تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820892673




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بنياد ملي فرهنگ و هنر آذربايجان تاسيس شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۳ (۱۰:۱۹ق.ظ)
استاندار آذربايجان شرقي: بنياد ملي فرهنگ و هنر آذربايجان تاسيس شود استاندار آذربايجان شرقي گفت: خواسته اهالي فرهنگ و هنر آذربايجان اين است که بنيادي در سطح ملي ايجاد شود که در برگيرنده همه شاخه‌هاي فرهنگ و هنر آذربايجان باشد که زبان هم يکي از آنهاست.
به گزارش خبرگزاري موج، جبارزاده استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به وعده رئيس جمهور به مردم آذربايجان مبني بر تاسيس فرهنگستان زبان ترکي، اظهار داشت: اهالي فرهنگ و هنر آذربايجان انتظار دارند بنيادي در سطح ملي ايجاد شود که در برگيرنده همه شاخه‌هاي فرهنگ و هنر آذربايجان باشد که زبان هم يکي از آنهاست.
جبارزاده در آيين بازگشايي هنرستان هنرهاي زيباي ميرک در تبريز که با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد، با بيان اين که توجه ويژه دولت به آذربايجان، انتظارات را بالا برده است، افزود: در روزهايي که اساسنامه فرهنگستان زبان ترکي در حال نهايي شدن بود برخي از اهالي فرهنگ و هنر اين نکته را مطرح کردند که فرهنگ و هنر آذربايجان مختص به زبان ترکي نيست.
وي اضافه کرد: خواسته اهالي فرهنگ و هنر آذربايجان اين است که بنيادي در سطح ملي ايجاد شود که در برگيرنده همه شاخه‌هاي فرهنگ و هنر آذربايجان باشد که زبان هم يکي از آنهاست.
استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به اين که وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بايد رئيس هيات امناي اين بنياد باشد، افزود: اميدواريم اين پيشنهاد مورد موافقت دولت قرار گيرد و بتوانيم با افتتاح آن در سفر روحاني به تبريز، همه اهالي فرهنگ و هنر آذربايجان را زير چتر حمايتي آن قرار دهيم.
استاندار آذربايجان شرقي در ادامه با قدرداني از تلاش‌هاي صورت گرفته براي بازگشايي هنرستان ميرک، اظهار داشت: به هنرجويان و اساتيد اين هنرستان پيشنهاد مي‌کنم که در درس انشا، اين موضوع را مطرح کنند که نسل‌کشي بدتر است يا هنرکشي.
وي افزود: پاسخ به اين سوال مي‌تواند بسياري از دلايلي که سبب تعطيلي چنين مجموعه‌هايي با قدمت بيش از صدسال شده را بيان کند.
جبارزاده خاطرنشان کرد: خوشحاليم که دولت تدبير و اميد به موقع بر سر کار آمد تا بتواند جلوي فرهنگ‌کشي و هنرکشي يک ملت بزرگ با تاريخ دوهزار ساله را بگيرد و قطعا آذربايجان هم از اين امر مستثني نيست.
وي با بيان اين که هنر آذربايجان همواره از مرزها فراتر رفته است، افزود: اميدواريم با حمايت‌هاي وزارت ارشاد شاهد شکوفايي مجدد فرهنگ و هنر آذربايجان و فراهم شدن زمينه نقش‌آفريني براي هنرمندان اين خطه باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن