تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803946445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش جدید برای کند کردن برنامه هسته ای ایران


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: روش جدید برای کند کردن برنامه هسته ای ایران


یک خبرگزاری غربی با اشاره به مذاکرات هسته ای در حال انجام میان ایران و گروه ۱+۵ در نیویورک، از ارائه پیشنهادی جدید در این گفتگوها به دلیل مخالفت نمایندگان جمهوری اسلامی ایران با خواسته های نامشروع طرف های غربی خبر داد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر از مهر، آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات های حاضر در نیویورک با اشاره به مخالفت ایران با خواسته گروه 1+5 برای کاهش تعداد سانتریفیوژهای خود، از ارائه پیشنهادی جدید در این رابطه خبر داد.

بر اساس اظهارات این دیپلمات ها که آسوشیتدپرس اشاره ای به هویت آنها نکرده، ایران پیشنهاد جدیدی در مذاکرات اتمی دریافت کرده که بر اساس آن به جای کاستن از تعداد سانتریفیوژهای خود که از اختلافات اساسی میان طرفین به شمار می‌رود، اتصالات تزریق اورانیوم به آنها را قطع کند.

مذاکرات هسته ای

پس از آغاز دور تازه مذاکرات اتمی میان ایران و گروه 1+5 در نیویورک، روز گذشته روزنامه نیویورک تایمز از قول منابع دیپلماتیک که نامشان را فاش نکرد، گزارش داد که واشنگتن در حال بررسی طرح جدیدی برای ارائه است که تمرکز آن بر قطع اتصالات سانتریفیوژها است. در این روزنامه عنوان شده است که با این کار ایران می‌تواند اعلام دارد که سانتریفیوژ‌های خود را دست نخورده نگاه داشته و غرب هم بگوید که فاصله ایران برای دستیابی به تسلیحات هسته ای را افزایش داده است. در این گزارش آمده است:  آمریکا در طول سال‌ها از روش‌های مختلف از خرابکاری، حملات سایبری و تحریم‌های اقتصادی برای کند کردن تولید سوخت هسته ای ایران استفاده کرده است و حالا هم واشنگتن در تلاش است تا با ترکیبی از دیپلماسی "حفظ ظاهر" و فناوری خلاقانه روش جدیدی را برای کند کردن برنامه غنی سازی ایران در پیش گیرد.
  بنا براین گزارش در ارائه این طرح جدید هدف این است که ایران را متقاعد کنند که لوله های رابط سانتریفیوژها را که اورانیوم در آنها غنی می شوند را حذف کنند تا ایران بتواند ادعا کند سانتریفیوژهایش را حفظ کرده و به درخواست غرب برای برچیدن بخش عمده ای از سانتریفیوژهایش تن نداده است.

پس از آن گزارش، آسوشیتدپرس نیز از قول منابع دیپلماتیک، که نام آنها نیز فاش نشده، گزارش مشابهی را منتشر کرده و این در حالی است که طرف های حاضر در مذاکرات نیویورک هنوز واکنشی را نسبت به آن نشان نداده اند.

موضوع کاهش تعدادسانتریفیوژها از 19 هزار به یک هزار و 500 دستگاه، از جمله موضوعات حساس و مورد اختلاف طرف‌ها در مذاکرات به شمار می‌رود.

در همین رابطه "محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران، در گفتگویی با شبکه خبری پی‌.بی‌.اس آمریکا، درباره این که چرا ایران شمار پیشنهادی غرب در مورد تعداد سانتریفیوژ‌های خود را قبول نمی‌کند؟ گفت: ما برای مذاکره اینجا هستیم و نه برای قبول تصمیمات تحمیلی.

به نوشته آسوشیتدپرس، این پیشنهاد می تواند هم راه گریزی برای ایران باشد که نشان دهد از سانتریفیوژهای خود نکاسته است و هم راهی برای ایالات متحده که مطمئن شود برنامه اتمی تهران به نقطه ای می رسد که با آن امکان تولید فوری بمب هسته ای وجود نخواهد داشت.
 


یک شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن