تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعايى كه با بسم اللّه  الرحمن الرحيم شروع شود، رد نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805554611




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعار امسال هفته ناجا، پليس؛ تلاش جهادي، کارآمدي و اقتدار


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۲:۵۹ب.ظ)
شعار امسال هفته ناجا، "پليس؛ تلاش جهادي، کارآمدي و اقتدار" اقتدار پليس به خودي خود ايمني و آرامش شهروندان محترم و بهنجار جامعه را دوچندان مي‌سازد و تر س و اضطراب كجروان و بزهكاران را مضاعف مي نمايد.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار دکتر منتظرالمهدي با اعلام شعار امسال هفته ناجا، "پليس؛ تلاش جهادي، کارآمدي و اقتدار" به بسط و توضيح مضمون اين شعار پرداخته و به نکاتي قابل توجه در اين خصوص اشاره کردند.
نکاتي چند پيرامون شعار هفته ناجا از زبان معاون اجتماعي:
1- در جامعه ما، همانند بسياري از جوامع ديگر، پليس درگير چند ماموريت و مسئوليت پر اهميت و حياتي است.
از ميان آن ماموريت هاي نه چندان كم تعداد، دو ماموريت حفظ، بسط و تقويت امنيت جامعه و نظم و انتظام بخشي عمومي از اهميت فزون تري برخوردارند. چه، تنها در ظل تحقق بيشينه اي اين دو وظيفه و تكليف بسيط و جامع است كه جامعه، به مفهوم عام و فراگير، فرصت مي‌يابد تا از فرصت‌ها و پتانسيل‌هاي پرشمار خود بهره گيرد و گام در طريق و مسير توسعه و بالندگي نهد.
در تاييد اين ادعا شواهد پژوهشي و آماري فراواني نيز مي‌توان نشان كرد. به عنوان مثال، يافته هاي متقن آشكار كرده اند دو مولفه "تراز امنيت جامعه" و "سطح نظم عمومي" همبستگي معني دار و خطي با پيشرفت و توسعه جامعه دارند. به ويژه، اين رابطه در جوامعي نيرومندتر است كه پليس توانسته است با بهره‌گيري از تدابير و اقدامات سازمان يافته و روشمند، امنيت و نظم را در جامعه نهادينه سازد و آن ها را به پديده هاي "درون زاد" تبديل نمايد.
2- گر چه بي نياز به حجت بين تدابير و اقدامات پليس هاي كشورهاي مهم جهان در ايجاد و بسط امنيت عمومي و نظم اجتماعي و نيز در انجام ساير ماموريت‌هاي مهم آنها، شباهت هاي فراواني وجود دارد، اما عنصر مهمي همچون بافت و ساختار فرهنگي و اجتماعي جامعه و نيز موقعيت تاريخي و شرايط اجتماعي و اقتصادي و امنيتي هر يك از جوامع مختلف مديران و فرماندهان پليس هاي آنها را ناگزير به اتخاذ تدابير معين و متمايز و بهره‌گيري از راهبردها و خط مشي‌هاي متفاوت مي نمايد.
پليس جمهوري اسلامي ايران نيز با اذعان به اين واقعيت و در چارچوب منويات رهبر فرزانه و انديشمند انقلاب اسلامي، هرساله از مشي نوآورانه و نويني براي تحقق حداكثري ماموريت هاي خويش بهره مي گيرد.
بخشي از اين مشي و راهبرد هر ساله در قالب شعار هفته ناجا اعلام عام مي‌شود تا يگان‌هاي مختلف ناجا و يكايك نيروهاي پليس با نظارت مسؤولانه و آگاهانه شهروندان محترم براي تحقق آن جهد و جد وقفه ناپذير بنمايند.
3- ناجا براي هفته خود در سال جاري (سال 1393) شعار "پليس؛ تلاش جهادي، كارآمدي و اقتدار" را برگزيده است. همان‌گونه كه پيداست اين شعار واجد سه عنصر كليدي مهم است كه اولا: پيوند و ارتباط وثيقي با يكديگر دارند، ثانيا: هر يك از سه عنصر مذكور از بار مفهومي و معنايي ويژه‌اي برخوردارند و ثالثا: هر سه عنصر هم به صورت منفك و هم در پيوند با يكديگر، تكاليف و خط مشي‌هايي را بر دوش پليس مي‌نهند.
4- مفهوم "تلاش جهادي" به عنوان نخستين عنصر مندرج در شعار به چند دليل برگزيده شده است. نخست آن كه رهبر معظم انقلاب اسلامي در نامگذاري سال 93 ( فرهنگ و اقتصاد؛ با عزم ملي و مديريت جهادي) بر مفهوم "جهادي" تاكيد ورزيده اند تا همه ارگان‌ها و مردم كشور در اقدامات و تلاش هاي خود مجدانه و با روحيه و اعتماد به نفس بالا گام فراسو نهند.
دوم آن كه اين عنصر ما را بر مي انگيزد تا با شور و اشتياق گام برداريم و هر نوع فرسودگي و خستگي و ملال را از ميان برانيم.
سوم آن كه شواهد پژوهشي نشان داده است كه مردم كشورمان از پليس خود انتظار دارند تا همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس و نيز همانند لشگريان پيامبر و ائمه اطهار (ع)، هدفمند، با انگيزه، چالاكانه و با سرعت فراوان وظايف و ماموريت‌هاي اساسي خود را محقق سازند.
5- دومين عنصر مندرج در شعار پليس براي هفته ناجا در سال 1393 " كارآمدي" است. منظور از كارآمدي آن است كه اقدامات هدفمند تا حصول به نتيجه رضايت بخش و مورد انتظار استمرار يابند.
به تعبير روشن تر، كار آمدي از جنس "اثربخشي" است و منظور از آن اين است كه اقدامات بتوانند در حيطه‌هاي معين به پيامدهاي نيكو منجر شوند.
در قلمرو وظايف و اقدامات پليس نيز زماني مي‌توان از كارآمدي سخن گفت كه ايمني و آرامش شهروندان فزوني يافته باشد، جرم و كجروي در مسير زوال قرار گرفته باشد و نظم و انضباط بسط و توسعه يافته باشد. نيازي به گفتن نيست كه پليس با گنجاندن اين عنصر در شعار هفته ناجا در واقع خود را "متعهد" به تحقق اين اهداف نموده است.
6- آخرين عنصر د ر شعار هفته ناجا "اقتدار" است. منظور از اقتدار آن است كه پليس كنش هاي هوشمندانه و ملاطفت آميز و عاري از خشونت خود را با صلابت، قدرت و چابكي به سامان برساند. چه، از يك سو بر اساس شواهد پرشمار، مردم ايران پليسي را دوست دارند كه ماموريت‌هاي خود را مقتدرانه انجام دهد. از ديگر سو، تكاليف و ماموريت هايي كه با اقتدار به سامان برسند بيشتر قرين موفقيت و اثربخشي هستند. از آن گذشته، اقتدار پليس به خودي خود ايمني و آرامش شهروندان محترم و بهنجار جامعه را دوچندان مي‌سازد و تر س و اضطراب كجروان و بزهكاران را مضاعف مي نمايد.
حاصل كلام:
نيروي انتظامي جمهوري اسلامي با انتخاب شعار "پليس؛ تلاش جهادي، كارآمدي و اقتدار " براي هفته ناجا در سال پيش رو به شهروندان محترم نويد مي دهد كه:
- بر سرعت و دقت تلاش‌ها و اقدامات خود در قلمرو امنيت و نظم اجتماعي و خدمت رساني به شهروندان مي افزايد.
- مي كوشد تا اثربخشي و سودمندي اقدامات خود را بيش از پيش سازد.
- ماموريت‌هاي خود را با روحيه و انگيزه عالي و به گونه اي مقتدرانه به سامان مي رساند.
ناگفته آشكار است كه همراهي و همگامي مستمر شهروندان همچون محرك نيرومندي عمل مي‌كند كه روحيه و اراده و انگيزه ما را براي بسط امنيت و انتظام در جامعه دو چندان مي‌سازد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن