تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805206242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بوی ماه مهر به مشام می رسد/ پنجشنبه های با نشاط در برخی از مدارس آذربایجان شرقی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > شمال > آذربایجان شرقی مهر گزارش می دهد/
بوی ماه مهر به مشام می رسد/ پنجشنبه های با نشاط در برخی از مدارس آذربایجان شرقی
تبریز – خبرگزاری مهر: با فرا رسیدن مهری دیگر، سال تحصیلی 93 – 94 آغاز می شود، این در حالی است که پنجشنبه ها را اکثر مدارس همچون سال های گذشته تعطیل هستند ولی اطلاع رسانی چندانی در خصوص بخشنامه "پنجشنبه های با نشاط" صورت نگرفته است.



به گزارش خبرنگار مهر، با فرا رسیدن روز اول مهر و نوروز علم و دانش، بار دیگر مدارس درهای خود را به روی میلیون ها دانش آموز در کشور باز می کند و دانش آموزان نیز برای فراگیر شدن علم و دانش پس از تابستانی گرم با اشتیاق به سمت مدارس می روند. حدود 660 هزار دانش آموز در هشت هزار و 704 مدرسه 32 هزار و 150 کلاسه در 39 ناحیه و منطقه آذربایجان شرقی مشغول تحصیل خواهند شد که در سال جاری نیز چندین مدرسه دیگر به جمع مدارس استان افزوده می شوند. اما در این چند سال گذشته برخی از تغییرات در کتاب های درسی و گاهی اوقات در زمان حضور دانش آموزان در مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش صورت گرفته که امسال نیز آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه فکرهایی در سر خواهد داشت. با این حال، مسئولان آموزش و پرورش درنظر دارند به جای تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه، طرح هایی برای ایجاد شادابی و نشاط در بین مدارس انجام دهند.

جزئیات طرح یک روز با نشاط در آذربایجان شرقی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اجرای طرح یک روز با نشاط در استان اظهار داشت: امسال برای نخستین بار با توجه به دستور‌العمل برگزاری برنامه "کیفیت بخشی روزهای پنج‌ شنبه در مدارس"، پنجشنبه ها به طور آموزشی برنامه یک روز با نشاط در مدارس برگزار می شود که در این روز دانش آموزان بدون کیف و کتاب به مدرسه می آیند تا دروس تربیتی و مهارت های زندگی را بیاموزند. جعفر پاشایی افزود: در این روز دانش‌آموزان بر اساس روش‌های علمی و تربیتی و زیر نظر مربیان توانمند، ضمن آشنا شدن با انواع بازی‌های بومی و محلی، کاربرد و نحوه ساخت اسباب‌بازی‌ها، برگزاری اردوها و بازدیدهای گروهی و فعالیت‌های کارگاهی فرهنگی و هنری در کلاس‌های قصه‌گویی و داستان‌گویی نیز حاضر می‌شوند تا با مجموعه‌ای از فعالیت‌های مرتبط آشنا شوند. وی همچنین با اشاره به اهداف برگزاری چنین طرح هایی اظهار داشت: اصلی‌ترین هدف آموزشی و تربیتی در این برنامه، توسعه و ترویج فعالیت‌های نشاط آفرین با استفاده از منابع مختلف آموزشی، فرهنگی داستانی و قصه‌های محلی است که باید برای تحقق آن از تمامی ظرفیت‌های موجود و ممکن بهره برد. وی همچنین در ادامه از تشکیل ستادهای پروژه مهر در 39 ناحیه و منطقه استان خبر داد و گفت: با تشکیل این ستادها و توزیع کتاب های درسی، ساماندهی نیروی انسانی، صدور ابلاغ همکاران، نقل و انتقال همکاران و ثبت نام به موقع صورت گرفته و در این خصوص هیچ مشکلی نخواهیم داشت.

پنجشنبه ها در بیشتر مدارس آذربایجان شرقی تعطیل است معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پنجشنبه در اکثر مدارس استان تعطیل خواهد بود، اظهار داشت: طرح پنجشنبه های "یک روز با نشاط" به طور آزمایشی و برای نخستین بار در سطح دو هزار مدرسه ابتدایی کشور اجرا می شود و در سال جاری تحصیلی به جز مدارسی که طرح «یک روز بانشاط» در آن ها اجرا می شود، در سایر مدارس روزهای پنجشنبه همچنان تعطیل خواهد بود. طاهر علمی با اشاره به اجرای این طرح در مدارس آذربایجان شرقی نیز اظهار داشت:‌ در استان نیز در هر منطقه و ناحیه ، یک مرکز آموزشی برای اجرای آزمایشی این طرح انتخاب شده است. وی همچنین ادامه داد: طرح یک روز با نشاط برای مقاطع ابتدایی اجرا می شود و امیدواریم با اجرای موفقیت آمیز این طرح از سال های آینده به طور کلی در تمام مدارس اجرا شود. وی به برگزاری برنامه های اوقات فراغت در تابستان امسال اشاره کرد و گفت:‌ آموزش و پرورش با اجرای برنامه های اوقات فراغت برای دانش آموزان تلاش می کند تا دانش آموزان از تعطیلات خود به خوبی استفاده کنند که در این زمینه یک هزار و 860 پایگاه در سال 93 در استان فعالیت می کند. طرح یک روز با نشاط در مدارس موجب استعداد شناسی می شود یکی از اولیای دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه اجرای این طرح موجب استعدادشناسی می شود، اظهار داشت: اگر این طرح به خوبی اجرا شود موجب می شود استعدادهای دانش آموزان در همه زمینه ها شناسایی شود و کشور به سمت توسعه بیشتر حرکت کند. وی افزود: متأسفانه اطلاعات زیادی در خصوص چگونگی اجرای این طرح به اولیای مدارس داده نشده که امیدواریم این طرح همچون برخی از طرح ها ناتمام نمانده و با کار کارشناسی دقیق ادامه یابد.

علی محمدزاده همچنین ادامه داد: برخی از فعالیت های آموزش و پرورش در سال های گذشته از جمله طرح آموزش های مختلف ورزشی به خوبی برگزار می شد که امیدواریم این طرح ها نیز همچون طرح های سال گذشته، به خوبی اجرا شود. وی همچنین ادامه داد: آموزش و پرورش نقش جدی در سمت و سو دهی به دانش آموزان دارد که می تواند از همان نخست با استعدادیابی مناسب و مطلوب، هر یک از دانش آموزان را به استعدادی که دارند سمت و سو دهند و هر دانش آموز از همان ابتدا شغل متناسب خود را بیابند. تعطیلی پنجشنبه ها هم خوب و هم بد یکی دیگر از اولیای دانش آموزان در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه نیز اظهار داشت: تجربه برخی کشورهای دنیا این است که یک روز آموزشی را کم کرده اند و متناسب با آن محتوای آموزشی نیز تقلیل یافته اما در کشور ما با وجود کاهش زمان تدریس، محتوای کتب درسی کم نشده و این امر باعث فشار بیشتر تحصیلی شده است. وی افزود: با اینکه تعطیلی مدرسه در روز پنجشنبه ها فشار را تا حدودی کمتر کرده اما این تعطیلی گاهی بی هدف در بین دانش آموزان می گذرد که امیدواریم با هدف دهی دانش آموزان، اوقات دانش آموزان بیشتر پر شود. سید محمد موسوی نژاد همچنین ادامه داد: تعطیلی ها از بعدی مثبت به دلیل اینکه فشار درس دانش آموزان کمتر می شود و از بعدی منفی به دلیل تباهی زمان دانش آموزان است که شاید اجرای این طرح مثمرثمر باشد به شرطی که این طرح به صورت مطلوب اجرا شود. با این حال بیشتر اولیای دانش آموزان به اجرای این طرح همچون برخی از طرح های اجرایی آموزش و پرورش در سال های گذشته خوشبین و امیدوار هستند به شرطی که این طرح ها به خوبی اجرا شود و نتیجه بخش باشند.


۱۳۹۳/۶/۲۹ - ۰۶:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن