تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مومن همانند دو کفه ترازوست. هرگاه به ایمانش افزوده گردد، به بلایش نیز افزوده می ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803282392




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ملت ایران در برابر زورگویی ایستادگی می‌کند/ مردم منطقه با مقاومت تروریست‌ها را سر جایشان خواهند نشاند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری رسا:



رییس‌ جمهور در مراسم رژه نیروهای مسلح:
ملت ایران در برابر زورگویی ایستادگی می‌کند/ مردم منطقه با مقاومت تروریست‌ها را سر جایشان خواهند نشاند خبرگزاری رسا ـ رییس‌ جمهور مقاومت ۸ ساله ملت ایران در دوران دفاع مقدس را سد محکمی در برابر همه توطئه‌های آینده دشمنان دانست و گفت: اگر چه ظاهر این دوران ۸ ساله دفاع بود، اما باطن آن بازدارندگی در برابر انواع توطئه‌هایی بود که دشمن در فکر خود علیه ملت بزرگ ایران می‌پروراند.



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در جوار مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: ولی متاسفانه دشمن درس لازم را از این موضوع نیاموخت و 8 سال دیگر در برابر این ملت به بهانه مسأله هسته‌ای بپا خاست در حالی که این ملت نشان داده که هرگز در برابر فشار غرب و ابرقدرت‌ها سر فرود نیاورده‌ و نخواهد آورد.رییس‌ جمهوری اظهار داشت: از عصر روز 31 شهریور 1359 که تجاوز دشمن شروع شد و همزمان فرمان امام راحل صادر گردید همه مردم به خیابان‌ها آمده، لباس رزم پوشیدند و به سمت جبهه‌های نبرد حرکت کردند و در کمتر از 24 ساعت سیل مردم ایثارگر به سمت جبهه های غرب و جنوب سرازیر گردید و همه و همه در صف واحد در برابر متجاوزین ایستادند.
رییس شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: دنیا تصور می‌کرد که اگر روزی شرق و غرب در مسأله‌ای در کنار هم متحد شوند و اگر پول مرتجعین در کنار سلاح شرق و غرب قرار گیرد، می‌توانند انقلابی را به شکست بکشانند، این اشتباه بزرگ قدرت‌های بزرگ و مرتجعین در دیروز قبل از انقلاب و در دیروز دفاع مقدس و در امروز ایستادگی مردم ما در برابر توطئه‌هاست.
دکتر روحانی با طرح این سوال که چرا غرب و دیگران اشتباهات خود را تکرار می‌کنند، اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب در دو 8 سال یعنی 16 سال، همه در کنار یک رژیم سفاک ایستادند و ملت ما تنها تحت فرمان امام و راهبرشان در برابر سفاکان، متجاوزین، دیکتاتورها، مستبدین و همه حامیان آنها از شرق و غرب ایستادگی و مقاومت کرده و 22 بهمن را خلق کردند و حماسه و پیروزی بزرگ سیاسی را در عصر و دوران ما که در دهه‌های گذشته بی‌سابقه بود، بوجود آوردند و پرچم انقلاب اسلامی را در این کشور و در سراسر منطقه به اهتزاز درآوردند.
رییس‌ جمهوری گفت: دشمن زمانی که مشاهده کرد در دو 8 سال در برابر ملت ایران شکست خورد، متاسفانه از تجربه خود درس نیاموخت و 8 سال سوم را به عنوان تجاوز و جنگ بر ملت و مردم ما تحمیل کرد و در این دوران هم رزمندگان ما در جبهه‌ها پیروز شدند نه از آواکس‌های آمریکا و نه از میراژ غربی‌ها و نه میگ 25 شرقی‌ها و نه از انواع تانک‌ها، نفربرها و موشک‌های شرق و غرب و نه حتی سلاح شیمیایی اهدایی غرب و نه از ماهواره‌های جاسوسی و نه از تبلیغات، و نه از ابزار سیاسی آنها در سازمان ملل از هیچ کدام آنها نهراسیدند و راه خود را ادامه دادند و مطمئن بودند که اگر در راه حق بایستند، خدای بزرگ نیز در کنار آنها بوده و پیروز خواهند شد.
دکتر روحانی اضافه کرد: ملت ایران با ایستادگی خود در دوران دفاع مقدس نشان داد که اگر بمباران، سختی و مشکلات در برابر آنها ظاهر شود، هرگز آنها را در راه و مسیر خود سست و ناتوان نخواهد کرد و هیچگاه در برابر دشمن سر تسلیم فرود نخواهند آورد و خداوند در کنار صبرپیشگان و استقامت‌کنندگان قرار داشته و آنها محبوب حق‌ هستند.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه ملت بزرگ ایران پیروزی‌های بزرگی را در 8 سال دفاع مقدس آفریدند که دشمنان هرگز آن را باور نمی‌کردند، اظهار داشت: یکسال بیشتر از تجاوز نگذشته بود که عملیات بزرگ شکست حصر آبادان را نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران رقم زدند و به دنبال آن فتح بستان و فتح‌المبین و بالاخره شکست حصر خرمشهر و پیروزی خونین شهر در سال 61 اتفاق افتاد و هر روز پیروزی‌های جدیدی در سراسر مناطق جنگی به وقوع پیوست.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: اگر چه در مقاومت هشت ساله به جان عزیزان ما صدمه خورد و بهترین فرزندان این مرز و بوم تقدیم راه جهاد شدند و خسارت‌های مادی به مردم وارد شد، اما گویا ملتی جدید و کشوری جدید و با روحیه‌ای نو و با قدرتی جدید در این کشور خلق شد.
رییس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: با ایثارگری و مقاومت ملت ایران در دوران جنگ تحمیلی، دشمن نتوانست به اهداف خود دست یابد و صدمه‌ای به انقلاب ما بزند و یا تمامیت ارضی ما را خدشه‌دار کند و عزت ملت ما را زیر سوال ببرد و نه اینکه توانست راهی را برای تجاوز آینده خود بگشاید.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه ایستادگی 8 ساله ملت ایران سد محکمی در برابر همه توطئه های آینده دشمنان بود، گفت: دوران دفاع 8 ساله، ظاهرش دفاع بود، اما باطن آن بازدارندگی در برابر انواع توطئه‌هایی بود که دشمن در فکر خود می‌پروراند. ولی متاسفانه دشمن درس لازم را نیاموخت و 8 سال دیگر در برابر این ملت بپا خاست و به بهانه مساله هسته‌ای و اینبار به شکل جدید، جنگ اقتصادی و تحریم را بر ملت ما تحمیل کرد اما مردم ما در 8 ساله چهارم هم ایستادگی و مقاومت کردند و به جهانیان اعلام کردند، ما به فکر ساخت سلاح کشتار جمعی نبوده‌ و نیستیم، اما برای توسعه، پیشرفت علمی واحقاق حقوق خود، هرگز در برابر فشار غرب و ابرقدرت‌ها سر فرود نیاورده‌ و نخواهیم آورد.
دکتر روحانی خاطر نشان کرد: ملت بزرگ ما در طول یکسال گذشته بعد از حماسه سیاسی، امروز در راه ایجاد حماسه اقتصادی تلاش می‌کند برای اینکه اقتصاد مقاومتی را بسازد و بتواند بر مشکلات اقتصادی خود فائق آید و به حول و قوه الهی در شرایطی که هنوز تحریم دشمن باقی است ملت بزرگ ما توانست هم قدم‌هایی از مسأله تورم و رکود فاصله بگیرد و هم توانست قدم‌های اولیه برای رونق اقتصادی بردارد.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه جامعه امروز ما جامعه‌ای متحد و منسجم است، اظهار داشت: نه تنها ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی ما صف و مشت گره کرده واحدی در برابر دشمنان هستند، بلکه همه اقوام و مذاهب و سراسر کشور ما همه یکپارچه تحت لوای پرچم جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و راهبری و دولت واحد در برابر دشمنان ایستاده‌ و خواهند ایستاد.
دکتر روحانی با تأکید بر اینکه ما از فشار دشمن هراسی نداریم، گفت: ما ملت صلح هستیم و قصد تحمیل جنگ به هیچ کشوری نداشته‌، نداریم و نخواهیم داشت و نمی‌خواهیم با ایجاد جنگ و فروش سلاح سفره خود را رنگین کنیم. آنچنان که برخی از کشورهای غربی سفره خود را با خون ملت‌های دیگر رنگین می‌کنند، ما سفره خود را با عرق جبین، تلاش و کوشش و مجاهده و اقتصاد پاک و نان حلال رنگین خواهیم کرد. ما قصد جنگ و تجاوز نداریم، اما در برابر تجاوز و جنگ تحمیلی و هرگونه تحمیل ایستادگی کرده و ایستادگی خواهیم کرد.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه نیروهای مسلح ما توانسته‌اند با اختراعات متعدد، ابتکار، سلاح های جدید و با ایمان و روحیه و انگیزه بالای خود، قوی‌ترین نیروی مسلح را در منطقه ما بوجود آورند، گفت: ما به نیروی مسلح خود افتخار کرده و در برابر قدرت نیروهای مسلح‌مان سر تواضع فرود می‌آوریم. دولت با همه توان و امکانات خود، به حمایت نیروهای مسلح و تقویت آنها می‌پردازیم و تردید نداریم که همه مردم ما پشتوانه قوی نیروهای مسلح و نیروهای مسلح نیز پشتوانه قوی ملت بوده‌ و هستند.
دکتر روحانی با اشاره به وجود آشوب و ناامنی در منطقه تصریح کرد: امروز متاسفانه در منطقه ما آشوب و ناامنی و همچنین ترور و وحشت همه جا را فرا گرفته است. ایران منطقه ثبات در منطقه حساس خاورمیانه است.
رییس‌ جمهوری با بیان اینکه ایران در همه جا به مظلومین کمک کرده و همچنان کمک خواهد کرد، اظهار داشت: ملت‌های منطقه در برابر ترور و تروریزم می‌ایستند و تروریست‌ها را به جای خودشان خواهند نشاند و نیروهای مسلح و دولت جمهوری اسلامی ایران، کمک و یار آنها در این مبارزه خواهد بود.
دکتر روحانی با بیان اینکه امروز شاهد پیروزی‌های درخشان در عراق، سوریه، ‌غزه، فلسطین و حتی شهامت‌های بلندی در یمن و انسجام‌های جدیدی در افغانستان هستیم، گفت: خوشحالیم که ملت‌های منطقه در برابر توطئه‌های ابرقدرت‌ها ایستادگی کرده و ایستادگی می‌کنند و همگی متحد و منسجم در پی به اهتزاز در آوردن پرچم توحید، اسلام، استقلال‌ و ایستادگی در سراسر دنیای اسلام در برابر مستکبرین خواهیم بود و تردید نداریم که اگر ایستادگی ما ادامه پیدا کند، نصرت و پیروزی نهایی از آن ما خواهد بود إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم.
رییس‌ جمهوری در ادامه با تجلیل از ایستادگی و فداکاری خانواده‌های ایثارگران و شهدا گفت: خانواده ایثارگران در طول دوران بعد از دفاع مقدس با وجودی که عزیزترین عزیزان خود را تقدیم کرده‌اند، با چهره بشاش و شاداب ایستاده‌اند و به کار خود افتخار می‌کنند و آماده‌اند که باز هم برای این کشور و سرزمین و برای اسلام، انقلاب و نظام اسلامی‌ خود فداکاری کنند.
دکتر روحانی با اشاره به اینکه دولت همه تلاش خود را برای تقویت بیشتر نیروهای مسلح و برای رفاه خانواده‌های ایثارگر و شهدا بکار گرفته و بکار خواهد گرفت، اظهار داشت: دولت در ماه مهر امسال همه مطالبات و معوقات مربوط به دوران پس از سال 86 خانواده‌های ایثارگران را پرداخت خواهد کرد و ان‌شاء‌الله یک هزار و 700 میلیارد تومان در مهرماه به عنوان بازپرداخت معوقات به این خانواده‌ها تقدیم خواهد شد. البته روشن است که دولت هر چه در توان داشته باشد و تقدیم این خانواده ها کند، در برابر کار عظیم و بزرگ آنان آنچنان ناچیز است که نمی توان به زبان آورد.
رییس‌ جمهوری در ابتدای سخنان خود امام راحل را قافله سالار ایستادگی و مقاومت در این سرزمین دانست و گفت: همچنان از روح بلند امام راحل و از خط او درس می‌آموزیم و بی‌تردید مسیری که او برای ما مشخص کرد، مسیر تعالی و سعادت برای جامعه بزرگ ایران بوده و خواهد بود.
دکتر روحانی همچنین با اشاره به اینکه شهدا عزت، عظمت و بلندی و سرافرازی را برای مردم ما به ارمغان آوردند، اظهار داشت: هنوز هم بعد از 34 سال عطر خون پا شهیدان، مشام همه ملت ایران و مسلمانان و مستضعفین را مملو از شادی و غرور ساخته است و جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های معظم این عزیزان مسیر و راه درست ایستادگی و مقاومت در برابر متجاوزین را با اخلاق، رفتار، صبر و استقامت خود به ما می‌آموزند.
رییس‌ جمهوری در ادامه رهبر معظم انقلاب اسلامی را موجب وحدت، انسجام جامعه و نیز قدرت، مقاومت و ایستادگی جامعه بزرگ اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: همگان مشاهده کردیم که در هفته‌های گذشته چگونه دل‌های همه به قلب بزرگ تپنده کشور متصل بود و مردم یکبار دیگر به مناسبتی که پیش آمد ارادت و دلدادگی خود را به خوبی در برابر این بزرگمرد نشان دادند./916/د102/ع




۱۳۹۳/۶/۳۱






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری رسا]
[مشاهده در: www.rasanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن