تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820599920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاپیتان سابق تیم فوتسال لیگ برتری زغال‌سنگ کرمان: تصمیم‌گیری دیگران فوتسال کرمان را نابود کرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: کاپیتان سابق تیم فوتسال لیگ برتری زغال‌سنگ کرمان:
تصمیم‌گیری دیگران فوتسال کرمان را نابود کرد
کاپیتان سابق تیم‌های فوتسال لیگ برتری زغال‌سنگ و اشکان کرمان گفت: تصمیم‌گیری بیگانگان و افراد غیرمتخصص که هیچ سر رشته‌ای از فوتسال نداشته‌اند، موجب شده تا فوتسال مستعد کرمان نابود شود.

خبرگزاری فارس: تصمیم‌گیری دیگران فوتسال کرمان را نابود کرد



به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رسول عزیزی کاپیتان و بازیکن تاثیرگذار تیم‌های اشکان و زغال‌سنگ کرمان در لیگ برتر فوتسال کشور منتقد امروز وضعیت فوتسال کرمان است و می‌گوید با وجود استعدادها و سرمایه‌های زیادی که در فوتسال کرمان نهفته است، تصمیم‌گیری‌های افراد غیرمتخصص موجب سقوط فوتسال کرمان شده است. وی در گفت‌وگو تفصیلی با خبرنگار فارس در کرمان پیرامون مشکلات و معضلات ورزش کرمان صحبت‌های جالب و قابل تاملی را مطرح کرد و در نهایت با نقد برگزار کنندگان مسابقات جام رمضان تصمیم‌گیری‌های همین اشخاص را موجب افت کیفی این مسابقات در قیاس با سال‌های گذشته دانست. فارس: آقای عزیزی از فوتسال صحبت کنید از روزهایی که به عنوان کاپیتان تیم کرمان در لیگ برتر کشور حضور داشتید. همان گونه که کشورها حاصل دسترنج ورزشی خود را با حضور در بالاترین سطوح مسابقات ورزشی مانند جام‌ها و لیگ‌های جهانی و یا مسابقات المپیک به‌دست می‌آورند، حاصل تلاش و کوشش اهالی فوتسال کرمان صعود به لیگ برتر کشور و حضور در بالاترین سطح مسابقات ورزشی فوتسال در ایران بود. روزهای تلخ و شیرینی را به همراه تیم کرمان در لیگ برتر تجربه کردم که از نظر ورزشی برایم تجربیات خوبی بود و از حیث حرفه‌ای مسائلی را دیدم که در نهایت موجبات تاسف و تاثرم را در پی داشت. فارس: سابقه شما در فوتسال کرمان چگونه است و آیا از عملکرد خود راضی هستید؟ 15 سال در فوتسال کرمان سابقه دارم و از این مدت قریب به یک دهه را به صورت حرفه‌ای فوتسال بازی کردم، طی این مدت سه سال به عنوان کاپیتان و به همراه تیم‌های زغال‌سنگ و اشکان در لیگ برتر فوتسال کشور بازی کردم و تصور می‌کنم با وجود برخوردها و رفتارهای مسئولان هم‌بازی‌های من در آن دوران هیچ‌گاه برای تیم کرمان کم نگذاشتند و با تعصب و غیرت برای تیم بازی کردند. فارس: چرا فوتسال کرمان خیلی زود مسیر سقوط را در پیش گرفت؟ پاسخ این سئوال را باید از آقایان مسئول بپرسید در مدتی که تیم در لیگ برتر حضور داشت در استان شور و هیجان زیادی  برپا شده بود و خیلی‌ها حضور ما در لیگ برتر را تبریک می‌گفتند، اما در مقام عمل کسی برای حفظ این سرمایه بزرگ «حضور در لیگ برتر فوتسال با جوانان کرمان» اقدامی نکرد.

شاید باور کردن این موضوع کمی سخت و دور از تصور باشد که تیم کرمان تنها با بودجه‌ای در حدود 50 میلیون تومان بسته شد، اما در همان سال‌ها افرادی بودند که با برچسب مسئول در کنار دلال‌ها بازیکنانی را راهی تیم فوتبال اصلی کرمان کردند که دریافتی این بازیکنان تاریخ مصرف گذشته در حدود پنج تا شش برابر کل بودجه تیم فوتسال ما بود. نکته جالب آن که در این سه سال تیم هر فصل برای نیفتادن کار خود را آغاز می‌کرد و باتوجه به داشته‌هایش تمام تلاش و هم‌وغم بچه‌های تیم حفظ آبرو و اعتبار ورزش کرمان بود، غافل از آنکه آنها که می‌بایست برای حفظ این تیم پشتیبانی خوبی از آینده‌سازان بی‌ادعای فوتسال کرمان داشته باشند با بهانه‌های واهی به دنبال فرار از میدان مسئولیت‌پذیری بودند. فارس: صحبت‌های شما حکایت این است که مشکل را در ضعف مدیریت می دانید. بله مشکل ما دقیقا ضعف مدیریت است، افرادی خود را مالک و صاحب فوتسال می‌دانستند که سابقه و کارنامه‌ای در این رشته نداشتند و می‌خواستند به‌واسطه فوتسال به شهرت و نام و نشانی برسند. به نظر من این مشکل در چند سال اخیر دامنگیر تمام ورزش کرمان شد و افرادی به کرسی ورزش تکیه کردند که هرگز نتوانستند خواسته‌های قشر ورزشی استان را فراهم کنند، برخی درگیر بازی‌های سیاسی شدند و برخی هم برای رسیدن به کرسی‌های مدیریت دیگر ورزش را بهترین مکان برای سکوی پرتاب شدنشان دیدند. فارس: به نظر شما یک مدیر با رعایت چه اصولی می‌تواند در ورزش موفق باشد؟ یک مدیر وقتی در ورزش موفق می‌شود که برنامه‌ریزی و حل و فصل مشکلات و معضلات ورزش تمام دغدغه‌اش باشد، همه ما عادت کرده‌ایم مشکلات را به کمبود منابع مالی ارتباط دهیم در صورتی که از جایگاه مدیریت در عرصه ورزش غفلت کرده‌ایم. به نظر من تفکر و برنامه‌های یک مدیر موجب ورود منابع مالی به ورزش می‌شود، جایگاه یک مدیر متفکر و توانمند ورزشی به مراتب برتر از پول و اعتبارات در ورزش بالاتر است، اگر پول و اعتبارات به میزان کافی وجود داشته باشد، همه راه خرج کردن آن را به خوبی می‌دانیم، اما مدیریت یک شایستگی و لیاقت می‌خواهد. فارس: فکر می کنید ورزش کرمان با مدیریت کنونی چه مسیری را در پیش بگیرد؟ باید با برنامه باشیم و متحد شویم تا با کمک هم در مسیر موفقیت گام برداریم، اگر وضعیت ورزش کرمان را بررسی کنیم، متوجه می شویم با شرایط مطلوب و آرمانی خود فاصله داریم، حد مطلوب و ایده‌آل‌های هر استانی داشتن تیم‌های لیگ برتری در رشته‌های مختلف و با حضور ورزشکاران پرورش‌یافته بومی است.

اکنون و در این مقطع ورزش کرمان در سطح لیگ‌های برتر کشور جایگاه غیرقابل قبول و حتی فاجعه‌باری را دارد، فوتبال و فوتسال، والیبال و بسکتبال، کشتی و تکواندو، واترپلو و ... در طی چند سال گذشته هر روز جایگاه متزلزل و در حال سقوطی را از خود به نمایش گذاشته‌اند به نظر من این وضعیت برای اهالی ورزش کرمان رنج‌آور است. اهالی ورزش همان‌هایی هستند که خاک‌خورده ورزش هستند و در سال‌های متمادی به وظیفه خود برای حراست و حفاظت از ورزش به خوبی عمل کرده‌اند، اما طی سال‌های اخیر با سپرده شدن ورزش به افراد غیر متخصص و نااهل سرانجامی جز سقوط و سراشیبی نصیب ورزش نشده است. فارس: پس باید ورزش را به اهالی ورزش سپرد. بله، اکنون مدیریت ورزش استان و باشگاه مس به افرادی سپرده شده که ورزشی هستند و سابقه ورزشی دارند و قطعا طرح و برنامه‌های بهتری را در قیاس با افراد غیرورزشی برای ارتقای وضعیت ورزش استان در دستور کار خود دارند در این سال‌ها افرادی وارد ورزش کرمان شدند و امورات را به‌دست گرفتند که بیشتر به دنبال مطرح کردن خود بودند.

فارس: جام رمضان همه‌ساله با شکوه خاصی در شهر کرمان برگزار می‌شد، اما فوتسالی‌های کرمان به وضعیت برگزاری این جام در دو سال اخیر انتقاد دارند و شما هم گویا از برگزاری مسابقات رضایت نداشتید. این مسابقات همه‌ساله با شرکت بیش از 60 تیم در شهر کرمان برگزار می‌شد، اما امسال این مسابقات تنها با حضور 20 تیم برگزار شد، آیا کسی می‌داند دلیل عدم استقبال تیم‌ها از حضور در مسابقات چیست؟ در برگزاری منظم یک جام رمضان درمانده‌ایم  که یکی از دلایلش همین سوء‌مدیریت است، کار را از دست اهالی فوتسال گرفته‌اند و به غیر فوتسالی‌ها سپرده‌اند. مشخص است که شما وقتی مسئولیت برگزاری مسابقات را به کارمند یکی از ارگان‌ها محول کنی، وی توانایی برگزاری بازی‌ها را ندارد، فردی که از صبح تا عصر باید در محل کارش با ارباب‌رجوع سرو کله بزند، قطعا توان برنامه‌ریزی مناسب برای برگزاری یک جام را ندارد، برگزاری مسابقات در سالن‌های غیراستاندارد، عدم استقبال تماشاگران از بازی‌ها، برگزاری فینال مسابقات در فاصله 10 روز پس از پایان ماه رمضان با توجه به عدم استقبال تیم‌های شرکت‌کننده همگی حکایت از سوء‌‌مدیریت در فوتسال دارد. بی‌برنامگی و تغییر مکرر محل برگزاری مسابقات، عدم حضور ماموران انتظامی، عدم معرفی بهترین‌های جام، حمله عده‌ای تماشاگران به سمت داور دیدار نیمه‌نهایی و درگیری در حین برگزاری مسابقات همه بیانگر بی برنامگی است. ================ گفت‌وگو از: عباس آقاملائی ================ انتهای پیام/80011/س40

93/06/30 - 12:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن