کرد .
آيت الله دکتر احمد عابدي در ادامه برنامه هاي قرآني و فرهنگي را در دانشگاه يک امر ضروري عنوان کرد و افزود: قرآن و عترت و موضوعات فرهنگي از نياز هاي روز جوانان و جامعه مي باشد و معاونت قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کريم در زمينه شناساندن و ترويج فرهنگ قرآني در ميان دانشجويان بسيار مورد مطلوب ظاهر شده است .
وي خاطرنشان کرد: اين معاونت براي آغاز سال تحصيلي برنامه هاي متنوعي از جمله برگزاري محفل قرآني ، اهداي قرآن کريم به دانشجويان جديدالورود ، تقدير از دانشجويان فارق التحصيل و همچنين برنامه هاي متنوعي همچون برگزاري دوره هاي روخواني و روانخواني ويژه دانشجويان جديد ، برگزاري اردوهاي قرآني و فرهنگي ، برگزاري مراسم وجشن در مناسبت هاي مختلف و ... از برنامه هاي اين معاونت در طول سال تحصيلي مي باشد .














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن